آشنایی با خواص به، یکی از خوشمزه ترین میوه های پاییزی

آشنایی با خواص به ، یکی از خوشمزه ترین میوه های پاییزی

آشنایی با خواص به ، یکی از خوشمزه ترین میوه های پاییزی

میوه یکی از اصلی ترین بخش های هرم غذایی انسان می باشد و می بایست به صورت دوره ای و منظم مصرف شود. میوه های بسیاری توسط خداوند برای استفاده انسان خلق شده است، یکی از بهترین این میوه ها، «به» می باشد. این میوه دارای گوشتی خشک و کم آب و کرکی می باشد که طعم ترش و نسبتا گس آن از ویژگی های بارز این میوه است. میوه به دارای خاصیت های بسیاری است که قصد داریم در ادامه نسبت به معرفی خواص و تاریخچه به اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم به همین دلیل توصیه میکنیم تا انتها با ما همراه باشید.

خواص به و مزایای مصرف آن

به یکی از میوه هایی است که از ویتامین های آ ، ب و همچنین املاح آهکی و تانن، پروتئید، گلوسید و لیپید سرشار می باشد و جزء میوه هایی است که مصرف آن انرژی نسبتا مناسبی را به بدن منتقل می کنند. به طور میانگین هر ۱۰۰ گرم از میوه  به دارای ۱۱۲ کالری انرژی می باشد. در صورتی که از بیماری های معده رنج می برید توصیه می کنیم حتما مصرف به را در برنامه غذایی خود قرار دهید زیرا میوه به توانایی متوقف کردن اسهال های ساده و خونی در کنار ورم حاد روده ها را داراست.

در صورتی که سرماخورده اید پیشنهاد می کنیم از دم کرده برگ به استفاده نمایید زیرا این دمنوش می تواند سرفه های شما را کاهش داده و آنرا به حد قابل توجهی درمان نماید. میوه به پخته شده دارای عطر و طعم بسیار مطبوع و خوبی داشته و بیشتر از آن برای تهیه مربا و کمپوت استفاده می شود.

شهر های پرورش دنده میوه به

از جمله شهر هایی که می توان در آنها میوه به را با بالاترین کیفیت به خوبی پرورش داد می توان به شهر های سراب، میانه هیوا، رامیان و کتول، شغال، لاهیجان و دلیجان و رودسر، توچ، رامسر، شهسوار و سنگه اشاره نمود.

برای آنکه بتوانید انتخاب مناسبی برای خرید میوه به داشته باشید بهتر است درشت ترین میوه ها را انتخاب نمایید. به در رنگ های سبز و زرد ممکن است در بازار دیده شود که تفاوتی در مزه و کیفیت آنها نیست و تنها دلیل تفاوت رنگ آنها زمان برداشت آنها می باشد. به سبز در اوایل فصل و به زرد در انتهای فصل برداشت می شود اما هر دو مدل آن آمادگی طبخ را دارد.

به در حالت عادی مدت زمان زیادی در هوای معمولی ماندگاری نداشته و ظرف یک هفته شروع به خراب شدن می کند این در حالی است که در صورت نگهداری در یخچال برای مدت بسیار طولانی می توان آنرا نگهداری نمود. بهتر است برای افزایش طول مدت نگهداری به آنرا درون چیزی مانند روزنامه و یا پلاستیک قرار دهید.

انواع به

به دارای انواع مختلفی می باشد اما دو نوع آن بیش از هر یک مورد توجه خریداران قرار گرفته است. یکی از این مدل ها به معطر و دیگری به آناناسی می باشد. به معطر دارای شکلی بیضی مانند با انتهای مخروطی دارای پوستی نرم و دارای گوشتی سفید است. به آناناسی را می توان تا حدودی شبیه گلابی دانست و گوشت آن نیز ته مزه ای مانند آناناس دارد که همین ویژگی سبب افزایش محبوبیت این مدل از به شده است.

خواص فوق العاده مصرف به

مصرف مرتب به می تواند بر روی فکر و ذهن اثرات بسیار مثبت و مفیدی بگذارد همچنین می تواند بر روی روحیه افراد بسیار تاثیر گذار بوده و باعث شادی و نشاط در فرد خواهد شد. برای درمان افسردگی می توانید نسبت به مصرف میوه به اقدام نمایید تا علاوه بر افسردگی سردرد های شما نیز بهبود یابد.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *