خوش اندام ها چه غذایی برای شام می خورند؟

شام افراد خوش اندام

خوش اندام ها چه غذایی برای شام می خورند؟

هر کسی بسته به شرایط جسمانی و روحی ای که دارد، رژیم غذایی متفاوتی را بر می گزیند. اما بعضی از عادت های غذایی خاص که باعث طراوت و تندرستی می شود برای برخی از مردم ثابت است. شام یکی از وعده های غذایی مهم است که می تواند نقشی حیاتی در رژیم های لاغری و تناسب اندام ایفا کند.

یک دوم از بشقاب شام سالم را سبزیجات، یک چهارم آن را پروتئین و یک چهارم دیگر آن را کربوهیدرات تشکیل می دهد. یکی از متخصصان تغذیه به نام آماندا فیلد که در سطح جهان شناخته شده است می گوید در زمان شام از سبزیجات بخارپز، بروکلی، کدو، فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی استفاده می کند و بعضی وقت ها از کلم ترش و آووکادو نیز استفاده می کند تا طعم متفاوتی ایجاد کند.

او می گوید که چون در اکثر اوقات زمان کافی برای این که یک شام کامل درست کند ندارد، ترجیح می دهد برشی از سالامون با سالاد یا املت سبزیجات بخورد. او معتقد است اگر در یخچالتان همیشه سبزیجات یخ زده و پخته داشته باشید می توانید در زمانتان صرفه جویی کنید.

شاید شما هم یکی از کسانی باشید که فکر می کنند غذاهای سالم طعم دلپذیری ندارد اما آماندا معتقد است هر خوراکی سالمی، اگر درست و با سلیقه طبخ شود می تواند خوشمزه، لذیذ و متفاوت جلوه کند. مثلا خود او گاهی اوقات سبزیحاتش را با روغن اندک تفت می دهد و در کنار پاستا و با تخم مرغ آب پز می خورد.

او به کسانی که حوصله درست کردن شام را ندارند و در عین حال می خواهند غذایی سالم سرو کنند، سالاد را توصیه می کند. او می گوید: سعی کنید همیشه از کاهو، کلم، کلم بروکلی، گوجه و هویج در کنار غذایتان استفاده کنید. یکی از بهترین گزینه ها برای خوردن سالاد، سالاد یونانی است. اگر حوصله درست کردن سالاد را هم ندارید می توانید اسفناج را با یک تکه نان تست و ماست میل کنید.

اگر می خواهید به عنوان وعده شام از سالاد مقوی استفاده کنید، ترکیب نخود آبپز، خیار، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را انتخاب کنید. این ترکیب در کنار پروتئین و فیبر بالا، دارای ویتامین های مفید و بسیار مغذی است. اگر دوست داشتید می توانید سبزیجاتی که از خوردنشان لذت می برید را هم به این سالاد اضافه کنید.

برای آخر هفته ها شامی مانند مرغ کاری با سیب زمینی و نخود فرنگی مناسب است، این غذاها علاوه بر طعم عالی، دارای مقدار مناسبی پروتئین و کربوهیدرات هم هستند.

اگر برای شام، مهمانی به خانه تان آمد، یکی از بهترین غذاهایی که می توانید جلوی او بگذارید و از او پذیرایی کنید، خوراک تند غلات است. این خوراک در عین حال که خوشمزه است سالم و مغذی هم هست. محتوای این شام خوشمزه یکی از غلات سالم مثل جو، گندم یا سورگم به همراه لوبیا چیتی، پیاز، فلفل قرمز، سیر، دارچین، رب، عصاره سبزیجات، زیره و آبلیمو است.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *