۱۰ خوراکی مفید برای تقویت حافظه (۲)

خوراکی تقویت حافظه

در مطلب قبلی تحت همین عنوان به معرفی ۵ خوراکی مفید برای تقویت حافظه پرداختیم. دلیل توجه به این موضوع، تاثیر بسیار مهم و موثر برخی از خوراکی ها و غذاها برای جلوگیری از زوال عقل و در نهایت تقویت حافظه و تمرکز می باشد. در مطلب امروز نیز به تکمیل این عنوان و معرفی ۵ خوراکی تقویت حافظه می پردازیم. 

۵ خوراکی جهت تقویت حافظه و مغز

۶. روغن زیتون 

روغن زیتون سرشار از چربی‌ های تک اشباعی و خواص ضد التهابی می باشد. در واقع پلی فنول های موجود در این روغن اصل و خالص، باعث تقویت حافظه و ارتقای مهارت های یادگیری می ‌شود. برای بهره‌ مندی از خواص این خوراکی تقویت حافظه می توانید برای آشپزی غذاهای مورد علاقه خود استفاده نمایید.

۷. شکلات تلخ 

شکلات خوراکی تقویت حافظه

شکلات تلخ و پودر کاکائو، جزو یکی از معروف ترین خوراکی تقویت حافظه در بین تمام افراد و به خصوص دانش آموزان می باشد. این خوراکی به دلیل دارا بودن فلاونوئید باعث افزایش توانایی یادگیری و حافظه در افراد می شود. از این رو ویژگی تقویت روحیه نیز برای این خوراکی معروف می باشد.

۸. اسفناج 

اسفناج، این سبزی برگ دار خوشمزه و پرطرفدار، به دلیل دارا بودن ویتامین B، آهن، فولات و… باعث تقویت توانایی تمرکز و کارکرد کلی شناختی در افراد می شود. از این رو این خوراکی تقویت حافظه بسیار مفید بوده و برای کاهش روند پیری مغز به تمام افراد توصیه می شود.

۹. قهوه 

قهوه خوراکی تقویت حافظه

کافئین موجود در قهوه به عنوان محرکی برای افزایش فعالیت سلول های مغزی عمل کرده که به مرور زمان باعث تقویت حافظه و تمرکز می شود. به همین دلیل مصرف مقدار مناسب و متعادل این خوراکی تقویت حافظه می تواند شما را از بیماری‌ هایی چون آلزایمر، پارکینسون و حتی سکته مغزی نیز در امان نگه دارد.

۱۰. آووکادو 

میوه آووکادو، یکی از بهترین و عالی ترین خوراکی ها جهت بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه می باشد. این میوه حاوی ویتامین های B ،C ،K، اسید فولیک، پروتئین و… بوده که در بهبود عملکردهای شناختی مغز و تقویت تمرکز بسیار عالی می باشد.

جدا از تمام این ۱۰ خوراکی تقویت حافظه توجه به مواردی چون مصرف همیشگی صبحانه سالم و کامل، وعده مناسب ناهار، شام سبک، کمتر کردن غذاهای فست فودی، خواب کافی و… نیز می ‌تواند برای تقویت حافظه و تمرکز بسیار عالی و موثر باشد.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *