۱۰ فایده عالی میوه شیرین طالبی (۲)

فواید طالبی

در مطلب قبلی به بیان پنج خاصیت و فایده میوه تابستانی طالبی پرداختیم و قصد داریم که در این مطلب به تکمیل محتوا و بیان دیگر خواص این میوه شیرین و محبوب بپردازیم.

 ۵ خاصیت میوه طالبی

۱. فواید طالبی در پیشگیری از بیماری آسم

 مصرف طالبی که حاوی ویتامین های A وC بوده باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری آسم و مشکلات تنفسی خواهد شد. در واقع وجود مقدار زیاد آنتی اکسیدان بتاکاروتن می ‌تواند در درمان آسم و پیشگیری از این بیماری بسیار مفید باشد.

۷. فواید طالبی در آبرسانی به بدن

خواص و فواید طالبی

 طالبی دارای مقادیر زیادی آب و محتوای الکترولیتی بوده که می ‌تواند مشکل کم آب شدن بدن در فصل تابستان و به خصوص بعد از انجام ورزش را رفع نماید. می توانید از این میوه شیرین تابستان در تهیه انواع نوشیدنی ها و اسموتی ها چون میلک شیک طالبی و دسر طالبی استفاده کرده و از خواص و فواید بی شمار این میوه شیرین و خوشمزه تابستان بهره مند شوید.

۸. فواید طالبی در بهبود گوارش 

یکی دیگر از فواید طالبی مربوط به بهبود گوارش و حفظ سلامت دستگاه گوارش می باشد که این خاصیت به دلیل وجود مقدار زیاد از فیبر خوراکی در این میوه بوده که باعث تنظیم حرکات گوارش روده خواهد شد.

۹. فواید طالبی در کنترل دیابت 

 مصرف میوه طالبی باعث بهبود سوخت و ساز انسولین و ثبات در نوسان سطح قند خون شده که در نهایت باعث کنترل دیابت و رفع این بیماری خواهد شد.

۱۰. فواید طالبی در پیشگیری از سرطان

 وجود مواد معدنی و آنتی اکسیدان های بتاکاروتن، توکوفرول و… در طالبی باعث پیشگیری از آسیب سلولی ناشی از استرس اکسیداتیو خواهد شد. از این رو مصرف این میوه تابستانی باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه، پروستات و سایر سرطان ها شده و به حفظ سلامت بدن کمک خواهد کرد.

در کنار تمام مزایا و فواید طالبی، اما مصرف زیاد این میوه نیز می تواند مشکلات و عوارضی را به دنبال داشته باشد. در افرادی که مبتلا به بیماری ورم معده و روده و یا بیماری مرض قند هستند، توصیه می ‌کنیم که در مصرف طالبی جانب احتیاط را رعایت کرده و از مصرف زیاد آن دوری کنند. همچنین مصرف زیاد طالبی در افراد عادی نیز ممکن است باعث اسهال و نفخ نیز شود. از این رو برای بهره‌ مندی از فواید و خواص این میوه خوشمزه و شیرین تابستانی به میزان متعادل و معمول آن توجه داشته باشید تا مشکلی رخ ندهد.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *