با ۵ خاصیت فوق العاده فلفل دلمه ای آشنا شوید

فلفل دلمه ای از گروه سبزیجاتی است که می ‌توان برای طبخ انواع غذاها از آن استفاده کرد. در واقع رنگ های مختلف آن چون سبز، نارنجی، زرد، قرمز و بنفش هم باعث خوش رنگ شدن غذا می ‌شود و هم طعم شیرین و تند و بافت ترد آن باعث ایجاد مزه خاص در غذاها می شود. البته جدا از تمام این موارد، فواید و خواص فلفل دلمه ای غیر قابل انکار می باشد که مصرف آن را برای تمام افراد جزو ضروریات قرار می دهد.

منبع پیدایش و رشد فلفل دلمه ای در مکزیک و آمریکا می باشد. این گیاه پرخاصیت سرشار از ویتامین‌های A ،B6 ،C ،E، کلسیم، پروتئین، فیبر، مس، منگنز، زینک و سایر املاح معدنی است که باعث صدها خواص برای سلامتی بدن می‌شود.

 این مواد معدنی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت حافظه، سلامت دستگاه گوارش، رفع عفونت ها، سودمند در رژیم های لاغری و چربی سوزی قوی، ضد استرس و اضطراب، استحکام و سلامت دندان، درمان کم خونی و غیره می‌شود.

شما می توانید با طبخ انواع غذاهای ساده چون دلمه فلفل دلمه ای ، پلو فلفل دلمه ای ، ترشی فلفل دلمه ای و سوپ دلمه از خواص بسیار خاص این گیاه معروف بهره مند شوید.

 خواص فلفل دلمه‌ای 

خواص فوق العاده فلفل دلمه ای - غذالند
خواص فوق العاده فلفل دلمه ای – غذالند

۱. تقویت رشد موها 

وجود ویتامین ث در فلفل دلمه ای باعث جذب آهن و تشکیل کلاژن می‌شود که این امر منجر به بهبود جریان خون و تحریک طبیعی رشد موها می شود. در واقع کمبود ویتامین ث در بدن باعث خشکی و ریزش زیاد موها می شود که این ویتامین موجود در فلفل دلمه ای می تواند این مشکل را رفع نماید.

۲. جوان سازی و بهبود پوست

آنتی اکسیدان های موجود در فلفل دلمه ای باعث جوانسازی و بهبود پوست می شود. همچنین کلاژن پوست را تقویت و محکم می کند. این امر باعث محافظت بیشتر در برابر آسیب ها و آلودگی های محیطی خواهد شد.

۳. تقویت بینایی

خواص فلفل دلمه ای برای بینایی

وجود ویتامین آ، بتاکاراتو و کارتنوئید در فلفل دلمه‌ ای باعث تقویت بینایی و محافظت چشم خواهد شد. این منابع غنی در فلفل دلمه ای از کاهش دید و انحطاط بینایی جلوگیری خواهد کرد.

۴. درمان و پیشگیری از سرطان 

استرس و اضطراب های روزمره باعث تشدید خطر ابتلا به سرطان خواهد بود. اما مصرف منظم فیتونوترینت که در فلفل دلمه ای موجود می باشد، به صورت ضد التهاب عمل کرده و این خطرات را از بین می‌برد. ترکیبات سولفور و آنزیم های فلفل دلمه‌ای به جلوگیری از سرطان معده کمک می‌کند.

 ۵. تقویت قلب و عروق

 وجود ویتامین B6، اسید فولیک، پتاسیم و لیکوپن در فلفل دلمه ای موجب سلامتی قلب و کاهش ریسک حملات قلبی می‌شود. در واقع فیبر فلفل دلمه ای موجب کاهش کلسترول در بدن شده که این امر برای جلوگیری از حمله قلبی و سکته مفید می باشد.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *