تاریخچه و طرز تهیه پنیر کممبر فرانسوی را اینجا بخوانید

تاریخچه و طرز تهیه پنیر کممبر فرانسوی را اینجا بخوانید

تاریخچه و طرز تهیه پنیر کممبر فرانسوی را اینجا بخوانید

یکی از چیز هایی که کشور فرانسه به آن شهرت دارد، پنیر های خوشمزه اش است. در بین انواع پنیر هایی که در فرانسه تولید می شوند، پنیر کَممبر از محبوبیت خاصی برخوردار است و بی شک این محبوبیت به خاطر مزه بی نظیر آن می باشد. این پنیر همچنین در تمام دنیا شناخته شده است. این پنیر بافتی کرم مانند دارد، بسیار نرم است و آن را از شیر گاو تهیه می کنند. در این مقاله قصد داریم، تا پنیر کممبر را خدمتتان معرفی کنیم. با غذالند در ادامه این مقاله همراه باشید.

تاریخچه پنیر کممبر

اگرچه نمی توان برای اولین تولید این پنیر تاریخ مشخصی معین کرد، اما برخی از شواهد و مدارک حاکی از این هستند که این پنیر اولین بار در سال های پایانی قرن هجدهم، در منطقه کممبر نورماندی این پنیر شهرت یافت. نخستین، اسناد مربوط به پنیر کممبر درباره یک کشاورز به نام ماری هارل است که در سال ۱۷۹۱ شروع به ساخت این پنیر خوشمزه کرد. تقریبا از همان سال ها بود که این پنیر جای خود را در صبحانه های فرانسوی باز کرد و مهمان خانه های آن ها شد.

طرز تهیه پنیر کممبر

به علت وجود باکتری های مختلف بر سطح بیرونی پنیر کممبر، پوسته بیرونی این پنیر معمولا رنگی است.. برای تهیه این پنیر به شیوه سنتی، شیر غیر پاستوریزه گاو را با باکتری های تخمیر کننده مزوفیلیک ترکیب می نمایند و سپس پنیر مایه را به آن اضافه می کنند که نهایتا باعث می شود پنیر کممبر شکل بگیرد.

بعد از این که پنیر ها شکل گرفتند آن ها را در قالب های چوبی می ریزند و هر ۶ تا ۱۲ ساعت یک بار آن را هم می زنند. این کار باعث می شود آب اضافی آن از بین برود. پس از گذشت دو روز با کمک کپک پنی سیلیوم، پنیر کممبر لذیذ و خوشمزه به دست می آید. اگرچه پوسته بیرونی این پنیر سفت و خشک است اما خوردنی است و طعم بسیار دلچسبی دارد.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

5/5 (3)
  • سلام .مزوفیلیک واز کجا تهیه کنیم

    کاوه ۲۲ آبان, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۰ ق٫ظ پاسخ
    • این ماده معمولا در ابعاد زیاد و برای کارخانه ها قابل استفاده هست.

      غذالند ۲۰ آذر, ۱۳۹۸ ۱:۵۹ ب٫ظ پاسخ
  • امکان دارد که طریق درست کردن پنیر کممبر را کاملتر توضیح بفرمایید

    ناشناس ۱۹ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۲ ب٫ظ پاسخ
    • این پنیر معمولا تو کارخونه ها با شرایط خاصی تهیه میشه

      غذالند ۲۳ خرداد, ۱۴۰۰ ۸:۲۵ ق٫ظ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *