پیشنهادات غذالند برای روز های زیبای بهاری

پیشنهادات غذالند برای روز های زیبای بهاری

بهار که می آید، این تنها دگرگونی رنگ ها نیست که جلوه گر می شود بلکه دگرگون شدن مزه ها نیز خود را نشان می دهد و به بازار آمدن خوراکی های خوش طعم بهاری آغاز می شود. اکثر طب های طبیعی و سنتی به این موضوع معتقدند که با آمدن بهار، در بدن ما نیز یک سری تغییرات مزاجی رخ می دهد که اگر با تغذیه سالم و متناسب همراه باشد می تواند از بروز برخی از بیماری ها در این فصل جلوگیری کند. ما در ادامه قصد داریم برخی خوراکی های فصل بهار را و بهترین راه های میل کردن هر کدام از آن ها را معرفی کنیم. با غذالند همراه باشید.

میوه های بهاری

طالبی

طالبی یکی از سیفی جات است که شیرین و آبدار می باشد و اصالت آن به فرانسه و الجزایر باز می گردد. این میوه از خانواده خیار و کدو است و ظاهری شبیه به خربزه دارد. طالبی دارای خواص فراوانی است، یک فنجان طالبی علی رغم این که کالری کمی دارد می تواند ۱۲۹ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین آ را تامین کند، ویتامین آ بینایی و سلامت پوست را بهبود می بخشد. علاوه بر این، طالبی حاوی مواد مفید دیگری مانند پتاسیم، فیبر، فولات، منیزیم، ید و ویتامین های گروه ب نیز هست.

پیشنهادات غذالند برای روز های زیبای بهاری

 

بهترین خوراکی ها با طالبی

میلک شیک طالبی

اگر شما هم می خواهید در روز های گرم تابستان سر حال بمانید، ما به شما میلک شیک طالبی را پیشنهاد می کنیم. میلک شیک طالبی می تواند با بستنی، خامه، شکلات و… تهیه شود. شیر و بستنی، پایه و اساس میلک شیک هستند، این که چه مقدار از این مواد استفاده کنید بسته به ذائقه شماست. اگر مشکل چربی ندارید، بهتر است از شیر پرچرب برای تهیه میلک شیک طالبی استفاده کنید. تفاوت گلاسه و میلک شیک، زمان استفاده از شیر در آن است. در صورت استفاده از شیر در میلک شیک، آن را با مواد اولیه در مخلوط کن می ریزند و با آن ها میکس می کنند، ولی در انواع گلاسه شیر به دیگر مواد اضافه می شود.

شما برای تهیه میلک شیک طالبی علاوه بر طالبی به یخ، بستنی طالبی، خامه و شکر نیاز دارید.

اسموتی طالبی

اسموتی تقریبا شبیه به میلک شیک است ولی از آن غلیظ تر است و به جای بستنی در تهیه آن از شیر استفاده می شود. برخی افراد در تابستان به عنوان وعده غذایی کامل از انواع اسموتی استفاده می کنند. اسموتی طالبی، یک نوشیدنی بسیار عالی برای بهار و تابستان است که طرفداران زیادی هم دارد. اگر می خواهید در بهار طالبی میل کنید و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید، یکی از خوشمزه ترین راه های آن اسموتی طالبی است.

طرز تهیه اسموتی طالبی بسیار ساده است و شما برای تهیه آن تنها به طالبی یخ زده، شیر و یخ خرد شده نیاز دارید.

توت فرنگی

بهار، عرصه به ثمر رسیدن میوه های خوش آب و رنگی است که بسیاری از مردم برای به بازار آمدن آن ها لحظه شماری می کنند، یکی از این میوه های خوش طعم و خوشمزه توت فرنگی است. این میوه که البته نوع گلخانه ای آن در فصل های دیگر هم در بازار موجود است دارای ۳.۵ گرم فیبر در هر لیوان است. توت فرنگی غنی از ویتامین ث است و قادر به تامین نیاز روزانه بدن به این ویتامین است. توت فرنگی به صورت خودرو در نواحی شمالی ایران می روید. در جهان بیشتر از ۶۰۰ نوع توت فرنگی شناخته شده است که طعم، اندازه و بافت هر کدام از آن ها با دیگری متفاوت است.

 

پیشنهادات غذالند برای روز های زیبای بهاری

 

بهترین خوراکی ها با توت فرنگی

بستنی  وانیل و توت فرنگی

بستنی وانیل و توت فرنگی از آن دسته دسر هایی به حساب می آید که در روز های گرم بهاری طرفداران زیادی دارد.  تخم مرغ، شکر، خامه چرب، خامه کم چرب، شیر و توت فرنگی موادی هستند که از آن ها برای تهیه این بستنی استفاده می شود. وانیل به دلیل عطر و طعم دلپذیرش طرفداران زیادی دارد و در اغلب دسر های طعم دار استفاده می شود. ترکیب توت فرنگی و وانیل باعث بوجود آمدن یک مزه عالی و بی نظیر خواهد شد.

ژله توت فرنگی

ژله معمولا طعم های مختلفی دارد و به شیوه های متفاوتی درست می شود، یکی از انواع ژله ها که طرفداران زیادی هم دارد، ژله توت فرنگی است. در تهیه این ژله از ژله توت فرنگی، آب جوش، آب سرد، برگ ریحان یا نعنا و چیپس شکلاتی استفاده می شود. این ژله در عین این که ساده است، زیباست و می تواند در مهمانی های فصل بهار به سفره ها زینت ببخشد.

گیلاس

گیلاس یک جواهر بهاری است که طبیعت به بشر ارزانی می دارد. یک فنجان این میوه ۱۰۰ گرم کالری دارد و حاوی پتاسیم، ویتامین ث، پتاسیم، فیبر و آنتوسیانین است. آنتوسیانین می تواند به بدن در مبارزه با بیماری ها کمک کند. گیلاس به سبب وجود ملاتونین می تواند سیستم عصبی را آرام کند و استرس و تحریکات عصبی را کاهش دهد. گیلاس همچنین برای تسکین دردهای مزمن نیز مفید است. گیلاس را می توان برای تهیه دسر ها و نوشیدنی های خوشمزه ای استفاده کرد. در ادامه به معرفی دو تا از بهترین خوراکی ها که با استفاده از گیلاس تهیه ممی شوند می پردازیم.

 

پیشنهادات غذالند برای روز های زیبای بهاری

بهترین خوراکی ها با گیلاس

  دسر گیلاس

دسر گیلاس یکی از بهترین دسر هایی است که می توانید برای مصرف در طول روز انتخاب کنید. این دسر خنک نیز مناسب روزهای گرم بهار و تابستان است. تهیه این دسر چندان سخت نیست و برای تهیه آن به بیسکوییت، خامه صبحانه، پنیر خامه ای، پودر قند، وانیل، گیلاس و شیر نیاز دارید. اگر می خواهید تنوع دسر خود را بیشتر کنید، می توانید از شکلات نیز استفاده کنید.

اسموتی گیلاس شکلاتی

با نوشیدن این اسموتی خوش طعم، می توانید خستگی های یک روز پر مشغله را از تن بیرون کنید. شاید علت این موضوع استفاده از شیر گردو و پودر کاکائو در ابن اسموتی باشد. از مواد دیگری که در این اسموتی استفاده می شود، شکلات سیاه می باشد، شکلات سیاه غنی از منیزیم است و به سلول ها برای تامین انرژی بدن کمک می کند. موادی که برای تهیه اسموتی گیلاس شکلاتی استفاده می شوند عبارت اند از گیلاس، موز، پودر شکلات سیاه، شیر گردو، دارچین و نعناع.

زردآلو

زردآلو غنی از بتاکاروتن است و یک آنتی اکسیدان قوی به حساب می آید که می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند. زردآلو می تواند به تقویت قلب، بهبود گوش درد، اختلالات پوستی، بهبود کم خونی، درمان سرطان و … کمک کند و از این جهت ارزش بسیار بالایی دارد. از زردآلو برای درست کردن برگه زردالو که بسیار پرطرفدار است نیز استفاده می شود. مربا، آبمیوه، ژله و دسر دیگر مواردی هستند که می توان آن ها را با استفاده از زردآلو تهیه کرد.

پیشنهادات غذالند برای روز های زیبای بهاری

 

بهترین خوراکی ها با زردآلو

ترشی زردآلو

ماده اصلی این ترشی، زردآلو است، سیر، سرکه، شکر، نمک، زردچوبه، فلفل و ادویه ترشی از دیگر موادی هستند که در این ترشی مورد استفاده قرار می گیرند. ادویه ترشی شامل تخم سیاه دانه، زیره سیاه و سبز، گلپر، نعنا خشک و تخم گشنیز خشک است. برای تهیه این ترشی شما می توانید بسته به ذائقه، از سرکه محلی یا سرکه قرمز استفاده کنید. شما می توانید در این ترشی از نمک دریایی هم استفاده کنید.

اسموتی زردآلو

این اسموتی در واقع ترکیبی از میوه، بستنی، ماست و شیر است که یک نوشیدنی سالم و مقوی به حساب می آید. برای تهیه این اسموتی از ماست معمولی، مغز گردو، آب یخ، زردآلوی رسیده و عسل استفاده می شود. تهیه این دسر ۱۵ دقیقه زمان می برد.

 

غذاهای بهاری

خورش چغاله بادام

خورش چغاله بادام یکی از غذاهای خوشمزه بهاری است که با استفاده از میوه نارس بادام تهیه می شود. این خورش بسیار خوش طعم است و در ایران محبوب ترین غذایی است که با استفاده از چغاله بادام تهیه می گردد. این که در این خورش از مرغ، گوشت خورشی یا گوشت چرخ کرده استفاده کنید بستگی به ذائقه شما دارد. چغاله بادام، میوه نارس بادام است، به همین دلیل مزه تلخی دارد و پیش از آن که این خورش خوشمزه را درست کنید باید تلخی آن را با انجام تکنیک های آشپزی بگیرید.

 

پیشنهادات غذالند برای روز های زیبای بهاری

 

بورانی کنگر

بورانی کنگر، که به آن کنگر ماست هم می گویند پیش غذایی سالم است که برخی آن را به عنوان وعده شام نیز مصرف می کنند. کنگر گیاهی است که معمولا در بهار و تابستان می روید، به همین دلیل این بورانی را بهاری و تابستانه می دانند. دسترسی به کنگر در زمستان و پاییز ناممکن است. این گیاه خودرو می باشد، بیشتر در نواحی کوهستانی رشد می کند و انسان ها نقشی در رشد و پرورش آن ندارند. بورانی کنگر در شیراز و لرستان طرفداران زیادی دارد.

 

پیشنهادات غذالند برای روز های زیبای بهاری

 

سوپ تره فرنگی

سوپی خوشمزه و متفاوت که در بیشتر نقاط جهان تهیه می شود. عده ای اصالت این سوپ را به شهر ولز مربوط می دانند که بخش کوچکی از بریتانیا به حساب می آید. در هر کجای دنیا این سوپ را بسته به ذائقه و سلیقه خود تغییر می دهند و مواد اولیه آن را کم یا زیاد می کنند. تره فرنگی از خانواده سیر و پیاز است اما نسبت به آنها پروتئین بیشتری دارد. تره فرنگی دو نوع شناخته شده دارد، یکی پیاز کوچک و دیگری پیاز بزرگ. معمولا از پیاز بزرگ آن برای تهیه سوپ و غذا استفاده می شود.

 

پیشنهادات غذالند برای روز های زیبای بهاری

 

خورش ریواس

ریواس گیاهی با قدمت است که ظاهری شبیه به کرفس دارد اما صورتی رنگ است و طعم ترش، شیرین و ملاس دارد. این گیاه بهاری است و در این فصل در نواحی گوناگون ایران در دامنه کوه ها و کنار رودخانه ها و آب های راکد رشد می کند. برگ های ضخیم و گوشت دار و ساقه این گیاه مصرف خوراکی دارند. ریواس بیشتر به صورت خام و پخته در سالاد و خورش کاربرد دارد ولی از آن در تهیه شربت، مربا، ترشی، کیک، دسر و… نیز استفاده می شود.

 

پیشنهادات غذالند برای روز های زیبای بهاری

در این مقاله سعی بر آن داشتیم که شما را با بهترین خوراکی های بهاری که اکثر آن ها در وبسایت غذالند هم در دسترس هستند آشنا کنیم. شما می توانید با استفاده از بخش دستورپخت ها به طرز تهیه غذاهای بیشتری دسترسی داشته باشید.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *