معروف ترین غذاهای ایرانی برای گردشگران

معروف ترین غذاهای ایرانی برای گردشگران

غذاهای ایرانی به دلیل تاثیرپذیری که از فرهنگ تمام خطه ها و ناحیه های کشور ایران دارد، در بین گردشگران خارجی بسیار خاص و محبوب می باشد. در واقع وجود عطر و طعم خاصی که در انواع مواد  غذایی سالم و لذیذ وجود دارد و کدبانوها و اشپزها با مهارت خاص این طعم ها را در کنار هم قرار می دهند، یک غذای عالی و اصیل آماده می شود.

به همین دلیل خوراکی ها و غذاهای ایرانی با تغییر اقلیم از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب برای امتحان کردن طعم آن ها جزو یکی از خاطرات خاص و به یاد ماندنی گردشگران خارجی خواهد شد. این غذاهای متنوع ایرانی که باب طبع تمام افراد می باشد، معروفیت و محبوبیت کشور ایران را دوچندان کرده است.

 در این مقاله قصد داریم که به معرفی ۵ غذای معروف ایرانی بپردازیم و لیست محبوب ‌ترین غذا‌ها را تکمیل کنیم.

۱. باقالی پلو با ماهیچه 

یاقالی پلو

باقالی پلو با ماهیچه جزو یکی از خاص ترین غذاهای ایرانی برای مهمانی های خاص و مهمانان مهم و عزیز می باشد. باقلاهای سبز در کنار برنج ایرانی و در میان سبزی معطر پلویی و زعفران و کره حیوانی این غذا را بی نظیر خواهد کرد. البته وجود ماهیچه نیز خوشمزگی آن را منحصر به فرد کرده است. از این رو شاید به جرات بتوان گفت که حتما باید باقالی پلو با ماهیچه را به عنوان اولین غذای محبوب و معروف غذای ایرانی برای تمام افراد به شمار آورد.

۲. خورش فسنجان

خورش فسنجان

طعم عالی و متفاوت خورش فسنجان نیز یکی دیگر از انواع محبوب غذاهای ایرانی می باشد. برخی از افراد این خورش را با گوشت مرغ طبخ می ‌کنند و برخی دیگر با گوشت چرخ کرده آماده می کنند. البته در هر ۲ مدل طبخ، این خورش همیشه طعم و عطر عالی و پرطرفدار خود را دارد.

۳. خورش سبزی قورمه

قورمه سبزی

خورش سبزی قورمه غذای اصیل و لذیذ ایرانی است. تمام آقایان که عاشق این خورش و طعم آن هستند، سرو آن را با پلو زعفرانی و ته دیگ لذیذ آن می‌ پسندند. وجود سبزی های معطر و عالی برای طبخ این خورش و گوشت و لوبیا قرمز و لیمو آن را عالی و دلچسب خواهد کرد.

۴. دیزی

دیزی

دیزی و یا آبگوشت، یکی از اصلی ترین و مهم ترین غذاهای ایرانی است. در واقع اگر می خواهید که با معرفی فقط یک غذا، گردشگران خارجی را با فرهنگ ایرانی و آشپزی آن آشنا کنید، مطمئنا آن سرو کردن دیزی در رستوران های سنتی می باشد. گوشت گوسفند، حبوبات و سیب زمینی که در طبخ این غذای اصیل ایرانی استفاده می شود، سرو آن را به همراه نان سنگک، سبزی خوردن و دوغ تکمیل می کند.

۵. کباب 

کباب

انواع کباب و کوبیده در میان ایرانی ها و گردشگران نیز بسیار معروف و پرطرفدار می باشد. سرو این غذا چه با پلو زعفرانی و سبزی تازه باشد، و چه با نان سنگک و نوشیدنی عالی دوغ، طعم و عطر لذیذ آن را همیشه ثبت خواهد کرد.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *