محبوب ترین غذاهای دنیا چه غذاهایی هستند؟

غذاهای محبوب دنیا

محبوب ترین غذاهای دنیا چه غذاهایی هستند؟

این که چه غذایی خوشمزه است یک بحث سلیقه ای است زیرا هر شخصی یک نوع مزه را دوست دارد. عده ای غذاهای شیرین، عده ای غذاهای تند و عده ای غذاهای شور را می پسندند. این موضوع باعث می شود به طور دقیق نتوانیم بگوییم چه غذایی خوشمزه و دوست داشتنی تر است.

اما آمار هایی هست که می توان با اتکا به آنها غذا ها را به دسته محبوب و دسته غیر محبوب تقسیم کرد. مثلا از آمار فروش رستوران های شهر تهران می توان فهمید که مردم تهران بیشتر چه غذاهایی را می خورند و در نتیجه بین مردم چه غذاهایی محبوب تر است.

در ادامه این مقاله به معرفی انواع غذاهایی خواهیم پرداخت که در نزد جهانیان محبوب تر است، با غذالند همراه باشید.

پیتزاها

پیتزا

پیتزا که اصالتا ایتالیایی است امروزه در سراسر جهان به محبوبیت رسیده است و مردم در سراسر دنیا به پیتزا علاقه زیادی دارند. پنیر پیتزا، سوسیس کالباس، گوشت و … در کنار یکدیگر تبدیل به یک غذای رویایی می شوند که در سراسر جهان از پرفروش ترین غذاهای رستوران هاست.

از انواع پیتزا می توان به پیتزا پپرونی، پیتزا استیک، پیتزا اصیل ایتالیایی یا مارگاریتا اشاره کرد. در جهان پیتزا به دو روش ضخیم و نازک پخت می شود.

کباب ها

کباب

کباب ها تنوع بسیار زیادی دارند، کباب فیله، کباب کوبیده، کباب شیشلیک و چنجه برخی از انواع کباب های ایرانی است. به خاطر مزه عالی کباب ها افراد زیادی را نمی توانید پیدا کنید که کباب دوست ندارند. در ایران کباب، غذایی اصیل و سنتی حساب می شود و انواع دیگر آن نیز در جهان از محبوبیت زیادی برخوردارند.

استیک ها

استیک

استیک ها جزو لذیذ ترین غذاهای دنیا هستند و دستور پخت های مختلفی هم دارند. از انواع آن می توان به استیک با سس قارچ، استیک آمریکایی و استیک های گوشت و مرغ مانند استیک تبری، استیک تی بن و استیک جاماییکایی اشاره کرد.

چلوخورش ها

چلومرغ

این غذاهای اصیل دارای تنوع بالایی هستند، از معروف و محبوب ترین خورش ها می توان به قورمه سبزی، خورش کدو و بادمجان، خورش کرفس، خورش بامیه، خورش قیمه، خورش فسنجان و خورش آلو اسفناج اشاره کرد. در ایران این خورش ها در تمام خانه ها پخته و میل می شوند، اگر چه چربی شان بالاست و  بعضی هایشان ارزش غذایی زیادی ندارند.

برگرها

برگر

مانند پیتزاها، برگر ها هم در سطح جهان از محبوبیت زیادی برخوردارند. در تهیه برگر ها از نان گرد، گوشت، پنیر پیتزا و سس مخصوص استفاده می شود. برگر ها ب شکل ها و ایده های متفاوتی در جهان درست می شوند. از انواع مختلف آن می توان به برگر با بیکن، برگر با قارچ، برگر با مرغ سوخاری، دوبل برگر اشاره کرد.

غذاهای دریایی

غذای دریایی

ماهی ها، خرچنگ، میگو و سوشی غذاهای دریایی محبوب در سراسر دنیا هستند. ماهی قزل آلا، ماهی تن ماهی سالمون، ماهی سفید و… انواع ماهی هستند که در ایران هم یافت می شوند و از طعم و خواص بسیار عالی برخوردارند.

سیب زمینی سرخ کرده

سیب-زمینی

سیب زمینی خلال شده بعد از این که در روغن سرخ می شود تبدیل به یکی از خوشمزه ترین غذاهای روی زمین می شود. در تمامی فست فود ها و هر جا که غذا فروشی هست سیب زمینی سرخ کرده هم یافت می شود اما باید به یاد داشت که این غذای خوشمزه  کالری زیادی دارد و باعث چاقی می شود.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

4/5 (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *