آشنایی با مسابقه تلویزیونی دستپخت

دستپخت - غذالند

مسابقات آشپزی تلویزیونی در سراسر دنیا از طرفداران بسیار زیادی برخوردار هستند، ایران هم از این قائده مستثنی نیست. در طی سال های اخیر در صدا و سیما، مسابقات آشپزی هرچند کم اما پرباری پخش شده است. یکی از برنامه هایی که مدتی است علاقه مندان به آشپزی را پای تلویزیون کشانده است، مسابقه تلویزیونی دستپخت است. دستپخت که روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه هر هفته، ساعت ۲۰ از شبکه ۱ سیما پخش می شود، توانسته است در مدت زمان اندک، طرفداران بسیاری پیدا کند. این برنامه، یک مسابقه کاملا حرفه ای آشپزی است که از سال ۹۴ در شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی متولد شده و تا کنون ادامه یافته است.

دستپخت به کارگردانی سید وحید حسینی و گویندگی محسن سالاری با همکاری ۹ سرآشپز نمونه کشور و سه آشپز از فارغ التحصیلان مدارس آشپزی بین المللی به عنوان داور اجرا می شود. سید وحید حسینی بیش از ۱۴ سریال و ۲۰ فیلم تلویزیونی ساخته است و جوایزی از قبیل بهترین اثر از جشنواره ABU چین را در کارنامه دارد. او در سال ۹۴ با کارگردانی برنامه تلویزیونی دستپخت خود را در میان اهالی تلویزیون بیشتر مطرح کرد و توانست تجربه حرفه ای و موفقی را برای خود رقم بزند.

یکی دیگر از کسانی که حضورش در برنلمه دستپخت خیلی به چشم می آید، فرانسوا حسین است. فرانسوا اهل فرانسه است و ۵۶ سال سن دارد. او در لوکزامبورگ، بلژیک، آلمان و فرانسه به عنوان سرآشپز فعالیت کرده است. در لوکزامبورگ مدیر بخش آشپزخانه یک بانک بزرگ دولتی بوده است. او ۲۵ سال در زمینه آشپزی فعال بوده است و با رستوران های بزرگ اروپا ارتباط کاری دارد.

دستپخت علاوه بر تلویزیون در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت می کند. کانال دستپخت در تلگرام با ۱۵ هزار ممبر در حال فعالیت است. پیج اینستاگرام دستپخت نیز با ۴۲ هزار فالوور مشغول به فعالیت است و علاوه بر موارد مربوط به برنامه تلویزیونی دستپخت، گهگاه دستورپخت های برخی غذاهای ویژه را نیز قرار می دهد. سایت دستپخت به نشانی http://dastpokht.tv علاوه بر ویدیوهای این مسابقه تلویزیونی، اسامی برندگان، گالری تصاویر، آموزش دستورپخت های مختلف و راه های حضور در برنامه به عنوان تماشاگر یا شرکت کننده را قرار داده اند.

دستپخت توانسته است طی مدتی که از تلویزیون پخش می شود، مردم را از پای نمونه های خارجی و ماهواری که با فرهنگ خانواده های ایرانی سنخیتی ندارند پای صدا و سیمای ملی خودمان کشاند و از این بابت توانست رسالت خود را انجام دهد. ارائه یک برنامه تلویزیونی مهیج ضمن حفظ ارزش های اخلاقی و مناسب با ذائقه خانواده های ایرانی یک نیاز ضروری است که امروز بیش از هر زمان دیگری کمبود آن حس می شود.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *