لوبیا سبز و فواید آن (۱)

لوبیا سبز و فواید آن (1)

لوبیا سبز به دلیل دارا بودن انواع مواد مغذی و معدنی، از خواص و فواید بسیار زیادی برای حفظ سلامتی بدن برخوردار می باشد. لوبیا سبز حاوی مواد معدنی چون پروتئین، فیبر، ویتامین های A ،B6، E ،K، تیامین، نیاسین، کلسیم، پتاسیم، فسفر و ده ها ارزش تغذیه ای دیگر می باشد که هر یک موجب ده ها فایده و خواص برای حفظ سلامتی بدن خواهد شد.
در این صفحه از سایت غذالند قصد داریم که به بررسی فواید و خواص لوبیا سبز برای سلامتی بدن بپردازیم.

فواید لوبیا سبز برای سلامتی

۱. بهبود سلامت استخوان ها

وجود میزان قابل توجهی از ویتامین K در لوبیا سبز باعث بهبود سلامت استخوان ‌ها و حفظ آن می‌ شود. مصرف یک فنجان از این سبزیجات مقوی، می‌ تواند حدود ۴ درصد کلسیم مورد نیاز بدن را تامین کرده که میزان از دریافت مواد مغذی از طریق غذاهای طبیعی می ‌تواند بسیار بهتر و مفیدتر از مکمل ‌های غذایی باشد.

۲. حفظ سلامت قلب

فواید لوبیا سبز

عدم وجود کلسترول در لوبیا سبز موجب حفظ سلامت قلب و کاهش خطرات حمله قلبی و سکته مغزی خواهد شد. چرا که مقدار زیاد کلسترول در بدن باعث تجمع چربی در سرخرگ ها شده و این امر باعث کاهش جریان خون به قلب و خطرات حمله قلبی خواهد شد. البته وجود پتاسیم در لوبیا سبز برای رفع بیماری های قلبی و عروقی بسیار مفید می باشد.

۳. درمان سرطان روده

وجود ویتامین C، فولات و بتاکاروتن در لوبیا سبز باعث تخریب DNA و تغییر سلول های روده در بدن و در آخر درمان و رفع سرطان روده خواهد شد. این فایده و خواص مفید و موثر لوبیا سبز باعث معروفیت و کاربردهای گوناگون آن شده است.

۴. حفظ سلامت پوست و مو

فواید لوبیا سبز برای سلامتی

لوبیا سبز سرشار از ویتامین A، آنتی اکسیدان های بتاکاروتن، لووتیان، ویولاکسانتین، نئو کسانتین و بیوتین می ‌باشد که باعث حفظ سلامت پوست، جوانسازی پوست، درمان خشکی و شکنندگی موها و تقویت رشد آنها خواهد شد. می توانید به راحتی با مصرف غذا و خوراکی هایی چون خورش لوبیا سبز و گوشت، خوراک لوبیا سبز، کوکو لوبیا سبز، سوپ سبزیجات و لوبیا، لوبیا پلو و خوراک لوبیا پیله این فایده لوبیای سبز را برای خود فراهم نمایید.

۵. کاهش وزن و لاغری

مصرف لوبیا سبز به صورت خام در سالادها برای کاهش وزن بسیار مفید می باشد. دلیل این تاثیر مثبت نیز به خاطر وجود مواد معدنی فیبر و درصد بسیار کمی کالری و چربی می باشد که موجب کاهش اشتها و در نهایت لاغری خواهد شد. به همین ترتیب با مصرف این نوع سبزیجات خوشمزه، مفید و سالم می ‌توانید به کاهش وزن و تناسب اندام خود کمک کنید.

با توجه به تمام مزایا و خواص گفته شده در مورد این گروه سبزیجات مفید، اما توصیه می شود که افرادی که مجبور به رعایت الگوی غذایی و یا رژیم غذایی خاصی هستند که برای حفظ سلامتی و جلوگیری از بیماری های خاث آن ها تجویز شده است، بهتر است مصرف لوبیا سبز را بسیار محدود نمایند. افرادی که مشکلات سیستم گوارشی و یا بیماری های خونی دارند، نیز بهتر است که حتما ابتدا با مشورت دکتر متخصص خود مصرف لوبیا را در رژیم غذایی خود قرار دهند تا در صورت عدم آلرژی و خطرناک نبودن این خوراکی، بتوانند تنها از فواید و خواص آن بهره مند شوند.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *