لوبیا سبز و فواید آن (۲)

فواید لوبیا سبز برای سلامتی

در مطلب قبلی غذالند با این عنوان، به بیان ۵ خاصیت و فایده لوبیا سبز پرداختیم. در این مطلب نیز که در ادامه مطلب قبلی می باشد، قصد داریم که به تکمیل این خواص پرداخته و تمام فواید معروف این نوع سبزیجات مفید را ذکر کنیم.

فواید لوبیا سبز برای سلامتی

۶. تقویت و حفظ بینایی

یکی از خاصیت های مهم و موثر لوبیا سبز مربوط به تقویت و حفظ بینایی می باشد که این امر نیز به دلیل وجود مواد معدنی چون لوتئین، زاکسانتین و کاروتنوئید است. این مواد معدنی و مفید باعث جلوگیری از بروز بیماری دژنراسیون ماکولا که یک نوع بیماری ضعف دید و کاهش عملکرد چشم می ‌باشد، خواهد شد. از این رو با مصرف مقدار متعادل لوبیا سبز و تامین این مواد معدنی مغذی و مفید می توان از سلامت چشم ها نیز مراقبت کرد.

۷. تقویت سیستم ایمنی بدن

خواص لوبیا سبز

خواص مثبت آنتی اکسیدان هایی که در لوبیا سبز وجود دارد، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش سکته مغزی خواهد شد. ویتامین A و وجود آنتی اکسیدان ها چون کاتچین، بتاکاروتن، اپیکاتچین و لوتئین به عنوان منبع مغذی برای تقویت سیستم ایمنی برای سلامتی آن بسیار مفید می باشد.

۸. تنظیم و کنترل فشار خون

وجود پتاسیم و منیزیم در لوبیا سبز باعث کاهش فشار خون در بدن شده و خطرات احتمالی سلامت افراد را به حداقل خواهد رساند. این ۲ ماده معدنی موثر در تنظیم فشار خون که به میزان مناسبی نیز در لوبیا سبز وجود دارند، باعث تأثیر مثبت در حفظ سلامت بدن و کنترل فشار خون افراد خواهند شد. از این رو این نوع سبزیجات برای رفع این مشکل و بیماری خطرناک در افراد نیز البته با نظر به مشورت با دکتر متخصص توصیه می شود.

۹. رفع کم خونی

لوبیا سبز برای رفع کم خونی

وجود مقدار زیاد آهن در لوبیا سبز باعث معروفیت این نوع سبزیجات به عنوان توصیه اصلی برای خانم های باردار و به طور کلی بانوان و کودکان می ‌شود. از این افرادی که در معرض کمبود شدید آهن و کم‌ خونی هستند، با مصرف این خوراکی طبیعی و مفید می توانند میزان ضروری و لازمه ماده معدنی آهن مورد نیاز بدن را فراهم نمایند. همچنین افرادی که به این دلیل از مصرف گوشت قرمز اجتناب کرده و علاقه ‌ای به مصرف آن ندارند، می توانند با مصرف این سبزیجات از سلامتی خود مراقبت نمایند.

۱۰. کاهش ابتلا به دیابت

وجود مواد معدنی فیبر و کربوهیدرات در لوبیا سبز باعث کنترل دیابت و کاهش خطر ابتلا به این بیماری حتی تا ۳۵ درصد نیز به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل مصرف لوبیا سبز هم به کاهش این بیماری برای افراد درگیر با این بیماری کمک کننده خواهد بود و هم خطر ابتلا را برای افراد سالم بسیار کاهش می دهد.

می توانید به صورت هفتگی با طبخ انواع غذاهای محبوب ایرانی چون و یا انواع سالادها و ترشی های مخصوص لوبیا سبز ترشی سبزیجات و ترشی سالادی، از انواع فواید و خواص این سبزیجات مفید بهره مند شوید.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *