۷ نوشیدنی مخصوص برای روزهای گرم

7 نوشیدنی مخصوص برای روزهای گرم

۷ نوشیدنی مخصوص برای روزهای گرم

هر وقت اسم تابستان آورده می شود همراه با گرمایی که به ذهن می آید، از چیزهای خوشمزه و لذیذ دیگری هم که به ذهن می رسند، نوشیدنی ها و خنک کننده های طبیعی ای است که مورد مصرف قرار می گیرند. تا حالا برای شما پیش آمده که بعد از قرار گرفتن در یک روز گرم و رفت وآمد در خیابان و یا کارکردن هوس یک نوشیدنی خوشمزه گوارا کرده باشید؟ آیا خانمی هستید که دوست دارید برای همسرتان یک نوشیدنی خوشمزه بعد از یک روز کاری اش درست کنید و او را خوشحال کنید؟ در این مطلب قصد داریم که ۷ مورد از نوشیدنی های بسیار خوشمزه که می توانید آن ها را در روزهای گرم مورد استفاده قرار دهید به شما معرفی کنیم.

۱- شربت خاکشیر: خاکشیر برای مصرف شدن در فصل گرما بسیار مناسب است. از جمله فواید خاکشیر این است که عطش شما را برطرف کرده و آب بدن را نیز تامین می کند. علاوه بر این ها خاکشیر دارای خاصیت ضدعفونی کننده بوده و مقدار زیادی ویتامین C دارد. شما می توانید این نوشیدنی را در طعم های مختلف زعفرانی، لیمویی و … تهیه نمایید.

طرز تهیه: اگر خاکشیر شما پاک نشده است، در یک کاسه مناسب دو لیوان آب و خاکشیر را اضافه کنید و صبر کنید تا همه ی برگ و خاشاک به روی سطح آب بیایند. حالا باید آب را از ظرف خارج نمایید. چند مرتبه این کار را انجام دهید تا همه ی مواد اضافی گرفته شوند.

در این مرحله خاکشیری که به طور کامل تمیز شده است را به علاوه شکر در پارچی با اندازه مناسب بریزید و بعد اضافه کردن آب خنک برای این که شکر به طور کامل حل شود، با قاشق به هم بزنید. در مرحله ی پایانی نیز گلاب را اضافه کرده و هم بزنید.

۲- شربت سکنجیبن: این شربت دارای فواید بسیاری است. شربت سکنجبین قادر است مشکلات ادراری، نفخ شکم و درد معده را رفع کند. در گذشته به جای شکر برای تهیه این شربت خوش طعم از عسل استفاده می شده ولی با بالا رفتن قیمت ها و نایاب شدن عسل طبیعی، شکر جایگزین آن گردید.

طرز تهیه: در مرحله اول به تعداد ۷ لیوان آب را در ۵.۲ کیلوگرم شکر ریخته و با هم مخلوط می نماییم و به جهت حل شدن شکر در آن را بر روی حرارت قرار می دهیم. در مواد اولیه مان تعدادی شاخه نعناع تازه داشتیم.

الان نعناع های تمیز شده را همزمان که شکر و آب روی حرارت قرار دارد، با نخ می بندیم و درون آن می گذاریم تا شربت ما قوام پیدا کند. حالا سرکه را نیز اضافه کرده و پس از تعدادی جوش زدن شربت را از روی حرارت بردارید. صبر کنید تا شربت سرد شود و سپس آن را صاف نمایید. در شیشه ای بریزید و در محلی خنک نگه بدارید.

۳- شربت تخم شربتی: شربت تخم شربتی در برطرف کردن عطش دارای تاثیر بوده و به علت داشتن تخم شربتی فواید بسیاری دارد.

طرز تهیه: ابتدا به اندازه ۴ قاشق غذاخوری تخم شربتی را تمیز کنید. بعد از این که آن ها را شستید، درون پارچی مناسب بریزید و به تعداد ۴ لیوان آب سرد، ۱.۴ لیوان آبلیمو و به میزان مورد نیاز شکر بیفزایید. برای حل شدن شکر به خوبی مواد را با یکدیگر مخلوط نمایید و درون لیوانی مناسب بریزید. قطعه های یخ را نیز بیفزایید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

۴- اسموتی توت فرنگی: یک نوشیدنی فوق العاده خوشمزه که ۲۳ درصد از فیبر موردنیاز روزانه تان را فراهم می کند.

طرز تهیه: برای تهیه ی این اسموتی بسیار خوشمزه ۱.۵ فنجان توت فرنگی خرد شده، ۱ فنجان زغال اخته، ۱ قاشق چای خوری آبلیمو و تمشک و یخ هر کدام به اندازه نصف فنجان را با هم مخلوط نمایید. این را انجام بدهید تا زمانی که یک مایع یکدست پیدا کنید.

۵- شربت ریحان: این نوشیدنی در فصل تابستان بسیار دلپذیر خواهد بود. آرامش دهنده ی اعصاب, نشاط آور، بهبود ورم کلیه, ترشحات زنانگی, درمان اسهال و… بخشی از خواص ریحان هستند.

طرز تهیه: به تعداد ۲ فنجان برگ ریحان خرد شده را با مقداری از شربت آب قند رقیق مخلوط نمایید. مخلوط را درون یک ظرف مناسبی که در داشته باشد ریخته و در ظرف را بسته و به مدت ۱ ساعت منتظر بمانید و سپس آن را صاف کنید. حالا درون یخچال قرار دهید تا خنک شده و هم چنین برای نوشیدن آماده گردد. تبریک می گوییم، شما موفق شده اید یک شربت ریحان فوق العاده تهیه کنید.

۶- کوکتل سیندرلا: یک نوشیدنی با طرز تهیه ساده که خوشمزگی خاص خود را دارد. کوکتل در واقع نوشیدنی حاصل از ترکیب بیش از دو نوشیدنی دیگر است. بیش از هزار نوع کوکتل وجود دارد که سیندرلا یکی از آن هاست.

طرز تهیه: به اندازه ۱ پیمانه آبلیمو تازه و هم چنین آب پرتقال و آب آناناس هر کدام ۴ پیمانه را به علاوه یخ درون مخلوط کن ریخته و میکس نمایید. حالا درون لیوانی بلند ریخته و به عنوان تزیین نیز از یک ورق لیمو استفاده نمایید.

۷- کوکتل یونانی: این نوشیدنی را میل کرده و طعم دل نشین آن را به خوبی احساس کنید. کوکتل یونانی یکی دیگر از انواع کوکتل است که نوشیدنش را در تابستان و روز های گرم به شما توصیه می کنیم.

طرز تهیه: ۱ پیمانه آبلیمو تازه، ۲ پیمانه آب پرتقال و هم چنین ۴ پیمانه از آب هلو را به علاوه تکه های یخ درون مخلوط کن ریخته و میکس نمایید. درون لیوانی کوتاه ریخته و برای تزیین کردن این کوکتل یونانی خوشمزه از برگ های نعنا و لیمو استفاده نمایید.

امیدواریم از این نوشیدنی های فوق العاده خوشتان آمده باشد، مهم ترین ویژگی تمام نوشیدنی هایی که در این مقاله معرفی شدند، رفع کنندگی عطش بود. علاوه بر این شما می توانید از قسمت دستورپخت، طرز تهیه انواع بیشتری از نوشیدنی ها را یاد بگیرید، آن ها را برای خود یا خانواده تان درست کنید و از نوشیدن آن بی نهایت لذت ببرید.

 

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *