۵ نکته درمورد چای سبز

۵ نکته درمورد چای سبز

با شنیدن چای سبز، اکثر افراد به تناسب اندام و لاغری از طریق این دمنوش اشاره می کنند. اما در واقع جدای از این خاصیت مهم و تأثیرگذار، چای سبز خواص و فواید بسیار دیگری نیز دارد. این دمنوش فوق العاده برای درمان بیماری ها و حفظ سلامتی بدن بسیار معروف می باشد. بنابراین بهتر است که از طرفداران چای سبز باشید تا از فواید این نوشیدنی طبیعی بهره مند شوید.

در این مطلب به بیان ۵ نکته درمورد چای سبز می پردازیم و دلایل را توضیح می دهیم.

۱. زمان مناسب برای نوشیدن چای سبز

چای سبز

به طور کلی زمان مناسب برای نوشیدن چای سبز، ۲۰ دقیقه قبل و یا بعد از وعده های اصلی غذایی می باشد. اگر قصد کاهش وزن و تناسب اندام را دارید، ۲۰ دقیقه بعد از غذا یک فنجان چای سبز میل کنید. چرا که این تایم مشخص شده، بهترین زمان برای سوزاندن چربی های بدن می باشد و البته میزان جذب پروتئین و مواد معدنی غذا نیز بیشتر است.

برخی از افراد عادت دارند که ۲ ساعت بعد از غذا این دمنوش را می خورند. این زمان نوشیدن چای سبز برای لاغری و تناسب اندام نیز بسیار عالی است. اما توجه داشته باشید که ۲ ساعت قبل از برنامه خواب این دمنوش را مصرف نکنید. چرا که باعث بروز بی خوابی و اختلال در خواب می شود.

۲. مقدار مناسب نوشیدن چای سبز

میزان مناسب چای سبز

مصرف چای سبز در طول روز نیز میزان مشخص و تعیین شده ای دارد. مصرف زیاد آن که منجر به چربی سوزی بیشتر خواهد شد، کاملاً باور غلط و اشتباهی می باشد. چرا که نوشیدن بیش از حد این دمنوش در طول روز باعث اختلال دفع آب و مشکلات تحریک پذیری پایانه های عصبی بدن را به دنبال خواهد داشت. به این ترتیب باید حتماً در میزان نوشیدن چای سبز اعتدال را رعایت کنید.

نوشیدن روزانه بین ۱ تا ۳ فنجان چای سبز مشکلی را به وجود نخواهد آورد. اما اصلاً نوشیدن بیش از ۵ فنجان از این دمنوش گیاهی در روز توصیه نمی شود. میزان چای سبز برای هر فنجان نیز نباید بیشتر از ۳ گرم باشد. مصرف زیاد چای سبز باعث بروز مشکلاتی چون سرگیجه و افزایش ضربان قلب خواهد شد.

۳. مواد معدنی موجود در چای سبز

چای سبز حاوی مواد معدنی ارزشمند چون ویتامین های B1 ،B2 ،B6 ،C ،K، پتاسیم، فولیک اسید، کاروتن، فلورین، منگنز، سرشار از مواد آنتی اکسیدان، کاتچین، فلاونویدها و… می باشد. هر یک از این مواد معدنی باعث دهها فایده و خواص مثبت برای بدن می شود که کوچکترین آن تناسب اندام و لاغری زبانزد خاص و عام است.

۴. خواص چای سبز

چای سبز

آنتی اکسیدان های چای سبز باعث تاثیر فوق العاده آن در جلوگیری از ابتلا به سرطان شده است. در واقع با نوشیدن این دمنوش و بهره مندی از آنتی اکسیدان های آن، بدن شما از ابتلا به سرطان مصون خواهد شد. همچنین وجود دیگر مواد معدنی در چای سبز باعث محافظت از بدن در برابر بیماری های قلبی، مشکلات پوستی و چین و چروک زودهنگام پوست، اضافه وزن و چاقی، بیماری روماتیسم، پوکی استخوان و ورم مفاصل، آلزایمر، بیماری های کبد، تضعیف سیستم ایمنی بدن، آسم و… می شود.

۵. مضرات چای سبز

در کنار تمام فواید و خواص چای سبز برای بدن، اما به دلیل وجود کافئین در آن  می تواند مانع از جذب آهن در هضم غذا شود. به همین دلیل مصرف این دمنوش برای افرادی که کمبود آهن دارند، خانم های باردار و شیرده، افراد مبتلا به ناراحتی اعصاب و به خصوص افرادی که ضربان قلب آن ها نامنظم می باشد، بهتر است که از این دمنوش خیلی کم استفاده کنند.

نوشیدن چای سبز بعد از غذا باعث کاهش جذب آهن، کلسیم و روی در غذا می شود. به همین دلیل ممکن است این نقطه ضعف در این دمنوش برای برخی از افراد خطرناک باشد. همچنین زیاده روی در مصرف این دمنوش موجب دفع زیاد آب بدن و یبوست خواهد شد.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *