معرفی ۵ دسر خوشمزه

معرفی ۵ دسر خوشمزه

امروزه دسرها جزو یکی از اصلی ترین خوراکی ها در انواع مهمانی و دورهمی های خانوادگی به شمار می روند. این محبوبیت در بین انواع دسرها، هم در میان کودکان و هم بزرگترها می باشد. از این رو می‌ توان با تهیه انواع دسرهای سالم و مقوی، حتی اشتهای کودکان را نیز افزایش داد و آنان را ترغیب کرد. 

در این مطلب از سایت غذالند قصد داریم که به معرفی ۵ دسر خوشمزه و پرطرفدار بپردازیم تا در انواع دورهمی ها و مهمانی های خود با این دسرهای عالی پذیرایی نمایید. 

۵ دسر خوشمزه 

  1. بستنی گردویی 
بستنی گردویی

احتمالاً شما نیز فکر می کنید که درست کردن بستنی در منزل بسیار سخت بوده و باید آن را همیشه از فروشگاه ها خرید کنید. اما باید بگوییم که می توانید در منزل با کمی شیر، خامه، شکر و… نیز یک بستنی خوشمزه با طعم های مورد علاقه خود را آماده و سرو کنید. انواع طعم های بستنی چون بستنی گردویی، بستنی شکلاتی، بستنی میوه ای، بستنی زعفرانی، دسر بستنی و… همیشه جزو پرطرفدارترین خوراکی ها برای تمام افراد بوده است. از این رو می توانید برای پذیرایی در مهمانی های خود از این دسرهای خوشمزه و عالی استفاده کنید.

۲. پودینگ

پودینگ

پودینگ (Pudding) یکی دیگر از دسرهای خوشمزه و عالی بوده که در طعم های مختلف و با انواع میوه ها می توان درست کرد. از معروف ترین و خوشمزه ترین آن می توان به پودینگ زعفرانی، پودینگ وانیلی با ژله، پودینگ موز و بیسکویت، پودینگ زردآلو، پودینگ شکلاتی و… اشاره کرد. ترکیب اصلی پودینگ از شیر و شکر است که از طعم دهنده های دیگر نیز مثل پودر ژله و انواع میوه ها نیز استفاده می کنند.

۳. کیک میوه ای 

کیک میوه ای

با وجود تنوع زیادی که در طبخ انواع کیک های میوه ای وجود دارد، می توانید با استفاده از پودر کیک آماده و طعم دهنده های مختلف، در منزل این دسر و عصرانه خوشمزه و عالی را آماده و سرو کنید. این کیک های خوشمزه میوه ای چون کیک شاتوت، کیک هلو، کیک انجیر، کیک خیس شکلاتی و… را می توانید در مراسم ها و دورهمی های خانوادگی و یا دوستانه خود سرو کنید. 

۴. پاناکوتا انبه

دسر پاناکوتا انبه

پاناکوتا انبه یکی از انواع دسرهای معروف ایتالیایی می باشد. این دسر خوشمزه و پرطرفدار از ترکیب شیر یا خامه، پودر ژلاتین و انبه درست می ‌شود و بسیار پرخاصیت و مقوی است. این دسر خوشمزه به دلیل ترکیب سالم و مفید مواد اصلی اش، برای کودکان نیز بسیار خوشمزه و مغذی است و برای صبحانه نیز بسیار عالی می باشد. راحتی آماده کردن این دسر و زمان کوتاهی آن باعث شده که اکثر خانم ها نیز این دسر را در منزل آماده کنند و جزو اولویت‌ های آنان باشد.

۵. ژله میوه ای 

دسر ژله میوه ای

ژله میوه ای یکی دیگر از انواع دسرهای خوشمزه و مجلسی می باشد که نسبت به سایر انواع ژله ها، خیلی راحت و سریع تر نیز آماده می شود. می توانید از انواع میوه های مورد علاقه و دلخواه خود برای طعم این دسر استفاده کنید و به همراه یک پودر ژله ساده آن را ترکیب کنید. بعد از چند ساعت نیز دسر خوشمزه و رنگارنگ شما آماده خواهد شد.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

5/5 (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *