معرفی میوه های تابستانی و خواص آن ها

معرفی میوه های تابستانی و خواص آن ها

میوه های تابستانی به دلیل خنک و آب دار بودن می توانند میزان آب از دست رفته بدن به دلیل تعریق و فعالیت ورزشی را جبران نمایند و مقدار ضروری آب بدن را تامین کنند. در فصل تابستان به خاطر گرمی هوا، بدن انسان به آب و املاح معدنی نیاز بیشتری خواهد داشت، از این رو میوه های آبدار و خنک جزو بهترین گزینه ها در تامین مواد مغذی بدن می باشند. در این مطلب قصد داریم که به معرفی ۱۰ میوه محبوب تابستانی و خواص آن ها بپردازیم.

۱- هندوانه

معرفی میوه های تابستانی و خواص آن ها

در فصل تابستان اولین میوه خنک و خوشمزه ای که به ذهن تمام افراد می رسد، هندوانه است. یک برش هندوانه شیرین علاوه بر تامین آب موردنیاز بدن به پیشگیری از گرمازدگی، سلامت کلیه ها، بهبود گردش خون، بهبود بینایی و… می انجامد.

۲- طالبی

معرفی میوه های تابستانی و خواص آن ها

طالبی علاوه بر خوشمزه و آبرسان بودن برای بدن، یک منبع سرشاری از مواد معدنی و ویتامین های ضروری بدن همچون ویتامین A ،B6 ، فیبر و اسیدفولیک است. خواص طالبی موجب رفع استرس و اضطراب بدن، رفع بی خوابی، تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت قلب و عروق، بهبود گوارش، جوان سازی پوست و دهها تاثیر مثبت دیگر بر بدن خواهد شد.

۳- هلو

معرفی میوه های تابستانی و خواص آن ها

 میوه هلو علاوه بر داشتن ویتامین های A ،C ، یک انتخاب بسیار جذاب برای دسرهای خنک تابستانی می باشد. این میوه علاوه بر شادابی و لطافت پوست، به کاهش فشار خون و سلامتی بدن نیز کمک می کند. از دیگر فواید هلو برای بدن می توان به بهبود بینایی، سلامت دندان ها، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود و هضم غذا، رفع کم خونی، پاک کنندگی کلیه ها و… اشاره کرد.

۴- انجیر

معرفی میوه های تابستانی و خواص آن ها

 انجیر حاوی مواد مغذی بسیاری است که مهم ترین آن ها عبارتند از: کلسیم، ویتامین ث، فسفر، قند و… است. این میوه به درمان دیابت، کاهش خستگی، رفع کم خونی و بی خوابی، کاهش وزن و… کمک می کند.

۵- انگور

معرفی میوه های تابستانی و خواص آن ها

 انگور علاوه بر طعم فوق العاده و بی نظیرش، یک میوه بسیار محبوب در مواقع تماشای برنامه های تلویزیونی است. اگر جزو افراد پروپاقرص برنامه ها و سریال های تلویزیونی هستید، حتما خوردن انگور و لذت بردن از طعم بی نظیر آن را از دست ندهید. از فواید انگور می توان به محافظت از پوست بدن در برابر آفتاب سوختگی تابستان، نرم کردن پوست، درمان دیابت، تسکین آسم و بهبود بینایی اشاره کرد.

۶- انبه

معرفی میوه های تابستانی و خواص آن ها

میوه انبه به پادشاه میوه ها معروف است. این میوه خاصیت بسیاری برای بدن داشته و به عنوان یک میان وعده کامل تلقی می شود. انبه به کاهش وزن، پاکسازی پوست، هضم غذا، پیشگیری از گرمازدگی، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود حافظه و تمرکز حواس، رفع کم خونی و… کمک می کند.

۷- گیلاس

معرفی میوه های تابستانی و خواص آن ها

 گیلاس یک میوه تابستانی با خواص درمانی بسیار بالا است که آشنایی و آگاهی از این خواص بسیاری از افراد را به مصرف بیشتر این میوه ترغیب می کند. گیلاس کالری بسیار پایینی دارد اما حاوی آب زیادی است که به کاهش وزن شما کمک می کند. از دیگر خواص این میوه خوش طعم و پرطرفدار می توان به خون سازی، بهبود خواب، تقویت قلب، بهبود حافظه، پیشگیری از سرطان، جلوگیری از آلزایمر، تسکین میگرن، رفع سرماخوردگی و تب و سرفه اشاره کرد.

۸- آلو

معرفی میوه های تابستانی و خواص آن ها

 آلو میوه ای آبدار و خوشمزه می باشد که در چند رنگ مختلف در بازار موجود است. آلو منبع بسیار غنی از ویتامین C می باشد و همچنین به سلامت قلب و عروق، بهبود جریان خون، کاهش وزن، درمان دیابت، سلامت استخوان ها، جوان سازی پوست، رفع شوره سر و… کمک می کند.

۹- توت فرنگی

معرفی میوه های تابستانی و خواص آن ها

 افراد زیادی هستند که عاشق این میوه خوشمزه و خوش رنگ هستند. این میوه قرمز و آبدار با طعم لذیذ و خاص خودش، فواید بسیاری برای بدن دارد. از خواص توت فرنگی می توان به بهبود بینایی، پیشگیری از سرطان، سلامت جنین و مادران باردار، کاهش وزن، جلوگیری از تیره شدن پوست، پاکسازی پوست، رفع آکنه و جوش و… اشاره کرد.

۱۰- خربزه

معرفی میوه های تابستانی و خواص آن ها

خربزه یک میوه شیرین و لذیذ است و انواع مختلفی دارد که بهترین آن خربزه خراسان و مشهد است. ۹۵ درصد میوه خربزه از آب تشکیل شده است و به همین دلیل بهترین میوه در فصل تابستان است. همچنین این میوه حاوی مواد معدنی دیگری چون کلسیم، پتاسیم، فسفر، ویتامین های A ،B1 ،C می باشد که به دفع و خنثی سازی سموم سلول های بدن و خون که در اثر مصرف مواد چربی و گوشت ایجاد شده است، کمک می کند.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

5/5 (1)
  • خوب بود من برای کتاب کودک ازاون استفاده کردم

    ناشناس ۳۰ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۴:۱۷ ب٫ظ پاسخ
  • خلاصه و إموزنده بود

    ناشناس ۹ تیر, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ق٫ظ پاسخ
  • عالی بود
    برای کتاب میوه های تمام فصل خیلی به دردم خورد
    و آخرای کتابممه

    زهره ۲۲ مهر, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱ ب٫ظ پاسخ
  • خیلی خوب …….عالیییییییییی???

    نازنین زینب ۱۶ آذر, ۱۳۹۹ ۵:۲۴ ب٫ظ پاسخ
  • عالی بود خیلی به دردم خورد

    علی ۲۰ مهر, ۱۴۰۰ ۳:۵۷ ب٫ظ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *