اگر به تایلند سفر کردید حتما از این ۱۰ غذا میل کنید

غذاهای تایلندی

اگر به تایلند سفر کردید حتما از این ۱۰ غذا میل کنید

تایلند یکی از کشور هایی است که از نظر توریستی و گردشگری در جایگاه بسیار مناسبی قرار گرفته است و طبیعتا درصدی نچندان کم از گردشگرانی که سالانه به تایلند سفر می کنند ایرانی هستند. یکی از مهم ترین عناصری که در سفر های خارجی مورد نظر گردشگران و توریست ها قرار می گیرد، غذا ها و خوراکی های کشور مقصد است. از همین رو به شما توصیه می کنیم اگر روزی به تایلند سفر کردید، هرگز خوردن این غذا ها را فراموش نکنید.

  • املت پدتای

املت پدتای

این غذا، شناخته شده ترین غذای تایلندی است، که متاسفانه برای برخی از توریست های خارجی ناشناخته باقی مانده است. پدتای واقعی که در بانکوک میل می کنید، املتی مخلوط از میگوی خشک، نودل تزیین شده با تمر هندی و توفوی نرمی است که در داخلش تخم مرغی هم قرار داده شده است.

  • تام یام گونگ
تام یام گونگ

تام یام گونگ

توریست های خارجی تام بام گونگ را بوی تایلند نام گذاری کرده اند زیرا در تمام شهر بانکوک بوی این غذا پیچیده است. برای درست کردن این غذا، از گیاهان معطر به اندازه زیاد و موسیر و فلفل چیلی و میگو و سس ماهی و قارچ استفاده می شود. استفاده از ادویه جات در طبخ این غذا تا حدود زیادی سلیقه ای است.

  • سوپ مرغ و کاری سبز
سوپ مرغ و کاری سبز

سوپ مرغ و کاری سبز

ترکیبی از پودر کاری سبز تند و شیر نارگیل و مرغ، غذایی لذیذ می شود که نامش گنگ خیو وات گای یا همان سوپ کاری خودمان است. این غذا به غذاهای هندی هم شبیه است.

  • سالاد پوملو
سالاد پوملو

سالاد پوملو

این سالاد قطعا مورد نظر کسانی که سالاد پاپایا را دوست دارند قرار می گیرد. اگرچه زادگاه این سالاد شهر ناخن پاتوم است اما خوشمزه ترین انواع آن را می توانید در بانکوک میل کنید.

  • سوپ رشته یا کوآی تیو
سوپ رشته یا کوآی تیو

سوپ رشته یا کوآی تیو

سرعت طبخ این غذا بسیار بالاست، این سوپ از نودل یا همان رشته ماکارونی و انواع گوشت مثل گوشت گاو و مرغ و اردک و غذاهای دریایی طبخ می شود. در این غذا از سبزیجات معطر نیز می توان استفاده کرد.

  • برنج سرخ شده
برنج سرخ شده

برنج سرخ شده

این غذا یک غذای سنتی تایلندی است که با استفاده از برنج، میگو، مرغ، تخم مرغ، پیاز، گوشت، سیر و گوجه فرنگی و سبزیجات، تخم مرغ و سس فلفل تند طبخ می شود. این غذا یکی از غذاهایی است که مورد توجه توریست ها قرار می گیرد.

  • کوآی تئو نو
کوآی تئو نو

کوآی تئو نو

این سوپ در واقع یک نودل پر از گوشت است. مزه این سوپ، از طعم گوشت پخته شده با حرارت ملایم و نودل های نچسبیده درون یک سس ادویه دار ترکیب شده با سرکه و دارچین نشات می گیرد.

  • ماسامان کاری
ماسامان کاری

ماسامان کاری

کلمه ماسامان در فرهنگ تایلندی برگرفته از کلمه مسلمان است. غذای ماسامان کاری از ترکیب شیره نارگیل و سیب زمینی و بادام زمینی بوداده و شکر و دارچین و تمر هندی و گوشت آماده می شود. این غذا معمولا با برنج مصرف می گردد.

  • تام خا گای
تام خا گای

تام خا گای

این سوپ پرطراوت ترین سوپ دنیا نامیده می شود. سوپ تام خا گای از مرغ آب پز شده، شیره نارگیل و زنجفیل درست می شود.

  • سوم تام
سوم تام

سوم تام

میوه پاپایا که شاید اسم آن را کمتر شنیده باشید، پایه اصلی این غذاست. سوم تام در سراسر تایلند یافت می شود و با تغییرات کوچکی در نوع ادویه ها در مناطق مختلف مصرف می شود. این غذا با استفاده از میوه خرد شده پاپایا، مرغ، برنج، گوجه فرنگی و ادویه جات پخته می شود. طعم سوم تام شیرین و دلنشین است.

توصیه ما این است که حتی اگر شرایط سفر به تایلند و خوردن این غذا ها در خود تایلند را ندارید، حتما یکبار هم که شده آن ها را برای خودتان آماده و طبخ کنید. شما در غذالند به مرور با این دستور پخت ها آشنا خواهید شد.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *