با این ۱۰ غذا نوروز امسال مهمانانتان را سوپرایز کنید

با این 10 غذا نوروز امسال مهمانانتان را سوپرایز کنید

با آمدن عید نوروز بسیاری از مردم ایران زمین به فکر به جا آوردن مراسم باستانی مخصوص این عید خواهند افتاد، از جمله این کار ها می توان به خانه تکانی ، چیدن سفره هفت سین و همچنین دید و بازدید ها در طول دوران عید نوروز می باشد اما مطمئنا یکی از اصلی ترین بخش هایی که به آن اهمیت بسیاری داده می شود غذاهایی است که از آنها در عید نوروز در وعده های غذایی خانوادگی استفاده می شود و به کمک آنها مراسم پذیرایی بی نظیری برای مهمانان فراهم می گردد. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با ده غذای نوروز که امسال باید امتحان کنید صحبت نماییم تا با آشنایی بیشتر با این غذاها و طرز پخت آنها بتوانید مهمانی های عید خود را بهتر از هر سال دیگری برگزار نمایید از این رو دعوت می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

با این 10 غذا نوروز امسال مهمانانتان را سوپرایز کنید

  • سوتی پلو

یکی از غذاهایی که می توان در شب سال نو آنرا امتحان نمود مخصوص شهرستان اردبیل می باشد. این غذا که نامی جدید و جالب توجه نیز دارد بسیار لذیذ بوده و به سادگی قابل آماده شدن است. برای تهیه سوتی پلو به ۴ پیمانه برنج، ۴ پیمانه شیر، نمک، زعفران و کره یا روغن حیوانی به میزان لازم نیاز خواهید داشت. در مرحله اول تهیه این غذا ابتدا برنج را شسته و به مدت ۲-۳ ساعت آنرا در آب نمک بخیسانید و در نهایت آنرا آبکشی نمایید تا شوری آن از بین رود.

در مرحله بعد برنج، شیر، زعفران و نمک به میزان لازم را در قابلمه ای ریخته و روی گاز قرار دهید. برای جلوگیری از سر رفتن شیر نیاز است که درب قابلمه را حتما باز بگذارید. در ادامه کره را به برنج اضافه کنید و در زمانی که شیر به طور کامل جذب برنج شد درب قابلمه را گذاشته و به مدت ۲۰ دقیقه آنرا بر روی حرارت قرار دهید، در نهایت می توانید با سر و ته کردن قابلمه در یک سینی یک سوتی پلو خوشمزه را برای مهمانان خود فراهم آورید.

 

با این 10 غذا نوروز امسال مهمانانتان را سوپرایز کنید

خورش فسنجان یکی از غذاهای اصیل بی رقیب ایرانی می باشد که کمتر ایرانی را می توان یافت که طرفدار این غذای خوشمزه و عین حال مقوی نباشد. از فسنجان هم می توان به عنوان یکی از ده غذای نوروز که امسال باید امتحان کنید یاد کرد.

 

با این 10 غذا نوروز امسال مهمانانتان را سوپرایز کنید

رشته پلو با توجه به روش طبخ آسانی که دارد به عنوان یکی از محبوب ترین غذاها نزد بانوان ایرانی شناخته می شود. پخت این غذا در کنار کشمش و خرما غذایی بی نظیر و مقوی را برای شما به همراه می آورد که می توانید به راحتی نسبت پذیرایی از مهمانان خود با آن اقدام نمایید. از این غذا می توان در روزهای اول بهار که هوا همچنان زمستانی و سرد است استفاده نمایید.

 

با این 10 غذا نوروز امسال مهمانانتان را سوپرایز کنید

یکی دیگر از آن دست غذاهایی که می توان به عنوان غذای نوروز از آن استفاده نمود شش انداز می باشد. این غذا که دارای خواص مختلف و گوناگونی می باشد. برای تهیه این غذای گیلانی به ۳۰۰ گرم مغز گردو، ۵ عدد بادمجان قلمی ، ۲ قاشق غذاخوری رب انار، ۴ قاشق غذاخوری پیاز سرخ کرده، زردچوبه، نمک و فلفل به میزان لازم نیاز خواهید داشت. برای دست یابی به دستور پخت این غذای خوشمزه می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

با این 10 غذا نوروز امسال مهمانانتان را سوپرایز کنید

زرشک پلو نیز جز غذاهای محبوب ایرانیان است که برای نوروز پیشنهاد ویژه ای محسوب می شود و می توان با تدارک دیدن آن به نحو خارق العاده ای از میهمانانتان پذیرایی نمایید. طرز درست کردن زرشک پلو با مرغ به صورت پایه به یک صورت انجام می شود ولی می توان با افزودن مواد دیگر مانند خلال بادام و پسته و … نسبت به تزئین و طعم دهی بیشتر به آن اقدام می نمایند.

 

با این 10 غذا نوروز امسال مهمانانتان را سوپرایز کنید

بی شک اگر از هر مرد ایرانی بپرسید که غذای مورد علاقه اش چیست قرمه سبزی به عنوان یکی از اولین غذاهایی خواهد بود که از آن نام خواهد برد. این غذا که به نوعی جا انداختن آن یکی از هنر های هفت گانه ای است که هر تازه عروسی می بایست آنرا فرا گیرد مطمئنا با تهیه خورش قرمه سبزی برای مهمانان خود می توانید به نوعی برای آنان سنگ تمام گذارید.

با این 10 غذا نوروز امسال مهمانانتان را سوپرایز کنید

یکی از غذاهایی که می توان در بهار و تابستان نسبت به درست کردن آن به صورت تازه اقدام نمود دلمه برگ مو می باشد برای تهیه این غذا نیز نیاز به مواد اولیه زیادی نیست و می توانید پس از آماده نمودن برنج آن ، مقداری از برنج را درون برگ دلمه ریخته و به دقت نسبت به پیچاندن هر یک از آنها اقدام نموده و در نهایت آنها را روی هم دیگر در قابلمه ریخته و بر روی گاز قرار دهید تا به آرامی ادامه فرایند پخت آنها دنبال شود.+

 

با این 10 غذا نوروز امسال مهمانانتان را سوپرایز کنید

از قدیم گفتند عید نوروز است و سبزی پلو با ماهی پس از تحویل سال، شما نیز می توانید با تهیه و تدارک دیدن این غذای خوشمزه و لذید لحظه تحویل سال به یاد ماندنی را برای خود و خانوادتان بسازید. سبزی پلو با ماهی علاوه بر طعم دلنشینش دارای خواص زیادی نیست که می توانید در مقاله خواص سبزی پلو با ماهی عید آن را مطالعه کنید.

با این 10 غذا نوروز امسال مهمانانتان را سوپرایز کنید

کوکو سبزی نیز به عنوان یکی از ده غذای نوروز که امسال باید امتحان کنید شناخته می شود، این غذا که هم به صورت تک و هم همراه با سایر مواد غذایی مانند زرشک و مغز گردو سرو می شود جز غذاهایی است که حتما می بایست در ایام نوروز آنرا تهیه و میل نمایید.

با این 10 غذا نوروز امسال مهمانانتان را سوپرایز کنید

اگر به غذاهای شمالی علاقه مند هستید حتما نام باقالا قاتق را شنیده اید این غذای بی نظیر که از ترکیب لوبیا، شوید، تخم مرغ و سیر تشکیل شده است می تواند بینظیر ترین غذایی باشد که می توانید در ایام عید آنرا امتحان نمایید.

در این لیست سعی کردیم تا ده غذای نوروز که امسال باید امتحان کنید را به شما معرفی نماییم. امیدواریم تا بتوانید با تهیه و تدارک دیدن هر یک از این غذاها در روزهای مختلف عید نوروز ، عیدی به یاد ماندنی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

3/5 (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *