معروف ترین غذاهای ایرانی برای گردشگران (۲)

معروف ترین غذاهای ایرانی برای گردشگران (2)

همان طور که در مطلب اول این عنوان سایت غذالند ذکر کردیم، کشور ایران جدا از فرهنگ و تمدن غنی که دارا می باشد، به عنوان لذیذترین غذاهای سنتی در دنیا نیز معروف می باشد. همان طور که سفر و تجربه مسائل جدید بسیار لذت بخش می باشد، لذت آشنایی و چشیدن غذاهای سنتی ایران در هر یک از خطه های این کشور پهناور نیز خالی از لطف نمی باشد.

در این عنوان دوم لیستی از غذاهای سنتی و معروف ایرانی را به عنوان تکمیل کننده مطلب قبلی بیان خواهیم کرد.

۱. قیمه نثار

 قیمه نثار

قیمه نثار از غذاهای غو مجلسی شهر قزوین می باشد که برای مجالس عروسی و مهمانی های خاص سرو می شود. طبخ این غذا که با افزودن یک ادویه خاص این خورش همراه است، طعم و عطر آن را خاص و مهمان پسند خواهد کرد. همچنین این غذا به همراه خلال پسته، خلال بادام و برنج زعفرغ در ظرف سرو می شود که ظاهر این غذا را نیز همانند طعم آن منحصر به فرد و خاص خواهد کرد.

۲. قلیه ماهی

قلیه ماهی

قلیه ماهی غذای معروف مردم خوزستان می باشد که با ماهی و سبزیجات مخصوص آن طبخ می شود. اگر شهر خوزستان و اهواز را برای سفر انتخاب کرده ‌اید، پس هرگز این غذا را از دست ندهید. عطر خوشبوی این غذا و همچنین ظاهر عالی اش اشتهای شما را برای چشیدن این غذای محبوب مردم جنوب تحریک خواهد کرد.

۳. کوفته تبریزی 

کوفته تبریزی

اصیل ترین و معروف ترین غذای سنتی ایران، کوفته تبریزی می باشد. این غذای پرطرفدار که دستور تهیه و پخت خاص و منحصر به فردی در هر یک از شهرها دارد، در آذربایجان شرقی بسیار زبانزد و خاص این شهر می باشد. این غذا سس مخصوصی نیز دارد که در بعضی از رستوران ها آن را در بشقاب و بر روی کوفته ها سرو می‌ کنند.

۴. باقلاقاتق

باقلاقاتق

شهر گیلان به انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ معروف می باشد. در واقع جدا از آب و هوا و مناظر زیبا و دلپذیر این شهر ایران، غذاهای محلی آن نیز زبانزد عام و خاص و مورد طبع تمام افراد می باشد. از این رو نمی ‌توان به این شهر سفر کرد و لیست غذاهای خوشمزه و لذیذ آن چون باقلاقاتق، میرزا قاسمی، کباب ترش و… را امتحان نکرد.

۵. زرشک پلو با مرغ 

زرشک پلو با مرغ

از غذاهای سنتی و معروف به پلویی در ایران می باشد که بسیار پرطرفدار نیز است. این غذا نیز به عنوان یک غذای مجلسی برای پذیرایی در مهمانی های مهم طبخ و سرو می شود. طعم مرغ سرخ شده، زرشک و ادویه های مخصوص آن، این غذای سنتی را خاص و پرطرفدار کرده است.

مطمئنا نمی‌توان با نوشتن چند مقاله در مورد لیست غذاهای ایرانی، این عنوان را تکمیل کرد. اما در همین مجال به معرفی ۱۰ غذای معروف و لذیذ ایرانی پرداختیم که امیدواریم تمام این ۱۰ غذا مورد طبع و سلیقه شما باشد.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *