پوره کدو حلوایی

پوره کدو حلوایی ایران غذالند سرزمین غذا

پوره کدو حلوایی غذای فصلی آسان و ظریف پر از بتا کاروتن، پتاسیم و آهن است.کدو حلوایی یکی از سالم ترین میوه ها به شمار می آید که بیشتر در زمستان دیده می شود و نکته ی جالب این میوه این است که یک داروی بسیار سالم برای جلوگیری از سرما خوردگی به حساب می آید.کدو حلوایی مربوط به شمال ایران با رنگ پوست نارنجی کدر و در ۲ مدل گرد یا کوزه‌ای است.

همچنین کدو حلوایی یک میوه ی مفید برای خانم های باردار می باشد. یکی از خواص آن تسکین درد گرفتگی شکم است و از آنجا که سرشار از ویتامین می باشد هم برای مادر و هم برای جنین بسیار مفید است.

علاوه بر آن اگر هنگام تهیه کردن پوره ی کدو حلوایی دانه ها ی کدو را بو دهید می توانید از خواص بسیار زیاد دانه ها از جمله بهبود عملکرد کبد، تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از مشکلات گوارشی و… بهره ببرید.

در ضمن کودک شما با مصرف پوره ی کدو حلوایی از شر کرم های روده و عفونت ادراری که مشکلی شایع برای کودکان به حساب می آید خلاص می شود و بخاطر خاصیت ضد میکروبی کدو حلوایی مصرف آن توسط پزشکان بسیار توصیه می شود.

کدو حلوایی به تنهایی مزه دلنشینی دارد اما اگر کودک به مزه ی آن علاقه ندارد می توانید با مقدار کمی وانیل پوره ی کدو حلوایی را خوشمزه تر کنید. می توان پوره کدو حلوایی را به ماست، بلغور جو دوسر، پنکیک و پوره های دیگر مانند سیب، گلابی و اسفناج اضافه کرد.

برای پخت کدو حتما آن را ابتدا به برش‌های کوچک تقسیم کرده و سپس پوست بگیرید. آن را در یک قابلمه ریخته یا در فر گذاشته و با حرارت زیاد و تنها با یک استکان آب و یک دوم پیمانه شکر پخت کنید. اگر بیش از حد آب بریزید ،کدو زیاد پخته شده و طعم خود را از دست داده و در اصطلاح مزه آب می‌گیرد.

از انواع دیگر غذای کودک می توان به :کورن فلکس خانگی ، سوپ مرغ و سبزیجات ، پوره مرغ و هویج و حریره بادام اشاره کرد.

مواد لازم

  • کدو حلوایی: یک عدد
  • آب: به مقدار لازم
  • شکر: به مقدار لازم

مراحل

  • کدو حلوایی ها را بخوبی با آب بشویید و دانه های درونش را جدا و به قطعات کوچک تقسیم کنید
  • به اندازه یک بند انگشت آب در ظرفی که قرار است در فر بگذارید اضافه کنید
  • سپس ظرف را به مدت 40 دقیقه در دمای 205 درجه سانتیگراد در فر قرار دهید تا زمانی که پوست آن چروک شود و گوشت آن نرم گردد.
  • سپس گوشت کدو ها را با قاشق جدا کنید و در مخلوط کن بریزید
  • برای اینکه پوره ای نرم و رقیق شود مقداری آب و پودر قند نیز اضافه کنید.
  • سپس آن را روی گاز گذاشته و حدود 5 دقیقه این مواد را با هم مخلوط کنید.تا پوره شما حاضر شود.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *