غذاهایی که در کشور های مختلف با سیب زمینی درست می شود را بشناسید

سیب زمینی

غذاهایی که در کشور های مختلف با سیب زمینی درست می شود را بشناسید.

سیب زمینی خوراکی خوشمزه و سالمی است که برای طبخ و تهیه آن روش های زیادی وجود دارد. بعضی ها آن را پوره می کنند، بعضی ها آب پز، بعضی ها خلالی و… . این ماده خوراکی اولین بار در پرو و بولیوی یافت شد ولی با سرعت زیادی همه جای دنیا را فرا گرفت و در غذاهای ملل مختلف آشنا شد. در این مقاله با غذاهای ملل مختلف که از سیب زمینی درست می شوند خواهیم آشنا خواهیم شد.

گراتن سیب زمینی، فرانسه

     

یکی از غذاهای خوشمزه ای که در دنیا با سیب زمینی درست می شود گراتن فرانسوی هاست. گراتن سیب زمینی به آسانی آماده می شود و طعمی دلچسب و عالی دارد. این غذا امروزه در سراسر دنیا از محبوبیت بالایی برخوردار است و برای تهیه آن، سیب زمینی ها را حلقه حلقه می کنند و کف ظرف می چینند، سپس پنیر یا سس سفید فراوان روی آن می ریزند و سپس آن را در فر می گذارند.

روستی، سوئیس

روستی غذایی است که با سیب زمینی سرخ کرده درست می شود و در سوئیس از محبوبیت زیادی برخوردار است. طرز تهیه این غذای سوئیسی ساده است و بیشتر به عنوان صبحانه با تخم مرغ و سوسیس مصرف می شود. این غذا به نوعی غذای ملی سوئیسی هاست برای تهیه آن سیب زمینی را می پزند و رنده می کنند.

گنوچی، ایتالیا

تنها ایتالیایی ها بلدند که از سیب زمینی پاستای واقعی را درست کنند، گنوچی در واقع از آرد، سیب زمینی و چند ماده غذایی دیگر مانند پنیر و تخم مرغ تهیه می شود. پس از این که این غذا خوب پخته شد با سس قرمز غلیظ پوشیده می شود. این غذا در شهر های مختلف ایتالیا به شکل های متفاوتی تهیه می شود.

گامجاجئون، کره جنوبی

این غذا نوعی پنکیک سیب زمینی است که برای تهیه اش سیب زمینی را رنده و در ماهیتابه سرخ می کنند تا ترد شود. خیلی از کره ای ها این غذا را به عنوان پیش غذا سرو می کنند. گاهی بر روی این غذا از سبزیجاتی مانند پیازچه خرد شده، هویج، قارچ و سیر استفاده می شود. این غذا به تنهایی هم لذیذ است اما بعضی ها روی آن سس هم می ریزند، این سس ترکیب سس سویا و سرکه است.

هش براون، آمریکا

در آمریکا کسی نیست که هش براون را دوست نداشته باشد. این غذای آمریکایی در همه خانه ها و رستوران های آمریکا سرو می شود. برای درست کردن آن سیب زمینی به صورت درشت رنده می شود و در ماهیتابه با روغن سرخ می گردد. تخم مرغ و گوشت هم در کنار این غذا مصرف می گردند.

آلو گوبی، هند

آلو گوبی از سیب زمینی، ادویه و گل کلم درست می شود و هندی هایی که گیاهخوار هستند این غذا را خیلی دوست دارند. مهم ترین ادویه ای که در این غذا استفاده می شود زردچوبه است و آنقدر از آن در آلو گوبی استفاده می شود که رنگ آن را زرد می کند.

پای چوپان، انگلیس

 این غذا نوعی پای گوشت است که با لایه ای از پوره سیب زمینی پوشانده می شود. بعضا روی آن از پنیر پیتزا استفاه می شود و آن را به همراه سس گریوی و سبزیجات میل می کنند. این غذای خوشمزه در اکثر خانه ها و رستوران های انگلستان یافت می شود.

سیب زمینی هاسل بک، سوئد

برای درست کردن هاسل برگ روی سیب زمینی برش های زیادی ایجاد می کنند و آن را با خلال بادام و پودر سوخاری می آمیزند، این غذا قدمت زیادی ندارد و حدودا ۶۰ سال است که اختراع شده. این غذا معمولا با سبزی تزئین و با غذاهای دیگر خورده می شود.

دانستن این که دیگر ملل چه غذاهایی استفاده می کنند و استفاده از دستورپخت های آن ها می تواند به تنوع غذایی ما کمک فراوانی کند. غذالند دستور پخت بعضی از این غذاها را در اختیار شما قرار خواهد داد.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز
  • همش خوبه اما من سیب زمینی ایرانی و آمریکایی را دوست داشتم

    darya ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۵:۳۰ ب٫ظ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *