افطار های خوشمزه در کشور های مسلمان (قسمت اول)

افطار های خوشمزه در کشور های مسلمان

ماه رمضان در تمامی کشور های مسلمان و مسلمانان سراسر جهان گرامی داشته می شود. در ماه رمضان تغذیه مناسب، نقش مهمی در حفظ سلامتی روزه دار دارد به همین جهت باید به آن توجه ویژه کرد. یکی از مهم ترین وعده های غذایی در ماه رمضان افطار می باشد که در کشور های مختلف به شیوه های مختلفی تهیه می شود. در ایران افطاری های بسیار خوشمزه ای وجود دارد که از خوشمزه ترین آن ها می توان کاچی، شله زرد، آش رشته، حلیم و رنگینک را می توان نام برد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با پرطرفدار ترین افطاری های برخی کشور های مسلمان آشنا کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

  • اندونزی و مالزی میگو با ادویه کاری

برای تهیه این افطاری خوش طعم از میگو، فلفل چیلی خرد شده، زردچوبه، آب نارگیل و آناناس استفاده می شود. می توان از کمپوت آناناس به جای خود آناناس نیز استفاده کرد. میگو با ادویه کاری، بسیار خوش رنگ است و طعم بی نظیری دارد و مناسب کسانی است که طرفدار غذاهای دریایی هستند.

 

 

  • نیجریه – دم پختک و مرغ

برای افطار، و حتی شامِ پس از افطار می توانید از یک غذای بسیار خوشمزه نیجیریه ای استفاده کنید. این غذا در واقع مرغ مزه دار شده و سرخ شده با برنج و نخود فرنگی است. حتی در کشور خودمان هم دم پختک یک غذای پر طرفدار به شمار می رود. برای این که این غذا طعم بهتری داشته باشد آن را با گوجه فرنگی، ادویه و عصاره گوشت تهیه می کنند.

 

ادویه پلو ادوا پلو غذالند تبریز آذربایجان شرقی

 

  • فیلیپین – پوره مرغ طعم دار با زنحبیل

برای تهیه این غذا از پوره مرغ طعم دار، یک لیوان آب، تخم مرغ پخته، ماهی آنچوی سرخ شده و نان تست استفاده می شود. برای این که این افطاری خوشمزه را طعم دار کنند از پودر زنجبیل، سیر تازه و روغن زیتون استفاده می نمایند.

 

 

  • ایران – کوفته

کوفته یکی از غذاهای اصیل و قدیمی ایرانی است که به شهرت جهانی رسیده است. برای طبخ این غذای خوشمزه مهارت خاصی نیاز است که مادران ایرانی به خوبی از این هنر برخوردار هستند. برای تهیه کوفته از گوشت چرخ کرده، برنج، لپه، پیاز، تخم مرغ، و انواع ادویه ها استفاده می شود. در کوفته می توان از آلو و گردو نیز استفاده کرد.

 

کوفته قارچ ایران غذالند سرزمین غذا

 

  • پاکستان – شامی کباب

این که شامی کباب پاکستانی را نخورید، اشتباه بزرگی است. برای تهیه شامی کباب پاکستانی از گوشت چرخ کرده، عدس و برنج استفاده می شود. مواد کوبیده را پخته و با یکدیگر مخلوط می نمایند و شبیه به کوکو سرخ می کنند. شامی کباب عطر و طعم بسیار دل انگیزی دارد و برای افطار و شام مناسب است.

 

شامی آرد نخودچی ایران غذالند سرزمین غذا

 

در این بخش سعی کردیم بهترین غذاهای مورد استفاده در کشور های مسلمان به عنوان افطاری را برایتان شرح دهیم. در قسمت بعد به ادامه این مطلب خواهیم پرداخت. شما می توانید دستورپخت برخی از این غذاها را در بخش دستوپخت های غذالند فرا بگیرید.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

5/5 (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *