۴ خوراکی سالم صبحانه (۲)

خوراکی سالم صبحانه

 در مطلب قبلی غذالند با این عنوان، ۴ خوراکی سالم صبحانه نیز بیان کردیم که صبحانه سالم و مغذی، سلامتی بدن را تضمین و روز ایده آل شما را بهتر و پر انرژی خواهد کرد. در واقع افرادی که صبحانه می خورند در مقایسه با دیگر افراد که این وعده غذایی را صرف نمی‌کنند، خیلی کمتر در معرض چاقی و بیماری دیابت قرار می گیرند.

 به همین دلیل توصیه می کنیم که اصلا حتی یک روز هم وعده صبحانه را به صورت استثنا فراموش نکنید. چرا که این وعده طلایی روزانه، تاثیر زیادی بر سلامتی و انرژی شما خواهد داشت.

البته توجه و تاکید ما بر انتخاب مواد غذایی مقوی و انرژی زا می باشد. چرا که خوردن دونات و یا یک کلوچه ساده این میزان از تاثیر مثبتی را که مدنظر است را هیچ وقت تامین نخواهد کرد. به همین دلیل باید در انتخاب انواع مواد غذایی سالم و مقوی که برای سلامتی سودمند است، دقت نظر داشته باشیم.

 در این مطلب و در ادامه مطلب قبلی به تکمیل این عنوان خوراکی سالم صبحانه می‌پردازیم و ایده های جدید و ناب را به شما معرفی می کنیم.

۱. یک لیوان اسموتی 

اسموتی برای خوراکی سالم صبحانه

می توانید صبح خود را با یک لیوان اسموتی خاص به خوشمزه و صد درصد انرژی زا شروع کنید. برای تهیه اسموتی تنها به مقداری توت فرنگی، یک موز و کمی ماست احتیاج دارید. این مواد را در مخلوط کن بریزید و کمتر از ۵ دقیقه آن را بر روی میز صبحانه خود قرار دهید. اسموتی یک خوراکی سالم و سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و میزان لازم کلسیم مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند. پس حتما این خوراکی سالم را برای صرف صبحانه فراموش نکنید.

می توانید انواع دیگر اسموتی چون اسموتی موز و بادام، اسموتی انبه و کیوی، اسموتی کیوی و آناناس، اسموتی آناناس و زنجبیل و اسموتی نارگیل را نیز تهیه و آماده کنید و از طعم آن لذت ببرید. اسموتی هایی که در عین خوشمزه و خوش طعم بودن بسیار مقوی و سالم هستند.

۲. عدسی کم چرب

عدسی برای خوراکی سالم صبحانه

عدسی یک منبع پروتئین گیاهی است که جزو بهترین و عالی ترین خوراکی های تنظیم کننده قند خون در صبحانه می باشد. برخی افراد عادت دارند که عدسی را همراه با کمی سیب زمینی مخلوط کنند و یا کره به آن اضافه کنند. ما توصیه می کنیم که حتما عدسی را در وعده صبحانه خود فراموش نکنید و حتی آن را جایگزین بسیار عالی برای پنیر معرفی می‌ کنیم.

۳. قهوه و شیرینی صبحانه 

قهوه و شیرینی صبحانه برای خوراکی سالم صبحانه

آغاز روز با کافئین و شیرینی های صبحانه باعث سرحال شدن شما و رفع خواب آلودگی خواهد شد. قهوه روز شما را با تمرکز شروع خواهد کرد و شیرین های صبحانه که با آرد و انواع مغز‌ها تهیه می‌شود، سطح انرژی شما را برای انجام فعالیت های روزانه تامین خواهد کرد.

۴. شیر گرم و کنجد 

شیر گرم و کنجد برای خوراکی سالم صبحانه

انواع شیر مغزها چون شیر بادام کالری کمتری در مقایسه با شیر خالص دارد. در واقع هر فنجان شیر مغز تنها یک گرم پروتئین دارد. این در حالی است که شیر خالص و کم‌چرب، هر فنجان حاوی ۸ گرم پروتئین می باشد. اگر به لیوان شیر گرم صبحانه خود کمی کنجد نیز اضافه کنید، وعده صبحانه خود را تکمیل کرده اید.

در این ۲ مطلب در سایت غذالند سعی کردیم که ایده های جالب و مواد غذایی سالم و سرشار از پروتئین و مفید برای سلامتی را به شما معرفی کنیم. امید است که از مقالات بهره لازم را ببرید و صرفا خوراکی ها و مواد غذایی که سلامتی شما را تضمین خواهند کرد در طول روز و به خصوص آغاز روز و در وعده صبحانه استفاده کنید.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *