عادت های غذایی هندی ها را با برترین غذاها و دسر هایشان بشناسید

غذاهای هندی

عادت های غذایی هندی ها را با برترین غذاها و دسر هایشان بشناسید

آشنایی با بهترین غذاهای ملل مختلف می تواند برای روزی که به آن کشور ها سفر کردید و خواستید از لیست منو چیزی انتخاب کنید مفید باشد. پس خالی از لطف نیست اگر فکر می کنید روزی به هند بروید این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله می خواهیم به معرفی خوشمزه ترین دسر ها، غذاها و غذاهای خیابانی هندی بپردازیم. در ادامه با غذالند همراه باشید.

عادت های غذایی و سبک پخت هندی ها

هندی ها از ادویه جات به وفور در غذاهایشان استفاده می کنند. شاید شما هم این را شنیده باشید که هندی ها غذا ها را بسیار تند طبخ می کنند اما در واقع هندی ها نه تنها از فلفل بلکه از بقیه ادویه ها هم به مقدار زیاد استفاده می کنند. استفاده از ترشیجات نیز در هند مرسوم است، البته اغلب به عنوان طعم دهنده های کنار غذا.

هل سیاه، میخک، بادیان، فلفل و آلوچه به عنوان موادی که در اکثر غذاهای هندی به کار می روند شناخته می شوند. برنج و خوراکی های دریایی نیز در هند رایج است. برحسب اعتقادات برخی از هندی ها در خوراکی های اصیل هندی گوشت حیوانات  به کار نمی رود و فقط در برخی از غذاهایشان از گوشت حیوانات استفاده می شود.

هندو ها که اکثر جمعیت هند را تشکیل می دهند، روز ها را روزه می گیرند و تنها شب ها غذا می خورند، به همین دلیل شام برای این بخش از جامعه هندی بسیار با اهمیت است و با آب و تاب بیشتری پخته و تهیه می شود.

هند به کشور هفتاد و ملت معروف است، این موضوع  برای تنوع غذایی این کشور هم صدق می کند چرا که هر بخش از خاک هند مردم یک نوع طعم و غذا را می پذیرند. مثلا بخشی از آن ها علی رغم این که غذاهای هندی به تندی معروف اند، به غذاهای شیرین علاقه دارند.

بهترین دسر های هندی

  • گلاب جمون:

این دسر خوشمزه، شبیه به بامیه است ولی شیره آن رقیق تر تهیه می شود. موادی که در آن استفاده می شوند آن را شیری رنگ نشان می دهند. گلاب جمون یکی از دسر هایی است که در کجای هند پیدا می شود.

  • حلوای گاجاراکا:

مهم ترین ماده ای که در این حلوا به کار می رود، هویج قرمز هندی است. این حلوا در صورتی خوشمزه ست که به صورت گرم میل شود و به خوشمزه ترین شکل به دهان بیاید.

  • کولفی:

از پسته برای طعم دادن به این بستنی خاص هندی استفاده می شود. البته بستنی ها با طعم های متفاوتی اماده می شوند. کیفیت کولفی هایی که در رستوران های با کلاس دهلی آماده می شوند خیلی بهتر از کولفی های خیابانی است. به همین دلیل اگر به دهلی سفر کردید حتما در یک رستوران شیک کولفی را میل کنید.

  • جالبیس:

جالبیس ها شباهت بسیار زیادی به زولبیای خود ما دارد و در میان مردم محلی هند بسیار پرطرفدار است.

  • رامسالای:

پنیر تازه و سس شیر مواد اولیه تهیه این دسر فوق العاده خوشمزه و کم شیرین است.  این دسر در اکثر رستوران های دهلی یافت می شود.

برترین غذا های خیابانی

  • Chole Bhatura:

پایه و اساس این غذا نخود است. این غذا ادویه دار و تند است که با برنج و نان مصرف می شود.

  • Dahi Papdi Chaat :

این غذا محبوب گیاهخوار هاست. این غذا مخلوطی از سیب زمینی، پیاز، گوجه، ماسالا، نخود و … است. وقتی مجموعه این مواد با ادویه جات همراه می شوند طعم فوق العاده ای پیدا می کنند.

  • Gol Gappas:

نام این غذا در بمبئی پانی پوری است. موادی که در تهیه این غذا استفاده می شوند عبارتند از چیلی تند، ماسالا، سیب زمینی، پیاز و نخود. این غذا فوق العاده تند است. این غذا گزینه مناسبی برای کسانی است که از غذاهای تند لذت می برند.

دو غذای برتر هندی

  • پاراتاس:

این نان های، چرب، خوش طعم و خاص، مختص هند و پاکستان است، سس های کاری از جمله همراه های این غذا هستند.

  • ساراسون کا ساگ و میسی روتی:

ساراسون کا ساگ، یکی از غذاهایی است که دهلی را با آن می شناسند. در تهیه این غذا از برگ های گیاه خردل استفاده می شود، رنگی سبز و  عطری دلپذیر دارد.

 

اگر مایل به درست کردن غذاهای هندی هستید می توانید دستور پخت غذاهای این کشور پهناور را اینجا بیابید.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *