آش هایی که مناسب فصل بهار هستند

آش هایی که مناسب فصل بهار هستند

از مهم ترین غذاهای سنتی ایرانی که قدمتی چند هزار ساله دارد آش است. این غذا که در سراسر ایران به روش های مختلفی تهیه و مورد مصرف قرار می گیرد دارای خواص ویژه ای برای بدن است و مصرف به موقع و درست آن می تواند به بدن سود زیادی برساند. این که بتوانید غذاها و خوراکی های مخصوص هر فصل را بشناسید به شما در انتخاب غذای مناسب، سالم و سودبخش در هر فصل کمک خواهد کرد. اکنون که در فصل بهار به سر می بریم، قصد داریم شما را با آش های مناسب فصل بهار آشنا نماییم.

تا انتها با ما همراه باشید.

آش غوره

آش غوره تا حدودی ترش مزه است اما باید گفت طعم بسیار لذیذی دارد. این آش برای کسانی مناسب است که طرفدار طعم های ترش هستند. در تهیه آش غوره از برنج، گوشت چرخ کرده، عدس، غوره، سبزی آش، نعنا، آب قلم، پیاز، زردچوبه، نمک، فلفل و روغن استفاده می شود. آش غوره  را می توان به عنوان یک وعده غذایی کامل و هم به عنوان پیش غذا و میان وعده مصرف کرد. مصرف آش غوره در فصل بهار می تواند به پاکسازی بدن کمک کند. افرادی که مزاجی گرم و تر دارند می توانند آش غوره را بدو گوشت درست کنند.

آش سماق

یکی از غذاهای بومی خوش طعم و خوشمزه ایرانی آش سماق است. این آش در هر شهری متفاوت با شهر های دیگر تهیه می شود، مثلا در اصفهان، آش سماق با آرد برنج تهیه می شود. این آش به آش لبو و آش گندم شباهت دارد چرا که در آش سماق از لبو و بلغور گندم استفاده می شود. اما حقیقت این است که طعم آش سماق با آش هایی که ذکر شده است متفاوت می باشد. شما می توانید برای بهره مندی بیشتر از خواص این آش به مواد اولیه آن چغندر و هویج نیز بیفزایید.

آش ریواس

آشی کاملا ایرانی است که با حال و هوای بهار کاملا سازگار است. آش ریواس دستورپخت سختی ندارد و به آسانی قابل تهیه است. برای طبخ این آش خوش طعم از نخود، لوبیا، جعفری، نعنا خشک، عصاره گوشت، گوشت سردست گوسفند، تخم گشنیز، ریواس، پیازچه، سیر و روغن مورد استفاده قرار می گیرد. ریواس دارای خواص شگفت انگیزی است که از جمله آن ها می توان به تقویت قلب و اعصاب، رفع اختلالات قائدگی، کاهش ورم ملتحمه چشم و…  اشاره کرد.

آش آلو

اصالت آش آلو به استان مرکزی باز می گردد، اما در سراسر ایران طرفداران زیادی دارد. استفاده از آلو در این آش به آن طعم ملسی می دهد، البته این طعم به نوع آلویی که در آن استفاده می شود نیز بستگی دارد. آلو و آلوبخارا دارای خواص زیادی برای بدن هستند و مصرف آنها در غذا ها می تواند برای بدن بسیار مفید فایده باشد. آلو سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است که هر دوی آن ها می توانند به تنظیم گوارش و کاهش وزن کمک کنند.

در این مقاله سعی کردیم شما را با چهار آش که متناسب با فصل بهار هستند آشنا کنیم. شما می توانید طرز تهیه این آش ها را در قسمت دستورپخت های سایت مشاهده کنید و از میل کردن آن ها لذت ببرید.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز
  • سلام ممنون از مطلبی که قرار دادین و امیدوارم موفق باشید

    saeed farhadi ۹ اردیبهشت, ۱۳۹۸ ۱:۳۷ ب٫ظ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *