فواید نوشیدن آب و میزان نیاز روزانه آن

فواید آب

حدود ۶۰ درصد از بدن افراد از آب تشکیل شده است که این میزان در طول روز از طریق تعریق و ادرار از دست می ‌رود. بر طبق مطالعات پزشکی صورت گرفته در مورد فواید آب مشخص شده است که نوشیدن ۸ لیوان آب در طول روز که برابر با ۲ لیتر می باشد ضروری و مفید است. البته قابل ذکر است که میزان مصرف آب در طول روز با توجه به عواملی چون محیط، وضعیت جغرافیایی، شرایط جسمانی فرد و… متغیر می باشد. 

در این مطلب از سایت غذالند قصد داریم که فواید نوشیدن آب و میزان نیاز روزانه به آن را بیان کرده و نکات لازمه را ذکر کنیم.

 فواید آب برای بدن انسان 

اولین مزیت و فایده نوشیدن آب، بهبود عملکرد مغز و افزایش میزان انرژی در بدن می باشد. بر طبق مطالعات انجام شده در مورد فواید آب و میزان مصرف آن مشخص شده است که از دست دادن حدود ۱٫۳۶ درصد از آب بدن و عدم جبران این میزان باعث اختلال در خلق و خو و تمرکز افراد شده است. در واقع حتی کاهش یک درصد آب در بدن نیز تأثیرات منفی قابل توجهی را در عملکرد فیزیکی بدن خواهد داشت. 

از دیگر فواید آب می ‌توان به کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه و مشکلات مربوط به سرطان مثانه و روده بزرگ اشاره کرد. مصرف متعادل و کافی آب در روز باعث جلوگیری از ابتلا به برخی مشکلات سلامتی چون سنگ کلیه و یبوست نیز خواهد شد. 

فواید نوشیدن آب

نوشیدن کافی آب در روز باعث حفظ رطوبت پوست و شفافیت آن می شود. در واقع به دلیل تولید کلاژن باعث درخشانی و شفافیت پوست شده و سلامت پوست را حفظ می کند. همچنین از دیگر مزایا و فواید آب می‌ توان به کاهش وزن، بهبود گردش اکسیژن خون، تنظیم دمای بدن، محافظت از بافت ها و مفاصل بدن، دفع مواد زائد از بدن و… اشاره کرد.  می توانید نیاز بدن به آب را نیز با نوشیدن انواع آب مبوه ها چون آب انگور رفع کنید.

در مورد میزان نیاز روزانه که برای سلامتی بدن مفید باشد، فرمول واحد و یکسانی وجود ندارد. همان طور که در ابتدا نیز کردیم، مصرف متعادل آب بر طبق شرایط جسمانی هر فرد و محیط جغرافیایی متفاوت می باشد. اما در مجموع می ‌توان گفت که ۸ لیوان آب به صورت عموم توصیه پزشکی بوده و مفید می باشد.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *