کاهش وزن به روش مصرف ادویه های خاص

کاهش وزن به روش مصرف ادویه های خاص

مصرف کردن برخی از ادویه های خاص و مقوی علاوه بر رفع سرد مزاجی بدن، باعث کاهش وزن و تناسب اندام نیز می شوند. از این رو بهتر است که علاوه بر استفاده از این نوع ادویه های مفید در طبخ غذاهایتان، که در ادامه ذکر خواهد شد، از برخی از این نوع ادویه جات به صورت دمنوش نیز استفاده کنید. در واقع دلیل این فایده و قدرت چربی سوزی در این ادویه ها به خاطر وجود مواد شیمیایی چون کپسایسین، پیپرین و… می باشد که باعث ایجاد حس سیری و کاهش اشتها در افراد می شود.

 در این مطلب قصد داریم که به معرفی ۵ ادویه که در کاهش وزن و تناسب اندام موثر می ‌باشد، بپردازیم.

۱. فلفل سیاه و قرمز 

 فلفل سیاه و قرمز

فلفل سیاه دارای ماده ای به نام پیپرین می باشد که موجب جلوگیری از ذخیره چربی، بهبود هضم غذا و افزایش سوخت و ساز بدن و سوزاندن چربی ها می باشد. می توانید در زمان سرو غذای خود کمی فلفل سیاه بر روی آن بریزید و از فواید آن بهره مند شوید.

 فلفل قرمز نیز با عنصر اصلی خود یعنی کپسایسین، باعث کاهش اشتها و افزایش سوخت و ساز بدن می شود. از این رو می توانید صرفا با استفاده از این ادویه پرکاربرد، بود از یکی از خواص عالی آن برای کاهش وزن خود بهره بگیرید.

۲. زنجبیل

ادویه زنجبیل

مواد معدنی سرشاری که در این گیاه تند وجود دارد، باعث ایجاد صدها فایده و خواص درمانی شده است که کاهش وزن یکی از این مزایای فوق العاده آن می باشد. مصرف زنجبیل باعث افزایش سوخت و ساز بدن و سوزاندن کالری های اضافی می‌ شود. در واقع مصرف این ادویه موجب تحریک آنزیم‌ های گوارشی شده که در آخر باعث جذب مواد مغذی خوب و حذف مواد ناسالم می شود.

۳. خردل

ادویه خردل

ادویه خردل نیز یکی دیگر از سالم ترین و عالی ترین نوع انتخاب ادویه جات برای کاهش وزن و سوزاندن کالری بالا می باشد. می توانید هم دانه های خردل را به صورت خام مصرف کنید و هم در طبخ غذاها و به خصوص انواع سس ها استفاده کنید. البته قابل ذکر است که خردل داغ تاثیر بیشتری برای چربی سوزی بدن در مقایسه با خام آن دارد.

۴. زردچوبه

زردچوبه

زردچوبه نیز یکی از اصلی ترین ادویه جات در تمام غذاها می باشد که فواید و خواص شگفت انگیزی برای سلامتی بدن خواهد داشت. در واقع زردچوبه به خاطر دارا بودن ماده کورکومین موجب افزایش مقاومت بدن و کاهش ذخیره چربی می شود. از این رو این ادویه یک نوع افزودنی خاص و فوق العاده برای تمام انواع غذاها می باشد که می توانید از آن بهره ببرید.

۵. دارچین

ادویه دارچین

 دارچین باعث بهبود هضم غذا و مانع از ذخیره چربی در بدن می شود. در واقع مواد معدنی موجود در این ادویه باعث شده که شما زمان بیشتری احساس سیری کنید و همین امر باعث کاهش وزن و حذف چربی های بدن خواهد شد‌.

 می توانید از این ادویه های خاص و فوق العاده در طبخ انواع غذاها و دمنوش ها چون چای ماسالا هندی، فسیلی کربونارا، مرغ کنتاکی، سس سالسا و ماهی کاد، ماهی تیلا پیا و گوجه فرنگی کبابی، تاکو ماهی و… استفاده کنید.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *