۵ خاصیت ماهی برای سلامتی و زیبایی

خاصیت ماهی

ماهی یکی از بهترین و سالم‌ ترین خوراکی ها بوده که به دلیل داشتن انواع مواد معدنی مفید و مغذی، جزو پرطرفدارترین غذاهای سالم نیز می باشد. این ماده غذایی مفید و سالم حاوی مواد مغذی چون ویتامین های A ،D ،E، پروتئین، کلسیم، امگا ۳، منیزیم، پتاسیم، آهن و… می باشد که هر یک از این مواد معدنی باعث ده ها فایده و خواص برای حفظ سلامتی بدن خواهد شد.

در این مطلب از سایت غذالند قصد داریم که به معرفی ۵ خاصیت ماهی برای سلامتی بدن بپردازیم.

۵ خاصیت ماهی برای سلامتی

۱. حفظ سلامت قلب و عروق 

خاصیت ماهی برای قلب

احتمالاً این گفته را که ماهی بهترین خوراکی برای حفظ سلامت قلب می باشد را شنیده اید. بر طبق مطالعات پزشکی انجام شده در مورد تاثیر ماهی بر سلامتی قلب افراد، مشخص شده است که افرادی که به صورت مرتب و منظم این خوراکی را در هفته و در وعده‌ های غذایی خود میل می کنند، حدود ۱۵ درصد کمتر در معرض خطر بیماری های قلبی و سکته مغزی خواهند بود.

۲. تقویت حافظه 

دومین فایده ماهی برای سلامتی بدن مربوط به تقویت حافظه و عملکرد مغز می باشد. افرادی که ماهی بیشتری مصرف می‌ کنند، کمتر در معرض زوال عقل و بیماری آلزایمر قرار می گیرند. از این رو این خوراکی خوش طعم و عالی می تواند در عملکرد بهتر مغز و تقویت آن تاثیر مثبتی داشته باشد.

۳. حفظ سلامت پوست و مو 

خاصیت ماهی برای پوست

وجود اسیدهای آمینه چون گلیسین، هیدروکسی پرولین، لیزین و کلاژن بالا باعث حفظ سلامت و شفافیت پوست خواهد شد. در واقع با افزایش سن سطح کلاژن در بدن کاهش یافته که می ‌توان برای تامین حد طبیعی این ماده معدنی مفید و ضروری در بدن، از مواد خوراکی سالم چون ماهی بهره گرفت. همچنین مواد معدنی چون ویتامین های C ،E ،D، K، امگا ۳ و روی در ماهی باعث حفظ رطوبت پوست و تقویت رشد مو و پرپشتی آن می ‌شود.

۴. بهبود کیفیت خواب 

وجود ویتامین D در ماهی و مصرف منظم این خوراکی در طول هفته باعث رفع اختلالات خواب و بهبود کیفیت خواب در طول روز می شود. مطالعات پزشکی صورت گرفته نشان می دهد که خوردن سه بار ماهی در طول هفته می تواند مشکلات مربوط به این مسئله را به خصوص در میان افراد مسن و سالخوردگان برطرف نماید و به حفظ سلامتی بدن کمک کند.

۵. تقویت بینایی 

مواد معدنی موجود در ماهی و به خصوص اسیدهای چرب امگا ۳ باعث تقویت چشم‌ ها و پیشگیری از اختلال های بینایی خواهد شد. بر طبق مطالعات علمی صورت گرفته مشخص شده است که مصرف منظم ماهی یک بار در هفته می تواند خطر ابتلا به بیماری تباهی لکه زرد در چشم ها را کاهش دهد. 

از این رو با توجه به خواص و مواد معدنی موجود در ماهی، مصرف یک تا دو بار آن در هفته می تواند شما را از تمام فواید و خواص ماهی بهره مند سازد. این خوراکی خوشمزه و لذیذ که پخت و آماده ‌سازی آن نیز بسیار راحت و آسان می باشد را می توانید در منزل تهیه و از طعم آن لذت ببرید. البته بهتر است که بیشتر ماهی های آزاد را خرید و طبخ کنید که فواید بیشتری نسبت به ماهی های پرورشی دارند.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *