نکاتی که به خوشمزه تر شدن خورش مرغ کمک خواهد کرد

نکاتی که به خوشمزه تر شدن خورش مرغ کمک خواهد کرد

نکاتی که به خوشمزه تر شدن خورش مرغ کمک خواهد کرد

خورش مرغ یکی از پرکاربرد و پرطرفدارترین خورش های ایرانی است که از دیرباز مورد استفاده ایرانیان بوده است. در سراسر ایران از روش های مختلفی برای طبخ خورش مرغ استفاده می شود. علت پرطرفدار بودن خورش مرغ آن است که مزه آن را اکثر مردم می پسندند، به همین علت از آن در اکثر مجالس و مهمانی ها هم استفاده می شود. دلیل دیگری که خورش مرغ را به یک غذای محبوب تبدیل کرده است، سریع و راحت آماده شدن آن است. در این مقاله قصد داریم به بیان نکاتی بپردازیم که به خوشمزه تر شدن خورش مرغ کمک می کند.

  • اگر کمی زعفران در آب مرغ بریزید طعم بهتری پیدا خواهد کرد، ولی اگر زعفران در دسترستان نبود می توانید از زردچوبه استفاده کنید.
  • برای این که خورش خوشرنگ تر شود می توانید پیش از این که رب را به آن اضافه کنید، آن را در یک ظرف جداگانه به همراه مقداری روغن سرخ کرده و به خورش اضافه نمایید.
  • وقتی زردچوبه را به آن اضافه می نمایید، حتما آن را سرخ کنید تا بوی آن گرفته شود.
  • می توانید از هویج پخته شده نیز در طبخ این خورش استفاده کنید، این کار به بهتر شدن طعم خورش کمک می کند.
  • می توانید به جای رب، از خود گوجه فرنگی استفاده کنید، اگر قصد این کار را دارید باید گوجه فرنگی ها را پوست کنده و خرد کنید، سپس آن ها را بپزید به شکلی که کاملا آب گوجه تبخیر شده و از آن به جای رب استفاده شود.
  • اگر می خواهید از بادمجان در پخت خورش استفاده کنید، باید دقت کنید که آن ها را خیلی سرخ نکنید، چون در این صورت ممکن است در خورش له شوند. برای پیشگیری از له شدن بادمجان، می توانید کلاهکش را از آن جدا نکنید.
  • برای سرخ کردن موادی که در این خورش استفاده می شوند بهتر است از روغن های سالم گیاهی مانند روغن زیتون استفاده کنید.
  • نکته ای که علاوه بر خورش مرغ در بسیاری از خورش های ایرانی دیگر نیز صدق می کند این است که باید خورش را در حرارت ملایم ومدت زمان زیاد طبخ کرد.

شما می توانید با کلیک بر روی کلمه مرغ با طرز تهیه انواع غذاها با مرغ آشنا شوید.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *