جایگزین کردن غذاهای فرنگی به جای غذاهای محلی چه پیامد هایی دارد؟

جایگزین کردن غذاهای فرنگی به جای غذاهای محلی چه پیامد هایی دارد؟

جایگزین کردن غذاهای فرنگی به جای غذاهای محلی چه پیامد هایی دارد؟

از بین رفتن مرز های اطلاعاتی در بین کشورهای جهان و به اشتراک گذاشته شدن منوهای غذایی متنوع در سایت ها و شبکه های اجتماعی باعث شده است که مردم از غذاهای کشور های دیگر نیز استفاده کنند. اما آیا این استفاده به جاست؟ اگر دستور پخت های کشور های دیگر را جایگزین غذاهای خودمان کنیم چه مشکلاتی گریبانمان را می گیرد؟

یکی از موضوعاتی که باید برای پاسخ به این سوال به آن دقت نمود، عادت غذایی افراد است. این یعنی با مصرف مواد غذایی ای که در محل زیست هر انسان وجود دارد، بدنش به آن عادت می کند و به آن واکنش منفی نشان نخواهد داد. در صورتی که این قانون طبیعی به هم بخورد و انسان از مواد غذایی مناطق مختلف استفاده کند یا آن ها را به رژیم غذایی خود اضافه کند، برایش مشکل ایجاد خواهد شد.

برای مثال اگر کسی در شمال کشور به اندازه کسی در جنوب کشور خرما مصرف کند، دچار مشکلات متعددی از جمله خارش پوستی، بثورات پوستی و… می شود. این مشکلات به آن دلیل اتفاق می افتد که فضولات ناشی از اضافات این ماده به آسانی از بدن خارج نمی شود.

هر فردی با رژیم منطقه خود سازگار شده است  و اگر بخواهد آن را تغییر دهد یقینا با مشکلاتی مواجه خواهد شد. اگر فردی به کشور خارجی سفر کند و هر از چند گاهی غذای خارجی مصرف کند برایش مشکلی پیش نخواهد آمد، اما اگر همان را به صورت مرتب مصرف کند دچار بیماری خواهد شد.

مثلا در کشور های آمریکایی و اروپایی استفاده از گوشت گاو مرسوم است در حالی که  به ما توصیه شده از گوشت گوسفند استفاده کنیم. یا این که مثلا در هند و کشور های شرقی آسیا از ادویه به خصوص ادویه های تند زیاد استفاده می شود که اگر ما به آن صورت از آن ها استفاده کنیم یقینا دچار مشکلات معدوی و گوارشی خواهیم شد.

به همین علل بهتر است که قاعده کلی را رعایت نمود، قوت غالب ما همین غذاهای خودمان است که از کودکی می خوردیم و اگر بخواهیم این سیستم غذایی را به هم بزنیم مشکلات متعددی را برای خود رقم خواهیم زد.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *