با مضرات سرخ کردن بیش از حد غذا آشنا شوید

با مضرات سرخ کردن بیش از حد غذا آشنا شوید

با مضرات سرخ کردن بیش از حد غذا آشنا شوید

آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که در روز، هفته و ماه به چه میزان از غذاهای سرخ کردنی مصرف می کنید؟ آیا تا به حال به مضرات سرخ کردن بیش از حد غذا پی برده اید و به این نکته فکر کرده اید که مصرف بیش از اندازه مواد خوراکی سرخ کردنی چه آثاری می تواند بر روی بدن ما داشته باشد؟ در این مقاله سعی کرده ایم تا در رابطه با مضرات سرخ کردن بیش از حد غذا با شما سخن بگوییم تا شما نیز با دانستن این ضررها تصمیم خود را برای داشتن یک زندگی سالم گرفته و بیشتر به سراغ غذاهای کبابی و یا آب پز شده بروید تا بتوانید عمری طولانی تر و بدنی سالم تر داشته باشید. پس تا انتها همراه ما باشید.

مضرات سرخ کردن بیش از حد غذا

مطمئنا تا به حال از غذاهای آماده یا همان فست فود ها غذاهایی را به صورت آماده خریداری کرده اید اما آیا تا به حال نزد خود فکر کرده اید که این غذاها چگونه و در طی چه فرایندی آماده و به شما تحویل داده شده اند؟ بسیاری از غذاهایی که در فست فود ها آماده سازی می شوند سرخ کرده می باشند و با توجه به اینکه از مواد غذایی درجه دوم و سوم در تهیه بسیاری از آنها استفاده می شود سرآشپز مجبور است برای اینکه مواد غذایی به صورت کامل پخته شود آنرا برای مدت زمان بیشتری درون روغن داغ نگه دارد تا علاوه بر لایه های بیرونی لایه های درونی مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه غذای شما پخته شود همین امر می تواند به سلامت جسمی شما آسیب های بسیاری وارد کند. در ادامه بیشتر در رابطه با مضرات سرخ کردن بیش از حد غذا صحبت خواهیم نمود و شما را با این مشکلی که امروزه گریبان گیر جامعه ما شده است آشنا خواهیم نمود.

مطمئنا اصلی ترین و سالم ترین روش طبخ تمامی غذاها آب پز نمودن آنها می باشد اما خب به هر حال تمامی غذاها را نمی توان به صورت آب پز یا بخارپز شده مصرف نمود. مطمئنا آدمی به تغذیه سرخ کردنی نیز نیاز دارد اما بهتر است در مصرف آنها مقداری مراعات نمود و برای اینکه مضرات سرخ کردن بیش از حد غذا به سراغ ما نیاید، بهتر است در هنگام سرخ کردن غذاها نهایت دقت را داشته باشیم.

بهترین روش برای اینکه غذایی را سرخ نمایید این است که شعله ی گاز را کم نموده تا روغن به صورت آهسته آهسته گرم شود و پس از اینکه روغن به مرحله ی اوج حرارت خود رسید نسبت به افزودن مواد خوراکی به آن اقدام نمایید. این در حالی است که بسیاری از افراد همزمان با روغن سرد مواد خوراکی را درون ماهیتابه یا قابلمه می ریزند تا با هم داغ شوند این کار باعث جذب بیش از حد روغن توسط مواد خوراکی شده و در ادامه به دلیل اینکه مواد خوراکی بیش از حد در معرض مواد سرخ کردنی قرار داشته اند مضرات سرخ کردن بیش از حد غذا گریبان گیر مصرف کنندگان در طولانی مدت خواهد شد.

روش های جلوگیری از مضرات سرخ کردن بیش از حد غذا

بهتر است از هر بار روغن ماهیتابه برای یک بار سرخ کردن مواد غذایی استفاده نمایید زیرا روغن برای سرخ کردن های دوم کیفیت اولیه را نداشته و ممکن است تکه های سرخ کردنی های اول در آن مانده و در ادامه به دلیل اینکه آنها را جدا سازی ننموده اید سوخته و به مواد غذایی جدید شما بچسبند و این امر می تواند یکی از مضرات سرخ کردن بیش از حد غذا برای شما به حساب آید همچنین مواد خوراکی خود را به قطعات کوچک تبدیل و در چند نوبت نسبت به سرخ کردن آنها اقدام نمایید در ادامه پس از خارج کردن مواد سرخ شده سعی کنید با پشت قاشق آنها را فشار دهید تا روغن جذب شده در آنها به خوبی خارج شود.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *