نه غذایی که هوشتان را تقویت می کنند

نه غذایی که حافظه تان را تقویت می کنند.

نه غذایی که هوشتان را تقویت می کنند

غذاهایی که می خوریم تنها جهت برطرف کردن گرسنگی نیستند و می توانند فواید بسیار بیشتری برای ما داشته باشند. یکی از تاثیراتی که غذاها در بدن ایجاد می کنند تاثیر در حافظه و هوش است. توصیه غذالند این است که از خوردن غذاهایی که تنها چاقتان می کنند بپرهیزید و به میل کردن غذاهایی رو بیاورید که علاوه بر افزودن انرژی بر هوشتان نیز بیفزایند. در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی مواد غذایی که به تقویت هوشتان کمک می کنند بپردازیم. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

  • اسفناج:

اسفناج دارای بافت های گیاهی می باشد که از بروز بسیاری از بیماری ها در زن ها جلوگیری می نماید. در برگ های این گیاه آنزیم هایی وجود دارد که روند سیناپس بین سلول ها را تسهیل کرده و هوش را تقویت می نماید. اسفناج همچنین از فولیک اسید برخوردار است که در تقویت حافظه موثر است. علاوه بر این، اسفناج برای پیشگیری از سرطان نیز مفید است چرا که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد.

  • قهوه:

دم کردن دانه های قهوه و نوشیدن آن به خاطر داشتن کافئین به تقویت حافظه کمک می کند. قهوه همچنین ضد آلزایمر است و اگر آن را به صورت منظم مصرف کنید دچار آلزایمر نخواهید شد.

  • تخم مرغ:

تخم مرغ اگر هنگام بارداری، توسط مادران باردار مصرف شود می تواند در بالا بردن هوش فرزندشان موثر باشد. به همین جهت آن را یکی از مواد مهم در جهت تقویت حافظه می دانند.

  • انبه:

انبه یکی از میوه هایی است که در تقویت هوش و حافظه بسیار موثر است. با این که این میوه چرب است، اما گردش خون را تسریع می کند. وقتی سرعت گردش خون بالا برود، خون بیشتری به مغز می رسد و حافظه بهتر کار می کند.

  • غلات:

لوبیا، سویا، نخود فرنگی و عدس دارای روغن های بسیار مفیدی هستند که در تقویت حافظه موثر است. این مواد در غذاهای ایرانی زیادی به کار می روند که کتلت برنج سویا و کتلت لوبیا سفید از معروف ترین و خوشمزه ترین آن ها هستند.

  • ماست:

یک پیاله ماست دارای امگا۳ و دی اچ ای است که این دو در جهت تقویت حافظه بسیار مفید هستند. مصرف هر روزه ماست در دوره رشد تاثیر بسزایی بر حافظه نوجوان خواهد داشت.

  • سیب زمینی:

برخی پژوهشگران معتقدند که کربوهیدرات ها باعث تقویت حافظه می شوند. سیب زمینی یکی از منابع غنی کربوهیدرات است.

  • ماهی:

ماهی یکی از مهم ترین منابع امگا۳ است که تاثیر بسزایی بر حافظه دارد. ماهی علاوه بر این باعث تقویت و رشد سریع سلول های مغز نیز می گردد و به هیمن سبب در تقویت هوش هم موثر است. اخیرا پژوهشگران، تحقیقی انجام دادند که طی آن از حدود ۲۶۰ نفر سالمند حدود ۷۸ ساله که وضعیت نرمالی از نظر ذهنی قرار داشتند درباره برنامه غذایی هفتگی شان سوال شد. پژوهشگران با این تحقیق متوجه شدند که مصرف حد اقل یک بار در هفته ماهی های بخارپز شده یا کبابی، قشر خاکستری مغز را افزایش می دهد و نواحی مربوط به حافظه را تقویت می کند.

  • شکلات:

شکلات های تلخ یا شکلات هایی که حاوی شیر هستند برای تقویت حافظه مفید می باشند. برای این که از این فایده شکلات فیض ببرید باید حداقل هفته ای یک بار آن را استفاده کنید. فلاوان های شکلات  و کاکائو از زمان های دور به عنوان مواد غذایی بهبود بخش برای درمان طیف زیادی از ناراحتی های جسمی مورد استفاده قرار می گرفتند.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *