راه هایی برای کاهش اشتها و کاهش وزن با مواد غذایی

راه هایی برای کاهش اشتها و کاهش وزن با مواد غذایی

راه هایی برای کاهش اشتها و کاهش وزن با مواد غذایی

یکی از پر طرفدار ترین مباحث روز، بحث لاغر شدن و رسیدن به تناسب اندام است. وقتی از چاقی صحبت می کنیم به منزله این است که میزان کالری و انرژی که از طریق خوردن و آشامیدن وارد بدن فرد می شود از میزان کالری که بر اثر فعالیت وی مصرف می شود بیشتر می باشد در نتیجه بدن این میزان کالری را به چربی تبدیل و در زیر پوست انباشته می کند. تجمع بیش از حد چربی مخصوصا در ناحیه شکم و پهلو باعث چاق شدن فرد و در نتیجه به هم ریختگی تناسب اندام وی می شود. چیزی که بیش از همه در رژیم های لاغری مورد توجه است، غذاهایی هستند که سبب احساس سیری پیش از موعد و در نتیجه کاهش اشتها می شوند. این غذاها دارای موادی هستند که سبب فعل و انفعالاتی در بدن می شوند و اشتها را کاهش می دهند، در ادامه به معرفی موادی خواهیم پرداخت که سبب کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن می شوند.

فیبر، بهترین کاهش دهنده اشتها

فیبر به عنوان یکی از مواد سازنده ی بسیاری از میوه ها شناخته می شود، با توجه به اینکه در بدن انسان آنزیمی برای تجزیه بافت سازنده آن وجود ندارد پس بدون اینکه تاثیری بر روی بدن انسان بگذارد از فرایند هضم خارج و دفع می شود. به تازگی مواردی از بابت تاثیرات مثبت فیبر بر روی روند هضم غذا یافت شده است ولی صرفا خود فیبر قابلیت هضم شدن در بدن را ندارد از این رو می توان به عنوان یک ماده غذایی که صرفا حجم معده را پر کرده و مانع از غذا خوردن بیش از حد فرد می شود از آن یاد نمود. میوه ها و سبزیجات اصلی ترین منابع فیبر هستند و می توانند قند خون را به خوبی کنترل نمایند، میزان قند خون بدن ارتباط مستقیمی با احساس گرسنگی در فرد دارد و میوه ها به خوبی می توانند به کمک قند طبیعی که در خود دارند باعث افزایش قند خون بدن شده و احساس سیری پیش از موعد را به فرد نمایند. از جمله میوه هایی که می توانند به این صورت به کمک لاغر شدن فرد بیایند می توان به توت فرنگی، سیب و گلابی اشاره نمود که نقش بسیار پر رنگی در این زمینه ایفا می نمایند.

استفاده از آدامس های رژیمی راه حل دوم

بسیاری از افراد این باور را دارند که جویدن آدامس باعث تحریک معده شده و آنرا وادار به هضم غذا و در نتیجه ایجاد حس گرسنگی در بدن فرد می کند ولی این در حالی است که استفاده از آدامس های رژیمی که فاقد قند هستند کاملا بر عکس این جریان عمل کرده و باعث کور شدن اشتهای فرد و در طولانی مدت موجب کاهش وزن می شوند.

استفاده از میوه های آبدار راهی آسان برای لاغری

یکی دیگر از راه هایی که می تواند به کاهش اشتهایتان کمک کند و در نتیجه به رژیم غذایی شما سرعت ببخشد این است که میوه های آبدار مصرف نمایید. این میوه ها به دلیل حجم آب بالایی که دارند می توانند معده ی شما را اشباع نموده و دیگر فضای خالی در آن باقی نگذارند در این شرایط است که گیرنده های مربوط به گرسنگی موجود در معده از کار افتاده و باعث می شوند تا شما هشداری از بابت گرسنگی و در نتیجه خوردن غذاهای دیگر دریافت نکنید. همین امر سبب می شود تا بدن برای جبران نیروی خود از چربی های ذخیره شده استفاده نماید که باعث لاغری شما خواهد شد.

استفاده از آب در هنگام غذا خوردن

طبیعتا وقتی بر سر سفره غذا نشسته اید هر چه معده شما پر تر باشد شما احساس گرسنگی کمتری خواهید نمود و در نتیجه غذای کمتری نیز میل می نمایید. از این رو پیشنهاد ما همواره این است که در کنار ظرف غذای خود یک لیوان آب قرار داده و همراه با غذا آب میل نمایید. آب میل شده حجم معده را پر نموده و سبب می شود تا شما زود تر سیر شده و دست از غذا خوردن بردارید.

قطعا برای کاهش وزن و لاغر شدن راه های متفاوتی وجود دارد، از رژیم های غذایی سالم گرفته تا انواع چای و قرص های گیاهی لاغری. اما آن چه که بیش از همه توسط متخصصین تغذیه توصیه می شود همان رژیم های لاغری سالم است.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *