افطار های خوشمزه در کشور های مسلمان (قسمت دوم)

افطار های خوشمزه در کشور های مسلمان (قسمت دوم)

همانطور که در قسمت قبل گفتیم، افطار تقریبا مهم ترین وعده غذایی در ایام مبارک ماه رمضان در کشور های مسلمان به حساب می آید. پیش از این افطاری های محبوب در کشور های اندونزی و مالزی، نیجریه، فیلیپین، ایران و پاکستان را بررسی نمودیم، در ادامه نیز افطاری های محبوب در برخی کشور های مسلمان را بررسی خواهیم کرد. ضمن این که شما با جست و جو در بخش دستورپخت سایت غذالند می توانید به دستور تهیه غذاهای خوشطعم ده ها کشور جهان دسترسی پیدا کنید.

مصر و لبنان – دلمه برگ مو

یکی از غذاهای محبوب در میان بسیاری از مردمان مسلمان به خصوص ایرانیان دلمه برگ مو می باشد. این غذای خوشمزه که اصالت مصر و لبنان را دارد بیشتر در فصل بهار پخته می شود. برای تهیه دلمه برگ مو، برگ های تازه، نرم و نسبتا پهن درخت انگور را می چینند و در میان آن گوشت چرخ کرده گوساله، پیاز سرخ کرده، لپه، برنج، رب گوجه فرنگی و ترشی می ریزند، در نهایت آنها را می پیچند و در قابلمه ای قرار می دهند و با مقداری آب بر روی گاز می گذارند تا به آرامی پخته شود.

سومالی، اتیوپی و یمن – سمبوسه گوشت

یکی از خوراکی مخصوص افطار در کشور های سومالی، اتیوپی و یمن سمبوسه گوشت است، برای تهیه این غذای لذیذ از گوشت و پیاز سرخ کرده که در نان پیچیده شده و سرخ شده است استفاده می شود. به عنوان چاشنی این غذا می توان از سس هم استفاده کرد.

اندونزی – گوشت گوساله ادویه

در ماه رمضان ساعات پیش از افطار اندونزی با سایر کشور ها به کلی متفاوت بوده و شما در این کشور حال و هوای دیگری را در نزدیکی افطار تجربه خواهید نمود. در این کشور دستفروشان خیابانی ۲ ساعت قبل از افطار در خیابان ها، غذاهای خانگی خود را به خریداران عرضه می کنند. در این بازار ساعتی شما با تنوع بسیار زیادی از غذاها رو به رو خواهید شد که می توانید با قیمتی بسیار کم آنها را خریداری نمایید. گوشت گوساله ای که در این بازار ها عرضه می شود ادویه دار بوده و شما با هر گاز طعم جدیدی از آن را تجربه خواهید نمود.

هند، پاکستان و بنگلادش- سمبوسه سبزی

یکی از لذیذ ترین میان وعده هایی که در تمام فصول سال می توان آنرا تهیه و میل نمود سمبوسه سبزی است. برای تهیه سمبوسه از مواد اولیه مختلفی استفاده می شود از این رو می توان آنرا برای تمامی افراد با هر شرایط سنی و بدنی نیز تهیه کرد. برای تهیه سمبوسه، خمیر نازکی از نان لواش به همراه جعفری خرد شده و ادویه به همراه پیاز و رب گوجه فرنگی برای سس آن تهیه می کنند. برای بهتر شدن طعم سس می توانید تمبر هندی نیز به سس اضافه نمایید. در برخی از کشور ها سس همراه سمبوسه را شیرین میل می کنند.

امارات متحده عربی – هریس

هریس یکی از محبوب ترین غذاهای ویژه افطار در کشور امارات متحده عربی است، این غذا که از گندم، جو و مقداری گوشت تهیه می شود به روزه داران کمک می کند تا در طول روز احساس سیری بیشتری داشته و گرسنگی فشار کمتری به آنان آورد. همچنین از دیگر خواص این غذا آن است که بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن افراد را تامین نموده و از این لحاظ نیز جز یکی از برترین خوراکی های عربی محسوب می شود.

آبمیوه سرد و طبیعی جهانی

مطمئنا در این روزهای گرم سال که دمای هوا بیشتر از هر زمانی از سال افزایش یافته است پس از پایان یک روز روزه داری میل نمودن یک آبمیوه طبیعی خنک می تواند جان تازه ای به یک روزه دار بخشد. در بسیاری از کشور های دنیا بعد از افطار از آبمیوه های طبیعی از جمله پرتقال، انبه و سیب استفاده می کنند. این میوه ها را می توان به صورت تک و یا مخلوطی از هم تهیه نمود که طعمی لذیذ و بی نظیر پیدا کرده و مورد پسند افراد زیادی قرار خواهد گرفت. برای آنکه طعم و مزه و همچنین خنکی این آبمیوه ها بیشتر شود نیز می توان در هنگام مخلوط نمودن آنها با هم تکه هایی یخ نیز با آن خرد نمود.

اندونزی – اسنک موز

یکی از غذاهای مرسوم مردم اندونزی در زمان افطار اسنک موز می باشد. این اسنک که از شیره خرما و نارگیل و موز تشکیل شده است می تواند به عنوان یک میان وعده مقوی به جهت تجدید قوا روزه داران مورد استفاده قرار گیرد. این خوراکی لذیذ به دلیل دارا بودن حجم بسیار مناسبی از پتاسیم می تواند برای کودکان و بانوان مفید باشد.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *