معرفی ۵ معجون انرژی زا خانگی

معرفی ۵ معجون انرژی زا خانگی

مشغله های روزانه و خرده کاری هایی که معمولاً انجامشان ضروری است اما غالباً فراموش می ‌شوند جزو دغدغه های همه افراد شده است. از این رو استفاده از خوراکی ها و نوشیدنی هایی که هم خوش طعم و خوشمزه باشند و هم خاصیت و فایده‌ ای برای بدن و مغز به همراه داشته باشند، جزو یکی از مهمترین کارها شده است.

 در این مطلب سایت غذالند به معرفی ۵ معجون انرژی زا خانگی می ‌پردازیم که هم عملکرد حافظه شما را بهبود خواهد داد و هم انرژی زا بوده و خستگی شما را رفع خواهد کرد.

 ۵ معجون انرژی زا خانگی 

۱. شیر خرما 

شیر خرما

این نوشیدنی خوشمزه و گرم مزاج، فواید و خواص بی شماری برای سلامتی بدن دارد. این نوشیدنی انرژی زا می تواند به عضلات و استخوان ها نیرو داده و تمام مواد معدنی مورد نیاز برای انجام ساعت ‌ها کار سخت را فراهم کند. اگر احساس گرسنگی شدیدی دارید و تایم زیادی برای صرف یک وعده غذایی کامل را ندارید، این معجون انرژی بدن شما را افزایش و کاملاً گرسنگی را رفع می‌ کند.

تنها لازم است که ۵ عدد خرما بدون هسته، کمی مغز بادام، ۱ قاشق عسل و کمی شیر را در مخلوط کن بریزید و این معجون سالم و نشاط آور را برای خود آماده کنید.

۲. دمنوش زنجبیل 

دمنوش زنجبیل

احتمالاً از فواید زنجبیل و خواص آن برای بدن بسیار شنیده اید و این دمنوش را نیز میل می کنید. در اینجا فقط باید بگوییم که خوردن دمنوش زنجبیل برای صبحانه، یک روز پر انرژی و عالی را برای شما رقم خواهد زد. تنها لازم است که کمی از پودر زنجبیل و یا چوب زنجبیل را با آب بجوشانید و میل کنید. می توانید برای رفع طعم تندی زنجبیل از کمی عسل نیز استفاده کنید. افزودن عسل به این دمنوش بسیار عالی خواهد بود و اثرات نشاط آوری دمنوش را دو چندان خواهد کرد.

۳. اسموتی میوه ای 

اسموتی میوه ای

موز یک میوه عالی به عنوان انرژی زای طبیعی می باشد که هم می ‌توانید جداگانه و خالی میل کنید و هم به همراه سایر مواد خوراکی ترکیب کرده و یک نوشیدنی عالی آماده کنید. این میوه حاوی کربوهیدرات بوده که یک منبع انرژی فوق العاده می باشد. از این رو می توانید از ترکیب موز، شیر بادام، جو دو سر، کره بادام زمینی و تخم کتان یک اسموتی میوه ای عالی و انرژی زا تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

۴. معجون قهوه 

معجون قهوه

قهوه نیز به دلیل داشتن کافئین، عملکرد مغز را افزایش داده و باعث شادابی و نشاط شما خواهد شد. برای تغییر طعم قهوه روزانه خود می توانید از ترکیب برخی مواد مغذی چون شکلات و مغز پسته و بادام نیز استفاده کنید. برای تهیه این معجون تنها لازم است که بعد از آماده شدن قهوه، مواد شکلات آب شده، مغز پسته و بادام میکس شده را به قهوه اضافه کنید و میل کنید.

۵. معجون بلغور جو و بلوبری 

معجون بلغور جو و بلوبری

میوه بلوبری به دلیل خاصیت ضد استرس بودن، در میان افرادی که اضطراب و استرس فراوانی دارند بسیار معروف می باشد. در واقع این اسموتی خوشمزه که سرشار از فیبر و مواد مغذی فراوان می باشد، هم استرس افراد را در طول روز کاری از بین خواهد بود و هم چربی های مفید لازم برای بدن را فراهم خواهد کرد.

 تنها لازم است که کمی بلغور جو، بلوبری، یک قاشق غذاخوری کره بادام، کمی شیر نارگیل و ۲ قاشق غذاخوری نیز پودر نارگیل را با یکدیگر مخلوط کرده و از طعم این اسموتی لذت ببرید.

 این ۵ معجون انرژی زا خانگی که در تهیه برخی از آن ها از میوه و برخی دیگر از مواد تازه و مغزهای خوشمزه استفاده شده بود، یک نوشیدنی فوق العاده خوشمزه را در آخر تدارک خواهد دید. شاید تصور کنید که این معجون های انرژی زا کمی سنگین و پرکالری باشند، اما این نوشیدنی ها قادر به تامین ویتامین ‌ها، فیبر، انرژی، پروتئین و بسیاری از مواد مفید دیگر که تمام افراد باید در طول روز صرف کنند را تنها در چند دقیقه تامین خواهد کرد. بنابراین توصیه می ‌کنیم که این نوشیدنی های انرژی زا را فراموش نکنید و با آماده کردن آنها در خانه، از طعم لذیذشان لذت ببرید.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

5/5 (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *