۱۰ خوراکی مفید برای تقویت حافظه (۱)

تقویت حافظه

مصرف برخی مواد غذایی خاص و خوراکی های مقوی به صورت مستقیم بر روی خون و مغز شما تاثیر گذاشته و می تواند احساس بی حالی و تنبلی شما را تغییر دهد. در واقع برخی از خوراکی هایی که مصرف می کنید، بر روی سطح انرژی بدن و تمرکز شما تاثیر خواهد گذاشت. از این رو می توانید به راحتی با انتخاب غذاهای خوشمزه و مقوی، تمرکز و توجه خود را تنظیم و مطابق میل خود سازید.

در این مطلب از سایت غذالند قصد داریم به معرفی ۵ خوراکی مفید برای تقویت حافظه بپردازیم.

۵ خوراکی برای تقویت حافظه و افزایش تمرکز

۱. ماهی

ماهی و تقویت حافظه

ماهی، به عنوان اولین و بهترین خوراکی برای تقویت حافظه معروف می باشد. این غذای خوشمزه و پرطرفدار به دلیل وجود مواد معدنی مفید و عالی چون پروتئین و امگا ۳ که دارا می باشد، بر روی حافظه کوتاه مدت افراد تأثیر مثبتی می گذارد.

۲. آجیل و مغزها 

گردو، پسته، بادام زمینی، فندق و… مغزهایی هستند که برای تقویت حافظه و بهبود آن بسیار مفید می باشند. این آجیل و مغزها، یک منبع عالی از ویتامین E بوده که باعث آماده سازی ذهن و ارتقا عملکرد آن خواهد شد.

۳. انبه

انبه و تقویت حافظه

میوه انبه یک خوراکی مفید برای تقویت حافظه به شمار می رود. این میوه چرب باعث تسریع گردش خون در بدن شده که این امر موجب می شود تا خون بیشتری به مغز رسیده و عملکرد آن تقویت شود.

۴. تخم مرغ 

تخم مرغ حاوی ویتامین B12، فولات، کولین و… بوده که هر یک از این مواد مغذی باعث حفظ سلامت بدن و به خصوص تقویت حافظه خواهد شد. به عنوان مثال ویتامین B12 باعث حفظ سطح متعادل قند در مغز شده که این امر در نهایت باعث پردازش و عملکرد بهتر مغز خواهد شد. فولات نیز از زوال عقل در طی افزایش سن افراد جلوگیری خواهد کرد.

۵. کلم بروکلی 

کلم بروکلی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و مواد مغذی ضد التهاب، ویتامین k و… بوده که باعث جلوگیری از آسیب به مغز و کمک به تقویت حافظه می شود. از این رو این دسته سبزیجات برای افراد مسن بسیار مفید بوده و توصیه می ‌شود که برای پیشگیری از آلزایمر مصرف نمایند. 

در این مطلب به معرفی ۵ خوراکی سالم و مفید برای تقویت حافظه پرداختیم. در مطلب آینده سایت غذالند به تکمیل این محتوا و معرفی ۵ خوراکی مفید دیگر خواهیم پرداخت.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *