کاهش وزن به روش مصرف ادویه های خاص (۲)

کاهش وزن به روش مصرف ادویه های خاص

در مطلب قبلی غذالند با این عنوان، ۵ نوع ادویه را که باعث کاهش وزن و تناسب اندام می‌شود را بیان کردیم و در ادامه نیز چند دستور غذا را که با استفاده از این ادویه ‌ها طبخ می ‌شود را نیز ذکر کردیم. در این مطلب که در ادامه مقاله قبلی می باشد، به تکمیل این عنوان می پردازیم و ادویه های لاغری را معرفی می کنیم.

البته همان طور که می دانید، باید در زمان مصرف این نوع ادویه ها، به ذائقه و حساسیت های احتمالی خود نیز توجه داشته باشید. همچنین زمانی که از این نوع ادویه ها برای طبخ غذا استفاده می کنید به حساسیت‌های غذایی اعضای خانواده نیز توجه داشته باشید. چرا که در صورت وجود حساسیت به هر یک از این انواع ادویه جات، مشکلات و خطرات تنفسی را به دنبال خواهد داشت. از این رو مسئله و نکته اول، توجه به محدودیت ‌های استفاده از هر یک از این ادویه ‌ها برای شما و اعضای خانواده تان می باشد.

در این مطلب و در ادامه مطلب قبلی به تکمیل این عنوان کاهش وزن به روش مصرف ادویه های خاص می ‌پردازیم و سعی می ‌کنیم که با معرفی ترکیب این ادویه های معطر، غذاهای لذیذ و خاص را نیز به شما معرفی کنیم. 

۶. زیره

زیره

براساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که قرار دادن زیره در وعدهذ‌های غذایی روزانه باعث کاهش وزن و افزایش سوخت وساز بدن می شود. دلیل این خاصیت زیره نیز به خاطر وجود ترکیبات فیتواسترول می ‌باشد که باعث انسداد و افزایش از بین بردن کلسترول بدن می شود. بهترین و راحت ترین طریقه مصرف زیره برای لاغری، افزودن این خوراکی به ماست برای وعده های غذایی می باشد. همچنین می توانید در طبخ انواع غذاها چون زیره پلو، کوکو نخود فرنگی، نان زیره و سیاه دانه و… از زیره استفاده کنید. با این روش هم یک غذایی لذیذ و سالم تدارک دیده اید و هم به لاغری و کاهش وزن خود کمک کرده ‌اید.

۷. هل

هل

 هل در طب سنتی هند به عنوان یک چربی سوز طبیعی و سالم معروف است و کاربرد بسیاری دارد. دلیل معروفیت این گیاه به عنوان لاغری به خاطر وجود مقادیر بالای فیبر و ماده ملاتونین می باشد. در واقع وجود فیبر در این گیاه باعث کاهش اشتها در شما شده و افزایش متابولیسم بدن را به دنبال دارد. ماده ملاتونین باعث افزایش چربی سوزی در بدن می شود. از این رو می توانید هم در طبخ غذای پلو لیموزین از هل استفاده کنید و هم به صورت دمنوش و یا تهیه نوشیدنی میلک شیک انبه از فواید این دانه گیاهی بهره ببرید.

۸. تخم رازیانه

تخم رازیانه

تخم رازیانه به عنوان ماده طبیعی ضداشتها معروف می باشد. تنها لازم است که هر روز فقط چند دانه از تخم رازیانه را بجوید تا هم اشتهایتان کاهش یابد و هم به خوشبو شدن دهان منجر شود. رازیانه حاوی مواد معدنی چون ویتامین های A ،B6 ،C، آهن، پروتئین، کلسیم، فسفر، زینک، سلنیوم، نیاسین و… می باشد. می توانید جوشانده تخم رازیانه را برای کاهش وزن خود نیز استفاده کنید و از فواید آن بهره مند شوید.

۹. میخک

میخک

میخک، غنچه خشک شده گل از درخت گرمسیری می باشد که هم به عنوان ادویه برای طبخ غذاها استفاده می ‌شود و هم یک چاشنی برای نوشیدنی های گرم زمستان است. البته خواص این گیاه به عنوان لاغری و کاهش وزن معروف نمی باشد. اما باید بدانید که این گیاه اشتها را کاهش داده و باعث تناسب اندام و چربی سوزی می شود.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *