۱۰ ماده غذایی برای تشخیص ابتلا به بیماری کووید ۱۹

تشخیص بیماری کرونا

بیماری کووید ۱۹، شایع ترین و خطرناک ترین بیماری قرن بوده که به شدت اذهان عمومی را درگیر و نگرانی و تشویش هایی را در سطح جامعه گسترش داده است. از این رو سازمان جهانی بهداشت، علائم بسیار رایج برای تشخیص بیماری کرونا را تنگی نفس، سرفه های خشک، گلودرد، بروز تب، خستگی مفرط و… اعلام کرده است. البته نکته‌ ای که باید در مورد این ویروس مدنظر قرار گیرد، مسری بودن آن می باشد که افراد بسیاری را در معرض ابتلا و متاسفانه مرگ قرار خواهد داد. 

البته پزشکان بیان کرده اند که علایم مشخص شده برای تشخیص بیماری کرونا با توجه به مبتلایان این ویروس متفاوت بوده است و به صورت کلی، برخی از این علایم و دو و سه مورد در هر یک از مبتلایان نمایان شده است. اما علایم مشترک و قطعی که در اکثر مبتلایان این ویروس مشخص و بررسی شده است، مربوط به حس چشایی و از دست دادن مزه شناسی در افراد می باشد. از دست دادن حس چشایی، موردی است که فرد مبتلا قادر به تمییز و تشخیص ۵ مزه اصلی خوراکی ها یعنی مزه شیرینی، شوری، تلخی، خوشمزه گی و ترشی نخواهد بود. از این رو اگر شما نیز حس چشایی خود را در زمان سرو غذاهای خاص با طعم های متفاوت از دست داده باشید، می توان تا حدی آن را یک علامت منحصربه فرد برای تشخیص بیماری کرونا قلمداد کرد. 

در این مطلب از سایت غذالند به معرفی ۱۰ ماده غذایی برای تشخیص ابتلا به بیماری کووید ۱۹ پرداخته و نکات لازم را بیان خواهیم کرد. 

۱۰ ماده غذایی برای تشخیص بیماری کرونا 

۱. شکلات 

شکلات، اولین ماده غذایی برای تشخیص ابتلا به بیماری کرونا می باشد. اگر در زمان خوردن شکلات و کاکائو، مزه و طعم دلپذیر آن را احساس نکردید و تفاوتی احساس نشد، بهتر است که سریع تر به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و آزمایش های مربوط به تشخیص این بیماری را انجام دهید.

۲. انواع میوه 

میوه ها و تشخیص بیماری کرونا

مزه شیرین انواع میوه‌ ها نیز برای تست چشایی افراد و تشخیص بیماری کرونا بسیار عالی می باشد. شیرینی طبیعی موجود در میوه ها چون انگور، سیب، هلو، انجیر، موز، زردآلو و… می ‌تواند شک و تردید شما را در رابطه با این ویروس مسری از بین برده و تشخیص مزه شیرینی آن، نگرانی شما را رفع نماید.

۳. نمک 

نمک نیز جزو ادویه های شور است که همیشه برای تمام غذاها استفاده می شود. ساده ترین و سریع ترین روش تست چشایی برای تشخیص بیماری کرونا، مزه کردن کمی نمک می باشد. اگر مزه شوری آن را حس نکردید، توصیه می ‌کنیم که آزمایش ‌های مربوط به بیماری کووید ۱۹ را حتما انجام دهید تا مشکل مشخص شود.

۴. خیار شور 

خیارشور و تشخیص بیماری کرونا

ماده غذایی دیگر برای تست چشایی مزه شوری جهت تشخیص این ویروس، خیارشور می‌ باشد. خوردن یک تکه کوچک از این ماده غذایی باعث تحریک سریع حس چشایی شما شده و می توانید شک خود را برطرف نمایید.

۵. سس سویا 

سس سویا، سس تیره رنگ و شور مزه ای است که در طبخ بعضی از غذاها استفاده می ‌شود. می ‌توانید با تست کردن این سس غلیظ و شور و تشخیص طعم آن حس چشایی خود را چک کنید.

۶. چای سبز 

یکی از انواع نوشیدنی های مناسب و عالی برای تست چشایی، چای سبز می باشد. این چای گیاهی با مزه تلخ خود می ‌تواند حس چشایی شما را خیلی سریع تحریک کرده و نگرانی شما را رفع نماید.

۷. جوانه بروکسل 

جوانه بروکسل

جوانه بروکسل، یکی از انواع سبزیجات چلیپایی بوده که دارای مزه تلخ مانندی نیز است. ظاهر این نوع سبزی مانند کلم پیچ بوده و به اندازه یک گردو می باشد. مزه تلخی این سبزی می ‌تواند حس چشایی شما را تحریک کرده و مشکل تشخیص بیماری کرونا را برای شما رفع نماید. 

۸. پنیر بو داده 

پنیر بو داده و یا پنیر بد بو نیز جزو یکی دیگر از مواد غذایی مناسب جهت تشخیص بیماری کرونا می باشد. اگر مزه تند و بوی بد این نوع پنیر را حس و تشخیص دادید، پس مشکل و نگرانی را بابت این ویروس نخواهید داشت.

۹. چیپس نمکی و سرکه ای 

چیپس نمکی و سرکه ای، یکی از پرطرفدارترین خوراکی در میان تمام افراد می باشد. از این رو می توانید با تست کردن این ماده غذایی شور و ترد، حس چشایی خود را کنترل و تحریک نمایید.

۱۰. آب لیمو 

لیمو و تشخیص بیماری کرونا

آخرین ماده غذایی مناسب برای تشخیص بیماری کرونا، آب لیموی تازه می باشد. مزه ترش این ماده غذایی می تواند خیلی سریع حس چشایی شما را تحریک کرده و مشکل را مشخص نماید.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *