انواع غذاهایی که با گوشت چرخ کرده درست می شوند

رولت گوشت

انواع غذاهایی که با گوشت چرخ کرده درست می شوند

گوشت یکی از مواد خوراکی است که در غذاهای ایرانی استفاده زیادی از آن می شود، برخی از کودکان هستند که گوشت های تکه تکه شده دوست ندارند، اما نخوردن گوشت در دوران سن رشد می تواند برای کودکان مضر باشد. بهترین چاره برای حل این مشکل، گوشت چرخ کرده است.

گوشت چرخ کرده را می توان در انواع مختلفی از غذا ها استفاده کرد و این غذا های متنوع هم در میان جوانان کم طرفدار ندارد. ما در این مقاله، سعی داریم به معرفی هفت دسته از غذاهایی بپردازیم که با گوشت چرخ کرده تهیه می شوند.

 کباب

برخی از کباب ها که معروف ترین آن ها کباب کوبیده است از گوشت چرخ کرده تهیه می شوند. همچنین کباب تابه ای هم یکی از پرطرفدار ترین کباب هاست که بسیار طرفدار دارد و براحتی و بدون نیاز به منقل و ذغال طبخ می شود کباب تابه ای است.

برای طبخ کباب تابه ای، از گوشت چرخ کرده، پیاز، نان تست، تخم مرغ، نمک، فلفل و زردچوبه استفاده می شود. ابتدا نان تست را کمی در آب خیس می کنند تا نرم شود سپس تمام مواد گفته شده را با یکدیگر مخلوط می کنند و دو طرفش را سرخ می کنند.

کتلت

کتلت ها یکی از انواع غذاهایی هستند که با گوشت چرخ کرده درست می شوند، گوشتی که حداقل ۱۵ درصد چربی داشته باشد برای درست کردن کتلت مناسب است، زیرا چسبندگی لازم را دارد.

در تمام کتلت ها موادی مانند گوشت چرخ کرده سردست گوسفندی، قلوه گاو، پیاز، سیب زمینی، تخم مرغ و نمک تهیه می شوند. بر اساس سلیقه و ذائقه در شهر های مختلف به آن آرد نخودچی، فلفل دلمه ای، هویج نخود فرنگی و سایر سبزیجات را اضافه می کنند.

کتلت با همراهانی چون گوجه فرنگی، خیار شور، سس و نان استفاده می شود.

برگر

در اکثر برگر ها از نان، گوشت چرخ کرده، خیارشور، کاهو و پنیر پیتزا استفاده می شود. برای تهیه برگر گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده وادویه های لازم ورز می دهند سپس آن را در روغن می گذارند و سرخ می کنند یا این که بر حرارت می گذارند و گریل می کنند. پس از پخته شدن آن را به همراه پنیر پیتزا لای نان قرار می دهند و در فر می گذارند تا پنیر آب شود سپس آن را مصرف می کنند.

ماکارونی

در تهیه استانبولی و ماکارونی، گوشت چرخ کرده یکی از مواد اصلی است. بسته به ذائقه از مواد دیگری مانند قارچ، فلفل دلمه ای، لوبیا سبز، نخود سبز و … نیز می توان در تهیه ماکارونی و انواع پلو با گوشت چرخ کرده استفاده کرد.

  • انواع رولت گوشت

رولت گوشت

یک دسته از غذاهایی که با گوشت چرخ کرده تهیه می شوند، رولت های مختلف گوشت هستند. طعم رولت های گوشت را می توان بسته به ذائقه و سلیقه تغییر داد و از مواد متنوعی در آن استفاده کرد.

برای تهیه رولت گوشت می توان از گوشت چرخ کرده، پیاز، زعفران آب کرده، فلفل سیاه، نمک، رب گوجه فرنگی استفاده کرد. در آن می توان بسته به ذائقه از زرشک، گردوی خرد شده، تخم مرغ و قارچ استفاده کرد.

کوفته

کوفته یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که در شهر های مختلف ایران به انواع گوناگونی پخت می شود اما با این حال ماده اصلی اکثر این کوفته ها گوشت چرخ کرده است.

کوفته شوید باقالا یکی از انواع کوفته های پر طرفدار در ایران است که در طبخ آن از گوشت چرخ کرده، برنج، شوید، باقالای پخته سبز، آلو خورشتی، تخم مرغ پیاز داغ، زردچوبه و رب آرد است.

  • انواع خورش

خورش کدو

خورش هایی هستند که در آن ها از گوشت چرخ کرده استفاده می شود، یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین آن ها خورش کدو است.

برای تهیه خورش کدو از پیاز، گوشت چرخ کرده، کدو، رب نمک، فلفل و زردچوبه استفاده می شود.  برای تهیه آن پیاز را تفت می دهند، بعد نمک، فلفل و زردچوبه را به آن اضافه می کنند و تفت می دهند. کمی آب به آن اضافه می کنند بعد از پخته شدن کدو ها را حلقه ای می کنند در ماهی تابه با روغن و نمک تفت می دهند تا بوی خامی اش گرفته شود سپس آن را به مواد دیگر اضافه می کنند و نیم ساعت صبر می کنند تا غذا پخته شود.

غذالند دستور پخت انواع این غذاها را جمع آوری کرده و شما می توانید دستور پخت انواع غذاهایی که با گوشت چرخ کرده درست می شوند را با کلیک بر روی کلمه دستور پخت مطالعه فرمایید.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *