با ۳۰ غذای خوشمزه از ۳۰ کشور جهان آشنا شوید

یکی از دلایل سفر به کشورهای مختلف، می تواند وجود غذاهای های خوشمزه ای که باشد که افراد را مشتاق می کند برای امتحان چنین غذاهایی سفری به آن سرزمین داشته باشند. هر غذایی بی شک نشان دهنده ی تاریخ و هنر و تمدن و برخاسته از فرهنگ آن کشور است. که سالانه فستیوال ها و جشنواره های غذایی بزرگی در سرتاسر دنیا برگزار می شود؛ و افرادی هستند که تنها به دلیل امتحان خوراکی های محلی و بومی در این فستیوال ها شرکت می کنند. از این رو پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب با ۳۰ غذای خوشمزه از نقاط مختلف جهان آشنایی پیدا کنید؛ تا به هنگام سفر به هرکدام از این نقاط، تجربه ی خوبی در امتحان غذاهای مختلف نصیبتان شود.

غذاهای خوشمزه در کشورهای مختلف

یونان

سالادی بسیار خوشمزه که از گوجه فرنگی خشک شده، کاهو، پنیر یونانی و سس سرکه تهیه می شود از غذاهای خوشمزه یونانی و مخصوص اهالی جزیره رودز می باشد.

ارمنستان

کباب قفقازی ارمنستان قطعا در لیست غذاهای خوشمزه قرار دارد. چرا که گوشت آن از گاوها و گوسفندهایی تهیه می شود که در مناطق بی نظیر روستایی چرا می کنند.

کاستاریکا

ترکیب رنگ غذاهای کاستاریکا آن ها را به جذاب ترین غذاها تبدیل کرده است. اما در کنار جذابیت غذایی که دارند، ماهی طبخ شده به همراه سبزیجات و برنج آن بی نظیر و فوق العاده می باشد.

اردن

Mansaf از غذاهای بومی اردن و شهر پترا می باشد. این غذای خوشمزه به همراه برنج سرو می شود و طریقه ی طبخ آن پخت گوشت بره درون ماست می باشد.

صربستان

خوشمزه ترین غذایی که در صربستان به سرعت طبخ می شود از ماهی صید شده ی رودهای دانوب می باشد؛ که در رستوران های شناور بلگراد که مختص به غذاهای سنتی و بین المللی هستند می توانید آن را میل کنید.

مکزیک

مکزیک از آن دسته کشورهایی است که با تنوع غذایی بسیاری که دارد افراد زیادی را عاشق فرهنگ و تمدن غذایی خود کرده است. اما یکی از به خصوص ترین غذاهای مکزیک والاچی می باشد که طبخ آن  با سیب زمینی، خمیر بادام زمینی، گوشت گاو، پیاز و سس سبز یا قرمز انجام می شود.

ایتالیا

اگر دوست دارید طعم واقعی پیتزا را مزمزه کنید با سفری به ایتالیا چنین تجربه ی لذت بخشی را برای خود به ارمغان بیاورید چرا که در هیچ کجای دنیا نمی توانید پیتزا را با طعم واقعی اش امتحان کنید.

مونته نگرو

از غذاهای خوشمزه و مقوی مونته نگرویی می توان کبدگاو را مثال زد، که با سرشار بودن از ویتامین B12 بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد. همچنین می توانید مزه ی فراتر از حد تصور کبد گاو را با سرو آن به همراه  سس گوجه فرنگی تجربه کنید.

نیکاراگوئه

در نیکاراگوئه غذایی سرشار از کلسترول و چربی اشباع شده سالم، با قلب گاو طبخ می شود. که ما آن را به عنوان غذایی خوشمزه و لذیذ به شما پیشنهاد می کنیم.

برمه(میانمار)

غذایی که بتوان آن را با همه ی چاشنی ها امتحان کرد؛ سوپ گوشوت اهالی میانمار می باشد. که از غذاهای خوشمزه و فوق العاده برمه به حساب می آید.

فرانسه

گوشت چرخ کرده سرخ شده که اسنلز نام دارد، از غذاهای خوشمزه و محبوب فرانسوی هاست که بیشتر اهالی آلساشان فرانسه از آن استفاده می کنند.

ایالات متحده آمریکا

دونات های معروف آمریکایی از آن دسته شیرینی هایی هستند که نمی توان آن ها را با هیچ نوع دیگری از شیرینی ها مقایسه کرد.

تایلند

کای مد ما موآنگ، غذایی بسیار مقوی تایلندی است که بیشتر در رستوران سوی نام داپلی بانکوک طبخ و سرو می شود. این غذا ترکیبی از مرغ، آجیل سرخ شده و سبزیجات می باشد؛ که ممکن است در نگاه اول خوشمزه و جذاب به نظر نرسد ولی با یک بار امتحان آن، برایتان جذاب خواهد شد که دفعات بعدی هم آن را امتحان کنید.

گرجستان

از ترکیب موادی همچون گوشت، گوجه فرنگی، نمک و فلفل غذایی با نام Khinkali تهیه می شود که پیشینه ی آن به مناطق کوهستانی گرجستان برمی گردد. و محبوبیت بسیاری در بین اهالی گرجستان دارد.

اتیوپی

از غذاهای بومی و محلی کشور اتیوپی نوعی نان اسفنجی به نام اینجرا می باشد؛ که محبوبیت بسیاری در بین اهالی این کشور دارد.

رومانی

کلم پخته به همراه گوشت و ذرت معروف رومانی که در خامه طبخ می شوند؛ غذایی فوق العاده خوشمزه تهیه می شود که با ذائقه بسیاری از افراد سازگار می باشد.

فیلیپین

اگر قرار است برای بار اول سفری به فیلیپین داشته باشید ماهی مرکب شکم پر آن را حتما امتحان کنید.

بلیز

خورشی با گوشت گورکن به همراه ادویه و آناناس که توسط شکارچیان از جنگلهای بلیز شکار می شود؛ تهیه می شود و خوشمزگی فوق العاده ای دارد که ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

سنگاپور

انواع  موجودات دریایی و سبزیجات ترکیبات غذاهای سنگاپوری هستند که بار اول مزه تندشان شما را غافلگیر خواهند کرد.

پاناما

یک غذای معمولی که از گوشت گاو و سبزیجات تهیه می شود؛ محبوب اهالی پاناما می باشد.

ژاپن

از غذاهای خوشمزه ژاپنی ها می توان به گیدون اشاره کرد. با اینکه تنوع غذایی این کشور بسیار می باشد، ولی گیدون طعم فوق العاده ای دارد که با خوردن آن لذت بسیاری خواهید برد.

مجارستان

از غذاهای مورد علاقه ی اهالی مجارستان که در رستوران های بوداپست پخت می شود؛ قلم خرگوش می باشد.

کره جنوبی

در سفر به کره جنوبی خواهید فهمید برخلاف سادگی ظاهریف غذاهایشان خوشمزگی بسیاری دارند.

مجمع الجزایر سیشل

اگر قصد سفر به مجمع الجزایر سیشل را دارید، حتما طوطی ماهی کبابی با برنج آن  را امتحان کنید.

قبرس

عصرانه ای دلپذیر به همراه یک فنجان قهوه در قبرس تجربه ای جالب برایتان رقم خواهد زد.

کانادا

از خوراکی های لذیذ کانادا، فیله گوشت گاو با سس گوجه فرنگی است. اگر آبشار نیاگارا مقصد سفرتان بود این غذای خوشمزه را نیز امتحان کنید.

تانزانیا

یک نوع پیتزا که ظاهرش هیچگونه شباهتی به پیتزا ندارد؛ از غذاهای خوشمزه تانزانیا به حساب می آید.

ویتنام

نوعی سوپ نودل مرغ، که یک خوراکی بسیار خوشمزه  و لذیذ با نام فوگا است. غذای محبوب ویتنامی هاست که با هزینه ی کم تر از یک دلار آماده می شود.

تایوان

گائوژا، از خوراک های محلی تایوانی است که پس از طبخ  به صورت مکعب های طلایی سرخ شده در می آیند که به شدت باعث می شوند با دیدنشان احساس گرسنگی کنید. این غذای خوشمزه را می توانید به همراه سس چیلی مصرف کنید.

السالوادور

غذای مورد علاقه السالوادوری ها میگو بچه، به همراه برنج و سبزیجات می باشد.

برای مصرف غذاهای کشور های مختلف این نکته را باید به یاد داشته باشید که غذاهای هر موقعیت جغرافیایی مناسب با ذائقه مردم همان منطقه می باشد پس بهتر است در مصرف غذاهایی که تا کنون میل نکردید و با ذائقه تان غریبه است احتیاط کنید.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *