با غذاهای پاییزی کشورهای مختلف آشنا شوید

با غذاهای پاییزی کشورهای مختلف آشنا شوید

در فصل پاییز با آمدن میوه ها و سبزیجات فصلی، خوراک های متناسب و مخصوصی هم به راه می شوند. آش، سوپ و خوراک هایی طبخ شده مثلا با میوه به، از جمله غذاهای پاییزی ما هستند اما در این مقاله با چند غذای پاییزی مخصوص کشورهای مختلف آشنا می شویم.

 

خرچنگ (سوئد)

در کشور سوئد، یک رسم جالبی وجود دارد که مردم در پایان تابستان و با آغاز فصل پاییز یک مهمانی ترتیب می دهند که اصطلاحا به آن خرچنگ پارتی گفته می شود. در این مهمانی سنتی رسم بر این است که اعضای خانواده دور هم جمع می شوند، کلاه های کاغذی بامزه ای روی سرشان می گذارند، با همدیگر به سرودن آواز مشغول می شوند و خرچنگ آب شیرین می خورند.

با غذاهای پاییزی کشورهای مختلف آشنا شوید

 

مون کیک (چین)

مون کیک که در معنای لغوی همان کیک ماه است، یکی از شیرینی های خوشمزه سنتی چین است که به مناسبت جشن نیمه پاییز پخته می شود. امروزه اما این سنت تنها مختص به کشور چین نیست و با فرا رسیدن پاییز، اکثر شیرینی فروشی های سمت شرق آسیا به ویژه سنگاپور هم این کیک های پرطرفدار را درست می کنند که با استقبال خوبی از سمت مردم هم همراه می باشد. این کیک به صورت یک کیک بزرگ و گرد تهیه می شود و خانواده ها آن را بین اعضای خانواده تقسیم می کنند و با چای چینی می خورند.

با غذاهای پاییزی کشورهای مختلف آشنا شوید

قارچ های وحشی (روسیه)

فصل پاییز در روسیه، فصل قارچ های وحشی خوراکی است که در جنگل های اطراف می رویند. در بازارهای محلی، این قارچ ها را با قیمتی مناسب می فروشند چون اکثر غذاهای پاییزی مردم روسیه تهیه شده از همین قارچ های وحشی خوراکی است.

 

سوپ سولیانکا (روسیه)

یکی دیگر از غذاهای پاییزی روسیه که در آن هوای سرد طرفداران زیادی دارد، سوپ سولیانکا است. این سوپ در پخت به روش سنتی از گوشت، پیاز، گوجه و مقادیر زیادی سبزی و ادویه تهیه می شود. این سوپ در شهرهای مختلف روسیه بسته به ضائقه و سلیقه مردم، با مواد متفاوتی تهیه می شود، مثلا در برخی مناطق به جای گوشت، از ماهی و موجودات دریایی مثل خرچنگ استفاده می شود و در برخی دیگر، به جای گوشت، قارچ خرد شده استفاده می شود.

 

چیلی نوگادا (مکزیک)

یکی از محبوب ترین غذاهای پاییزی کشور مکزیک، چیلی نوگاداست. همان طور که از اسمش مشخص است معلوم است که غذای تندی می باشد. یکی از رسوم جالب کشور مکزیک در فصل پاییز، برگزاری فستیوال غذای چیلی نوگادا در شهرهای آن به ویژه مکزیکوسیتی است. در تهیه این غذای خوشمزه و پاییزی و تند، داخل فلفل چیلی پوبلانو را با ترکیب گوشت چرخ کرده و میوه ها و ادویه های معطر پر کرده و بعد روی آن را با یک سس مخصوص بسیار خوش مزه که از دانه های انار تهیه شده می پوشانند. این غذا به دلیل شباهت رنگ هایش به پرچم مکزیک در روز استقلال مکزیک به عنوان غذای سنتی این جشن تهیه و سرو می شود.

 

هشت پا (اسپانیا)

بهترین، تازه ترین و خوش طعم ترین هشت پا، در فصل پاییز در اسپانیا تهیه می شود. مردم اسپانیا به ویژه منطقه گالیسیا از طرفداران پر و پا قرص هشت پا هستند. به همین خاطر هر ساله در فصل پاییز، در دهکده کاربالینو در گالیسیا فستیوال مشهور پولپو یا همان فستیوال هشت پا برگزار می شود که نکته ی جالب این جشن این است که در طول برگزاری این فستیوال ۲۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ کیلو هشت پا تهیه می شود و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد و آن ها می توانند طعم اصیل و سنتی این غذا را امتحان کنند.

 

شاه ماهی بالتیک (سوئد/ فنلاند)

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین غذاهای پاییزی در کشورهای سوئد و فنلاند، شاه ماهی بالتیک است. شمال سوئد بزرگ ترین تولیدکننده کنسرو ماهی این شاه ماهی است و به دلیل طعم خاص آن، طرفدارانش هم کم نیستند. هر سال به مناسبت آغاز فصل پاییز و فصل شکار شاه ماهی در دریای بالتیک، فستیوالی برگزار می شود که در طول این فستیوال یک هفته ای، در کنار ساز و آواز و رقص و شادی، ماهی فروشان شاه ماهی های تازه را به فروش می رسانند، اغذیه فروشی ها انواع غذاهای خوشمزه با شاه ماهی را به بازدیدکنندگان ارائه می کنند.

 

تریفل سیب (دانمارک)

یکی از مشهورترین غذاهای پاییزی دانمارک، دسری خوش طعم و خوش عطر به نام تریفل سیب است که با استفاده از تکه های سیب، فندق و خامه تهیه می شود بسیار محبوب و پرطرفدار است. پاییز فصل سیب است و نکته جالب در کشور دانمارک این است که حدود ۳۰۰ نوع سیب در سرتاسر این کشور تولید می شود و جالب تر این که در پاییز، فستیوالی مخصوص سیب هم برگزار می شود که در این فستیوال هر غذا و خوراکی ای که با سیب درست می شود (از سرکه سیب تا کیک و دسرهایی که با سیب تهیه می شود) را می توان یافت.

 

شوپفنودل (آلمان)

یکی از غذاهای پاییزی آلمان، غذایی به نام شوپفنودل است. این غذا در ایران با نام نودل انگشتی هم شناخته می شود. شوپفنودل به ویژه در غذاهایی مثل انواع آش و سوپ استفاده می شود و معمولا همراه با گوشت گوساله یا مرغ و … سرو می شود. برای تهیه و طبخ این غذا، باید آرد، تخم مرغ و … را با هم ترکیب کرد که ترکیب این ها با یکدیگر خمیری یکدست را تشکیل می دهد. سپس این خمیر را با دست به شکل نودل های ضخیم و کوچک درست می کنند و در نهایت نودل ها را در آب می پزند و همراه با مواد دیگر سرو می کنند.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *