۵ خاصیت میوه آووکادو

۵ خاصیت میوه آووکادو

آووکادو، یک میوه کوچک به رنگ سبز تیره و هسته بزرگ است که تقریبا شبیه گلابی است. این میوه در حدود ۱۰ هزار سال قبل از میلاد در مکزیک یافت و بیشتر در مناطق گرمسیری پرورش داده می ‌شود. این میوه جزو معروف ترین و محبوب ترین نوع میوه در میان تمام افراد و در کشورهای مختلف تبدیل شده است که دلیل اصلی آن نیز به خاطر مزایا و فواید بی شمار آن برای سلامتی می باشد.
انواع ویتامین ها و مواد معدنی در میوه آووکادو چون پروتئین، پتاسیم، فولات، ویتامین های E ،B6 ،B5 ،C ،K ،A، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، منیزیم، مس، آهن، زینک و… باعث حفظ سلامتی و تامین ویتامین های بدن خواهد شد.
در این مطلب قصد داریم که به بیان ۵ خاصیت میوه آووکادو بپردازیم و موارد لازمه را ذکر کنیم.

فواید و خواص میوه آووکادو

میوه آووکادو

۱. کاهش فشار خون

میزان پتاسیم موجود در میوه آووکادو باعث کاهش فشار خون و پیشگیری از بیماری های پرفشاری خون خواهد شد. در واقع مصرف ۱۰۰ گرم میوه آووکادو قادر به تامین ۱۴ درصد نیاز بدن به پتاسیم می باشد که این حدود در مقایسه با سایر خوراکی و میوه های حاوی پتاسیم چون موز بسیار بیشتر می ‌باشد. از این رو این مواد معدنی خطرات بیماری های دیگری چون حمله قلبی و سکته مغزی و سایر نارسایی های کلیوی را حداقل می سازد و به حفظ سلامت بدن کمک می ‌کند.

۲ محافظت از چشم ها

میوه آووکادو سرشار از آنتی‌ اکسیدان‌ ها چون زاکسانتین و لوتئین می باشد که این دو برای تقویت بینایی و سلامت چشم ها بسیار مهم و حساس می باشد. مطالعات علمی صورت گرفته نشان می ‌دهد که مصرف آووکادو می‌ تواند خطرات ابتلا به بیماری ‌های دژنراتیو ماکالو و آب مروارید در سالمندان را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. از این رو این میوه خوشمزه و عالی را می ‌توانید برای محافظت از چشم ها نیز مصرف نمایید.

۳. تناسب اندام و کاهش وزن

لاغری با میوه آووکادو

میوه آووکادو سرشار از فیبر بوده و کربوهیدرات کمی دارد و این نوع مواد معدنی باعث احساس سیری طولانی مدت و مصرف آن به عنوان اصل مهم در انواع رژیم غذایی سالم و طبیعی می باشد. از این رو این میوه قادر به کاهش وزن و حفظ تناسب اندام افراد خواهد شد و یک خوراکی سالم و طبیعی است.

۴. حفظ سلامت پوست و مو

از میوه آووکادو به عنوان انواع ماسک های طبیعی برای حفظ سلامت پوست و مو استفاده می شود. چرا که این میوه قادر است که چین و چروک های صورت را رفع و به پاکسازی و آبرسانی پوست منجر شود. در واقع پروتئین و چربی های موجود در آووکادو باعث حفظ لطافت و شادابی پوست و مو خواهد شد و حتی آسیب های قبلی وارد شده به پوست و مو را برطرف خواهد کرد. همچنین این میوه قادر به رفع شوره سر و جلوگیری از ریزش مو خواهد شد.

۵. پیشگیری و درمان دیابت

میوه آووکادو قادر به کاهش سطح قند خون بوده که این امر باعث پیشگیری و درمان دیابت خواهد شد. در واقع اسیدهای چربی که در این میوه وجود دارد باعث شده که میزان گلوکز خون و در آخر میزان قند خون کنترل شده که میزان حساسیت افراد مبتلا به دیابت بسیار کاهش خواهد یافت.

با توجه به تمام مزایا و موارد خاص گفته شده، مصرف زیاد آووکادو می ‌تواند باعث حساسیت، استفراغ و تهوع نیز شود. همچنین افرادی که به لاتکس حساسیت و آلرژی دارند، حتماً مصرف این میوه را با جانب احتیاط مد نظر قرار دهند تا دچار واکنش های آلرژیک و کهیر و تنگی نفس نشوند. اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید، حتماً با نظر به پزشک متخصص مصرف این میوه را مد نظر قرار دهید.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *