مزایای روغن زیتون

مزایای روغن زیتون

زیتون محصول منطقه مدیترانه می باشد که از درخت زیتون به دست می آید. این گیاه ارزشمند کاربردهای مختلفی در انواع حوزه ها چون آشپزی و پخت و پز، دارویی، مواد آرایشی، بهداشتی و… دارد. به همین دلیل زیتون و روغن زیتون در سراسر جهان محبوب و مشهور می باشد و استفاده های فراوانی برای سلامتی افراد دارد. معمولا از زیتون در طبخ غذاهایی چون خوراک بادمجان با زیتون، پیتزا گوشت و زیتون، خورش مرغ و زیتون لبنانی، تارت گوجه و ریحان و.. استفاده می شود.

در این مطلب سایت غذالند به معرفی مزایای روغن زیتون می پردازیم و فواید و خواص آن را برای سلامتی افراد بیان می کنیم.

۱. تقویت حافظه

 وجود اسید چرب امگا ۳ و امگا ۶ در روغن زیتون باعث بهبود عملکرد مغز و افزایش حافظه می شود. در واقع این ماده معدنی در هر نوع خوراکی باعث بهبود حافظ خواهد شد و اگر شما در آشپزی از روغن زیتون استفاده کنید مطمئنا هم طعم غذای خود را عالی خواهید کرد و هم یک غذای فوق العاده و سرشار از مواد معدنی و مفید را برای اعضای خانواده خود تهیه کرده اید.

۲. پاکسازی پوست 

مزایای روغن زیتون برای پوست

روغن زیتون جزو یکی از بهترین روغن های گیاهی برای پاکسازی پوست و رفع آلودگی های پوستی می باشد. در واقع زیتون باعث رطوبت رسانی عمقی به پوست شده و پوست صورت شما را صاف و نرم می ‌کند. توصیه می کنیم که حتما برای درمان خشکی پوست خود به جای استفاده از ده ها ماده شیمیایی از روغن زیتون طبیعی بهره بگیرید و خیلی سریع پوست خود را نرم و مرطوب کنید تا اثرات شگفت آور آن را سریع ببینید.

۳. سلامت قلب 

پیشتر نیز گفتیم که حتما از روغن زیتون به دلیل فواید فوق العاده آن در آشپزی خود استفاده کنید. وجود ویتامین E، اولئیک اسید در روغن زیتون باعث کاهش کلسترول بد خون و محافظت از قلب می ‌شود. در واقع این اسیدهای چرب غیر اشباع باعث جلوگیری از ابتلا به حمله قلبی، فشارخون بالا و بیماری ‌های قلبی و عروقی خواهد شد.

۴. ترمیم و رشد مو

 وجود آنتی اکسیدان ها در روغن زیتون باعث تحریک رشد مو و باز شدن منافذ سر شما می شود. البته ماساژ دادن مو با روغن زیتون ولرم نیز باعث تقویت و بازسازی مو شده و به صورت حالت دهنده طبیعی مو عمل می کند. اگر موهای شما خشک و شکننده شده است، با استفاده از ماسک روغن زیتون آن ها را ترمیم کنید. یک تخم مرغ ارگانیک و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب و روی پوست سر و ساقه های موی خود ماساژ دهید و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

۵. کاهش وزن و لاغری

مزایای روغن زیتون برای لاغری

 پزشکان تغذیه بیان کرده اند که به علت قدرت جاذب اسید چرب در روغن زیتون که باعث کاهش اشتها در افراد می ‌شود، می ‌توان از این روغن گیاهی برای کاهش وزن و لاغری سود برد. اما در نظر داشته باشید که این خاصیت روغن زیتون با مصرف زیاد آن ارتباطی ندارد. در واقع توجه داشته باشید که مصرف زیاد روغن زیتون باعث اسهال خواهد شد و مشکلاتی را شاید به وجود آورد. بنابراین به میزان مصرف متعادل آن توجه داشته باشید.

تنها عارضه جانبی  روغن زیتون مربوط به مصرف زیاد آن می باشد. مصرف زیاد این خوراکی باعث اسهال خفیف در افراد شده و ممکن است حساسیت‌ هایی را نیز با توجه به افراد مختلف به وجود آورد. البته همان طور که روغن زیتون باعث کاهش فشار خون و قند برای افراد دیابتی می شود، اما مجدداً باز هم تاکید می ‌کنیم که باید مقدار مصرف روغن زیتون را در حد  نرمال و مورد نیاز باشد تا مشکلی برای افراد رخ ندهد.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *