این مواد غذایی پوستتان را روشن و جذاب می کنند

این مواد غذایی پوستتان را روشن و جذاب می کنند

زیبا به نظر رسیدن، در سن و جنس محدود نمی شود و تقریبا همه انسان ها در هر سن و جنسی که هستند دوست دارند زیبا به نظر برسند و جذاب باشند. اگر فکر می کنید جذابیت و زیبایی یک امر ژنتیکی و مادرزادی است، نگاهی به عکس های دوران جوانی بازیگران معروف هالیوود یا فوتبالیست های معروف بیندازید، اینجاست که متوجه خواهید شد، هیچکدام از آن ها همیشه همینقدر جذاب نبوده اند. تقریبا می توان گفت بیشترین تاثیر را در زیبایی بدن، پوست دارد، پوست اولین جایی است که در ظاهر یک شخص به نظر می آید.

برای زیبا، سفید و شفاف شدن پوست می توان از روش های مختلفی مانند آرایش استفاده کرد، اما اغلب راه هایی که برای این کار استفاده می شوند یا طبیعی نیستند یا ماندگار نیستند. در این مقاله قصد داریم شما را با غذاهایی اشنا کنیم که به شفاف و جوان ماندن پوست شما کمک خواهند کرد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

سیب زمینی

اگر دوست دارید پوستتان همیشه صاف و سفید و روشن باشد، خوردن سیب زمینی آبپز را از یاد نبرید. به جز این، شما می توانید سیب زمینی را به شکل رنده شده (خام) روی پوستتان قرار دهید، تا به عنوان یک سفید کننده طبیعی، آن را درخشان کند. علت این که سیب زمینی می تواند پوست را سفید کند این است که مقدار زیادی هیدروکربن و نشاسته در آن وجود دارد، این دو عنصر، نقش زیادی در سفید کردن پوست ایفا می کنند.

لیمو ترش

ویتامین ث و آنتی اکسیدان ها، می توانند نقش زیادی در سفید و جوان نگه داشتن پوست ایفا کنند. اگر می خواهید هر دو این ها را در یک ماده غذایی پیدا کنید، ما به شما لیموترش را توصیه می کنیم. لیمو ترش به سبب وجود این دو عنصر می تواند ملانین زیر پوست را بکاهد و با این کار از تیرگی پوست کم کند.

کیوی

همانطور که گفته شد، ویتامین ث در جذاب و جوان کردن پوست نقش بسزایی دارد، کیوی یکی دیگر از میوه هایی است که تا دلتان بخواهد ویتامین ث دارد. سعی کنید در فصل این میوه، از آن مصرف کنید و اگر برایتان مقدور است مقداری از آن را روی صورتتان بمالید تا معجزه آن را کشف کنید.

اسفناج

شاید برایتان پیش آمده باشد که وقتی اسفناج را در یک دیگ رویی پخته اید، دیواره دیگ سفید و روشن شده باشد، اسفناج قادر است همین کار را با پوست شما هم کند، اسفناج را کمی بپزید فقط تا اندازه ای که نرم شود سپس برگ هایش را روی صورتتان بمالید این کار را هفته ای سه بار تکرار کنید.تاثیر شگفت انگیز این عمل پس از یک ماه نمایان خواهد شد.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی خاصیت این را دارد که لکه های قهوه ای را از بین ببرد، شما می توانید این میوه را هر طور که مایلید در رژیم غذاییتان قرار دهید. همجنین می توانید آن را رنده کنید و روی صورتتان بمالید و صبر کنید تا نیم ساعت روی پوستتان بماند، کافی است این کار را سه بار در هفته تکرار کنید تا بعد از دو تا سه ماه تاثیراتش نمایان شود.

به علاوه این ها قطعا مواد غذایی دیگری هم هستند که می توانند در شفاف و جوانسازی پوست کمک کنند. به همین دلیل قصد داریم این مقاله را در قسمت دوم ادامه دهیم و شما را با انواع غذاهایی که به روشن شدن پوست کمک خواهند کرد آشنا کنیم.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *