خواص و مضرات گوشت قرمز را بیشتر بشناسید

خواص و مضرات گوشت قرمز را بیشتر بشناسید

خواص و مضرات گوشت قرمز را بیشتر بشناسید

بدن انسان برای اینکه بتواند به خوبی رشد کرده و در برخی موارد نیز خود را ترمیم نماید نیازمند مواد غذایی متنوعی است تا با دریافت خواص این مواد بتواند به حیات خود ادامه دهد. یکی از مواد غذایی پر استفاده در زنجیره ی غذایی انسان گوشت و فراورده های مختلف آن می باشد. گوشت خود به دو دسته ی گوشت قرمز و گوشت سفید تقسیم بندی می شود. در زبان عامیانه به گوشت پستانداران مانند گوشت گوسفند و گوشت گاو ، گوشت قرمز و به گوشت مرغ و گوشت ماهی، گوشت سفید گفته می شود. همانطور که می دانید مصرف بیش از حد هر یک از مواد غذایی حتی اگر سرشار از فایده و انرژی بخش باشد مضر بوده و حتی می تواند باعث بیمار شدن انسان شود. در این مقاله سعی کرده ایم به بررسی فواید و مضرات گوشت قرمز بپردازیم تا با افزایش اطلاعات بازدید کنندگان خود در زمینه ی فواید و مضرات گوشت قرمز بتوانیم سهم اندکی از وظیفه خود در قبال افزایش آگاهی جامعه را انجام داده باشیم. با ما تا انتها همراه باشید.

گوشت قرمز یکی از منابع اصلی آهن بوده و همواره توصیه می شود به میزان مورد نیاز در زنجیره غذایی انسان وجود داشته باشد زیرا نسبت آهن موجود در گوشت قرمز نسبت به گوشت سفید بیشتر بوده و می تواند تامین کننده خوبی برای نیاز های بدن انسان باشد.

موارد مصرف گوشت قرمز بسیار است و می توان از آن به عنوان گوشت کبابی، گوشت خورشتی، گوشت چرخ کرده و… استفاده نمود. همچنین از گوشت قرمز فراورده های بسیاری مانند همبرگر و سوسیس به دست می آید که هر یک از آنها در بازار طرفداران مختص به خود را دارند.

گوشت قرمز به عنوان منبغ غنی از پروتئین و انواع مختلفی از ویتامین ها و مواد معدنی شناخته می شود که بدن انسان برای رشد و تکامل و ترمیم خود به تمامی آنها نیاز خواهد داشت و انسان می تواند با مصرف مناسب گوشت قرمز تمامی این مواد را به خوبی به دست آورد و نیاز های بدن خود را رفع نماید.

گوشت قرمز از منابع مختلفی مانند گاو، گوساله، گوسفند و شتر به دست می آید و دارای میزان بالایی از آهن می باشد. آهن یکی از مواد مورد نیاز برای جلوگیری از بیماری کم خونی می باشد و همواره توصیه شده است که هفته ای یک الی دو بار گوشت قرمز را در برنامه غذایی خود قرار داده تا با مصرف آن نیاز های بدن به این مواد رفع گردد.

در گوشت قرمز ویتامین های مختلفی از جمله B12 وجود دارد که خود یکی از مواد کمک کننده به سیستم خون رسانی بدن می باشد و می تواند بر عملکرد مغز و سیستم عصبی تاثیر مستقیمی گذارد. در کنار این ویتامین روی به عنوان یک عامل موثر در رشد و تقویت بدن در گوشت قرمز به وفور یافت می شود. همچنین سلنیوم، آهن، B6 و فسفر از دیگر مواد مفید موجود در گوشت قرمز می باشند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم مصرف بیش از اندازه ی هر ماده خوراکی نتنها نمیتواند به سلامتی شما کمک کند بلکه میتواند موجب بیماری شما نیز شود. مطالعات بسیاری در زمینه مضرات گوشت قرمز انجام شده است و که به تازگی دلایلی یافت شده است که مصرف بیش از حد گوشت قرمز بر روی سلامتی افراد تاثیر گذاشته و حتی می تواند یکی از دلایل بروز سرطان در انسان باشد. همچنین تحقیقاتی در زمینه ی میزان مناسب مصرف گوشت انجام شده است که در نتیجه ی آن مصرف روزانه تا ۱۰۰ گرم  گوشت را برای بدن انسان مفید و فاقد مضرات دانسته اند از این رو می توان هفته ای یک الی دو وعده غذایی خود را به مصرف گوشت قرمز اختصاص داد و به مضرات گوشت قرمز نیز دچار نشد. همواره سعی داشته باشید تا در مصرف مواد غذایی حد نرمال را رعایت نمایید تا همیشه سلامت زندگی نمایید.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *