خواص شگفت انگیز میوه بلوبری

خواص شگفت انگیز میوه بلوبری

میوه بلوبری که به نام های دیگر چون تمشک آبی، زغال اخته آبی و یا قاراگیله نیز معروف است، یک نوع میوه تابستانی از سرده سیاه گیله می باشد که طعم شیرینی نیز دارد. این میوه تابستانی دارای مواد معدنی بسیار مفیدی بوده که باعث ده‌ ها فایده و مزیت برای سلامتی بدن خواهد شد. میوه بلوبری دارای ارزش غذایی چون ویتامین ‌های A ،B ،C، پتاسیم، آهن، فسفر، کلسیم، پروتئین، منیزیم و… بوده که این مواد معدنی موجب حفظ سلامت بدن و پیشگیری از بیماری ‌های خطرناک خواهد شد.

 در این مطلب از سایت غذالند قصد داریم که به بررسی خواص و فواید میوه بلوبری پرداخته و نکات لازمه را بیان کنیم.

 ۵ خاصیت میوه بلوبری 

۱. حفظ سلامت قلب 

وجود مقادیر بالای فیبر در میوه بلوبری باعث کاهش کلسترول بالای خون و پیشگیری از خطر بیماری‌ های قلبی می ‌شود. در واقع وجود ویتامین B6، فولات، پتاسیم و… باعث کنترل میزان قند خون و کلسترول خون شده و از حملات قلبی جلوگیری می ‌کند.

۲. حفظ استحکام استخوان ها 

میوه بلوبری

بلوبری حاوی کلسیم، منیزیم، منگنز، آهن، فسفر، روی و… بوده که هر یک از این مواد معدنی به حفظ استحکام استخوان ‌ها کمک خواهند کرد. مصرف متعادل و کافی بلوبری در هفته می تواند از ضعف استخوان ها، آسیب دیدگی دندان و… نیز پیشگیری کند.

۳. حفظ عملکرد مغز و بهبود حافظه

بر طبق مطالعات پزشکی انجام شده مشخص شده است که مصرف میوه بلوبری باعث کند کردن روند پیری مغز و زوال عقل می شود. در واقع آنتوسیانین  های موجود در این میوه باعث تقویت حافظه و بهبود عملکرد آن شده و آلزایمر را کاهش می دهد.

۴. حفظ سلامت پوست و مو 

از دیگر مزایای میوه بلوبری می توان به حفظ درخشندگی پوست، جوان سازی پوست، رفع خشکی پوست، تقویت رشد مو و کاهش ریزش مو اشاره کرد. از این رو از این میوه به عنوان ماسک برای حفظ سلامت پوست و مو نیز استفاده می شود.

۵. تقویت بینایی 

وجود ویتامین A در میوه بلوبری باعث رفع بیماری های مرتبط با چشم و درمان شب کوری می شود. برای پیشگیری از بیماری های چشم می توانید آب بلوبری را به صورت هفتگی مصرف کنید.

 از دیگر خواص میوه بلوبری می ‌توان به تثبیت فشار خون، پیشگیری از مشکلات گوارشی، درمان دیابت، کاهش وزن، پیشگیری از سرطان و… اشاره کرد. البته در کنار تمام مزایا و خواص این میوه تابستانی، ممکن است که خطرات و عوارضی نیز برای افرادی خاص و حساس به مواد معدنی آن داشته باشد. از این رو مصرف زیاد بلوبری می ‌تواند مشکلاتی از قبیل ناراحتی ‌های گوارشی، آلرژی و حساسیت، خشکی پوست، تشنج و… را نیز به وجود آورد. اگر آلرژی و حساسیت دارید و یا قرص خاصی را مصرف می ‌کنید، بهتر است که ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *