۵ خوراکی سالم و ارزشمند برای صبحانه

صبحانه سالم

خوردن یک صبحانه سالم و مقوی، می ‌تواند شروع کننده یک روز پرانرژی و عالی برای شما باشد. چرا که با مصرف صبحانه مقوی هم می‌ توانید انرژی مورد نیاز خود در طول روز کاری را تامین کنید و هم به سلامت جسمی و ذهنی کمک نمایید. پزشکان تغذیه توصیه می ‌کنند که باید یک صبحانه سالم و ارزشمند ترکیبی از پروتئین، کربوهیدرات و فیبر باشد تا بتواند انرژی روزانه را برای انجام کارهای ذهنی و فیزیکی تامین کند. از این رو خوردن خوراکی های سالم و مفید برای وعده صبحانه می توانید به حفظ سلامت بدن خود کمک کنید.

در این مطلب از سایت غذالند قصد دارد که به معرفی ۵ خوراکی سالم و ارزشمند برای صبحانه پرداخته و نکات لازمه را برای حفظ سلامتی بدن ذکر کنیم.

 ۵ پیشنهاد برای صبحانه سالم

۱. تخم مرغ نیمرو با نان تست گندم

 تخم مرغ، یک غذای کامل و مفید بوده که تقریبا اکثر مواد مغذی مورد نیاز بدن را دارا می باشد. تخم مرغ حاوی مواد معدنی چون ویتامین های A ،B2 ،B5 ،D، E، کلسیم، فسفر،زینک، سلنیوم و… می باشد که خواص و فواید بسیاری برای حفظ سلامتی بدن دارد. از این رو بهترین خوراکی برای داشتن یک صبحانه سالم و مفید، سرو تخم مرغ با نان تست گندم و به همراه سبزیجات فراوان چون فلفل دلمه ‌ای، کلم بروکلی و پیاز می باشد.

۲. پنکیک صبحانه 

پنکیک صبحانه

پخت پنکیک نیز بسیار راحت و سریع بوده و می توانید این خوراکی سالم را در منزل به راحتی طبخ کنید و در وعده صبحانه به همراه خامه، عسل، انواع میوه و شکلات صبحانه نوش جان کنید.

۴. غلات صبحانه با موز

 انواع و اقسام غلات صبحانه با طعم ها و افزودنی های مختلف وجود دارد که می توانید با ترکیب موز آن ها را در وعده صبحانه میل می‌کنید. غلات صبحانه دارای مواد مغذی چون ویتامین های B ،D، کلسیم، آهن، فیبر، پروتئین و… بوده که باعث بهبود عملکرد مغز و تامین انرژی روزانه شما خواهد شد.

۴. اسموتی موز و جوی دوسر

اسموتی موز و جوی دوسر

جو دوسر طبع سرد و خشک داشته و سرشار از مواد معدنی چون ویتامین A، گروه ویتامین های B، کلسیم، فسفر، آهن، پروتئین و… می باشد که هر یک ده ها فایده و خواص را برای سلامتی بدن دارد. موز نیز دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی بوده که طعم شیرینی را به اسموتی جو دوسر می دهد و با ترکیب آن یک صبحانه سالم و مغذی را آماده خواهید کرد.

۵. حلوا ارده با شیره

ارده که از کنجد کوبیده شده تهیه می شود، یک ماده غذایی کامل و عالی برای هر وعده غذایی و به ویژه برای صبحانه بسیار مناسب و مغذی می باشد. مصرف حلوا ارده در وعده صبحانه باعث تقویت حافظه، حفظ سلامتی دستگاه عصبی، تنظیم کلسترول و فشارخون، حفظ سلامت قلب و عروق، رفع کم ‌خونی، تولید کلاژن و جوان سازی پوست، تقویت استخوان و غیره خواهد شد.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *