برای کاهش شوری غذا از این راه حل ها استفاده کنید

برای کاهش شوری غذا از این راه حل ها استفاده کنید

برای کاهش شوری غذا از این راه حل ها استفاده کنید

حتما برای شما هم پیش آمده است که گاهی در غذایتان بیش از حد از نمک استفاده کرده اید و غذایتان شور شده است. حال اگر مهمان هم داشته باشید وضعیت آشفته تان قطعا دو چندان خواهد شد. ما در این جا راه حل هایی را برای این مشکل پیشنهاد می کنیم تا اگر در چنین مخمصه ای گیر کردید بتوانید از آن خارج شوید. در ادامه با غذالند همراه باشید تا با ۵ راه حل غذالند برای کاهش شوری غذا آشنا شوید.

  • از آب شور غذا بکاهید

اگر غذایی که شورش کرده اید مانند آبگوشت، آش و سوپ آبدار است می توانید کمی از آن را دور بریزید و بسته به نوع غذا، آب جوش، آب سوپ بی نمک و یا شیر را جایگزین آن مقدار کنید.

  • اسید یا شکر به غذا اضافه کنید

این که بخواهید ماده ای جدید به غذایتان اضافه کنید شهامت زیادی نیاز دارد اما یقین داشته باشید در مواقع اضطراری از این کار پشیمان نخواهید شد. طعم های اسیدی و شیرین می توانند از شوری غذا بکاهند و برای این کار انتخاب های مناسبی هستند.

به اکثر غذا ها می توان آب میوه مرکبات، سرکه، گوجه فرنگی و مواد خوراکی  ترش را اضافه کرد.

به جز شکر، می توانید عسل و شیر غلیظ شده را به غذا اضافه کنید. البته بهتر است این مواد با کمی مواد اسیدی ترکیب شوند.

۱ قاشق چایی خوری شکر به علاوه یک قاشق چایی خوری سرکه به غذای شورتان بیفزایید. غذا را بچشید، اگر شوری غذا کم نشده بود دوباره این کار را انجام دهید.

  • حجم غذایتان را بیفزایید

اگر به اندازه کافی وقت دارید حجم غذایتان را اضافه کنید، مثلا کمی گوشت و سبزی به خورشت اضافه کنید و یا به سس، کره بی نمک بیفزایید. این کار نسبت نمک را نسبت به دیگر مواد موجود در غذا می کاهد.

اگر غذایتان سوپ است مکی توانید به غذا کمی گل کلم اضافه کنید، این مورد به آسانی مشکل شوری غذایتان را حل می کند.

  • نشاسته غذایتان را اضافه کنید

ار غذایتان شور شد بسته به نوع غذا می توانید نشاسته اش را بیفزایید، مثلا به غذا برنج، پاستا، یا سیب زمینی اضافه کنید. این مواد بسته به نوع غذا از طعم شور آن می کاهند. اگر غذایتان بدون سیب زمینی است، می توانید سیب زمینی را داخل آن بگذارید و بعد از این که پخت و شوری غذا را برطرف کرد آن را بیرون بیاورید.

  • سبزیجاتی که شور شده اند بشویید

گاها می توانید سبزی هایی که در حال جوشیدن در دیگ آب جوش هستند و مدت زمان زیادی از پختنشان نگذشته است را از دیک درآورده و بشوید تا نمک اضافی شان شسته شود.

به یاد داشته باشید که این کار در بعضی موارد می تواند به بافت بخار دیده، سرخ یا پخته شده سبزی آسیب بزند. اما برای فرار از شور شدن غذا یک راه حل کاربردی است.

اما بهتر از همه این ها این است که کار آشپزی را با دقت انجام دهید تا از شور شدن آن جلوگیری کنید، چرا که از قدیم گفته اند پیشگیری بهتر از درمان است. یکی از راه های پیشگیری این است که اندازه گیری نمک را بالای دیک یا ماهیتابه ای که در آن غذا درست می کنید انجام ندهید چون ممکن است به صورت اتفاقی مقداری از آن در غذا بریزد.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *