معرفی ۵ میوه مفید برای افراد دیابتی

معرفی میوه برای درمان دیابت

متاسفانه روش های غلط زندگی مدرن و تغذیه نامناسب، دلیل بر ایجاد و تشدید انواع بیماری ها برای افراد شده است. بیماری دیابت نیز جزو این موارد بوده که روند رشد آن هر روزه در حال افزایش می باشد. اگر این بیماری در افراد کنترل نشود، ممکن است خطرات جانی و حتی در مواقعی قطع پای بیمار را نیز به دنبال داشته باشد.

عدم درمان دیابت باعث مشکلات و بیماری‌ های دیگر چون نارسایی کلیه، سکته قلبی و مغزی، وجود اختلال در بینایی فرد، آسیب های عصبی و… خواهد شد. اما با توجه به یافته های پزشکی می توان با انجام اقداماتی چون حفظ رژیم غذایی سالم و انجام ورزش به درمان دیابت پرداخت. برای انجام رژیم غذایی نیز می توان با مصرف برخی از میوه های مفید و توصیه شده به کنترل و درمان دیابت بپردازید.

در این مطلب از سایت غذالند به معرفی ۵ میوه مفید برای افراد دیابتی می پردازیم و نکات لازمه را ذکر خواهیم کرد.

۵ میوه مفید برای درمان دیابت 

۱. میوه گلابی 

درمان دیابت با میوه گلابی

وجود مواد معدنی چون ویتامین های A، B2 ،C ،E، کربوهیدرات و فیبر در میوه گلابی باعث کاهش کلسترول و تنظیم سطح قند خون بدن خواهد شد. از این رو اگر از انسولین برای تنظیم قند خون استفاده می کنید، این میوه بسیار مفید و عالی بوده و به کنترل و درمان دیابت شما کمک خواهد کرد.

۲. میوه سیب 

میوه سیب جزو معروف ترین و پرطرفدارترین نوع میوه در میان افراد مبتلا به دیابت می باشد. سیب حاوی ویتامین C، فیبر و آنتی اکسیدان بوده که نیاز بدن به انسولین را کاهش داده و به سم زدایی بدن می پردازد. این میوه تمام فصول با طعم های شیرین و ترش را می ‌توانید میل کنید و به هضم راحت غذا و افزایش قوای ایمنی بدن خود کمک کنید.

۳. میوه توت فرنگی 

درمان دیابت با میوه توت فرنگی

توت فرنگی سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین ‌ها چون ویتامین C ،K، منیزیم، پتاسیم، فولات، آنتی اکسیدان و… است که به حفظ سلامتی و درمان دیابت کمک می‌ کند. شاخص گلوکز در میوه توت فرنگی ۴۰ بوده و می تواند سطح قند خون بدن را ثابت و میزان انرژی لازمه را افزایش دهد. این میوه به عنوان یک دسر، ژله توت فرنگی عالی و فوق العاده برای افراد دیابتی بوده که فواید بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

۴. میوه گریپ فروت 

میوه گریپ فروت جزو میوه های مخصوص و مناسب افراد دیابتی می باشد. شاخص کلوگز در این میوه حدود ۲۵ بوده و حاوی ویتامین c و فیبر محلول می ‌باشد. از فواید مصرف این میوه برای درمان دیابت می‌ توان به تنظیم نمودن قند خون بدن بیمار و کاهش وزن اشاره کرد.

۵. میوه انار 

درمان دیابت با میوه انار

بر طبق مطالعات پزشکی انجام شده، مشخص شده است که مصرف میوه انار باعث کاهش کلسترول بد در بدن و حذف توده های چربی از شریان ها و همچنین کاهش ریسک ابتلا به دیابت را به دنبال خواهد داشت. انار حاوی مواد معدنی و ویتامین های A ،C ،K ،E، منیزیم، کلسیم، فیبر، فسفر و… است. این مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها باعث درمان دیابت و مانع از پیشرفت آن در افراد خواهد شد. می توانید انواع خوراکی و نوشیدنی ها مثل شربت انار را با این میوه عالی و خوشمزه آماده کنید.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *