خواص روغن آووکادو، ۵ خاصیت سلامتی و زیبایی روغن آووکادو

خواص سلامتی روغن آووکادو

روغن آووکادو، یک روغن کاملاً طبیعی و سالم بوده که از میوه آووکادو تولید می شود. به دلیل دارا بودن چربی های مفید و آنتی اکسیدان بالا، روغن آووکادو نیز حاوی خواص و فواید بی شمار و خاصی می باشد. در واقع روغن آووکادو نیز همانند میوه آن، حاوی انواع مواد معدنی و اسیدهای چرب می باشد که هر یک برای حفظ سلامتی و تامین تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن بسیار مفید می باشد.

روغن آووکادو سرشار از ویتامین های D، E ،A، تیامین، ریبوفلاوین، پروتئین، کلسیم، اسیدهای چرب امگا ۳، آهن و… می باشد. تمام این مواد معدنی موجود در روغن آووکادو باعث ایجاد ده ها فایده و خواص و در نهایت حفظ سلامت بدن خواهد شد.

در این صفحه قصد داریم که به معرفی ۵ خاصیت سلامتی و زیبایی روغن آووکادو بپردازیم و فواید مهم و خاص این روغن را بیان کنیم. 

۵ خاصیت سلامتی و زیبایی روغن آووکادو

خواص روغن آووکادو

۱. حفظ سلامت قلب

بر طبق تحقیقات صورت گرفته از تاثیرات روغن آووکادو، مشخص شده است که مصرف آن باعث کاهش کلسترول و فشار خون و حفظ سلامت قلب و عروق خواهد شد. در واقع وجود مقدار زیاد اسید اولئیک در این نوع روغن موجب تنظیم نمودن سطح کلسترول خون شده و از بیماری های قلبی و سکته قلبی جلوگیری می کند.

۲. پیشگیری از بیماری های لثه

روغن آووکادو قادر به پیشگیری از بروز بیماری ‌های لثه و خونریزی آن خواهد شد. در واقع این روغن به دلیل خاصیت های دارویی و مفیدی که دارا می باشد، می تواند التهابات بافت لثه و قرمزی آن را که نشانه بیماری های لثه است را رفع و برطرف نماید.

۳. مراقبت از پوست و مو

روغن آووکادو

روغن آووکادو خواص بسیاری چون آبرسان پوست و حفظ رطوبت آن، درمان آکنه، کاهش چین و چروک صورت، رفع آفتاب سوختگی، رفع خشکی مو، کاهش شوره سر و غیره را دارا می باشد. برای بهره مندی از این فواید می‌ توانید در زمان طبخ غذاهای روزانه خود چون حمص و یا در انواع سالادها از این روغن استفاده کنید و هم به عنوان ماسک پوست و مو از ترکیب این روغن با سایر مواد سالم استفاده نمایید.

۴. درمان رماتیسم و پوکی استخوان

خواص آنتی اکسیدان های موجود در این روغن باعث رفع پوکی استخوان و التهابات مفاصل می شود. از این رو بر اساس تحقیقات علمی صورت گرفته از این نوع روغن برای درمان رماتیسم و بیماری های مفاصل بهره می برند.

۵. تقویت بینایی و رفع سیاهی دور چشم

وجود مقدار زیاد آنتی اکسیدان لوتئین در روغن آووکادو باعث جلوگیری از بروز بیماری ‌های چشم چون دژنراتیو ماکولا و آب مروارید می ‌شود و سلامت چشم ها را به دنبال خواهد داشت. همچنین این روغن برای درمان سیاهی دور چشم نیز بسیار مفید می باشد و به عنوان ترکیب مواد در انواع لوسیون های پزشکی و دارویی استفاده می شود.

با توجه به خواص بیان شده، می توانید از روغن آووکادو طبیعی و ارگانیک برای محافظت از پوست و مو خود استفاده کنید. به طور معمول، این روغن حساسیت و آلرژی برای افراد به دنبال نخواهد داشت؛ اما اگر شما حساسیت به انواع خوراکی های خاصی دارید، بهتر است که ابتدا با مصرف موضعی و ناحیه ای محدود، این مورد را امتحان و تست کنید. کمی از روغن بر روی دست خود بمالید و اگر حساسیت و خارشی رخ نداد، می توانید برای پوست و مو و دیگر خواص آن بهره ببرید. در مجموع تأثیر منفی و حساسیتی را نمی توان برای روغن آووکادو ذکر کرد.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *